Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Transsyberyjska. Drogą żelazną przez Rosję i dalej

Piotr Milewski

Transsyberyjska. Drogą żelazną przez Rosję i dalej

5.8

(397 ocen) wspólnie z

26,53

Podróż najdłuższą linią kolejową świata, tam gdzie diabeł mówi dobranoc

Petersburg – Moskwa – Irkuck – Władywostok. Podróż najdłuższą linią kolejową świata, tam gdzie diabeł mówi dobranoc.

Bezkresne buriackie stepy, biedne syberyjskie wioski, majestatyczne jezioro Bajkał.

Piotr Milewski zabiera nas w fascynującą podróż, która okazuje się także podróżą w czasie. Skomplikowana historia budowy kolei łączy się tu z zaskakującym obrazem współczesnej Rosji – niegdyś potężnego imperium, tygla kulturowego. Podlane wódką i serdecznością rozmowy ze współpasażerami oraz prawdziwy kalejdoskop postaci: kombatanci na obchodach Dnia Zwycięstwa, dzikie dzieci nad Bajkałem, młoda Buriatka-szamanka czy kontuzjowany maratończyk dorabiający jako striptizer w klubie nocnym.

Polecamy stronę Piotra Milewskiego o książce. Zobacz >>

Nagroda Magellana dla najlepszej książki reportażowej 2014 roku

Znak Literanova
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

Data pierwszego wydania:
2014-02-17

ISBN: 978-83-240-2503-9

Opracowanie graficzne
Mariusz Banachowicz

Liczba stron: 304

Znak Literanova

Format: 144x205

Cena detaliczna: 37,90 zł

Zdobywca Nagrody Magellana - Najlepsza książka reportażowa!

Nagroda Magellana została powołana w 2008 roku w celu uhonorowania najbardziej wartościowych publikacji turystycznych (przewodników, albumów, map, atlasów). Życzeniem redakcji „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI" (organizator konkursu „Najlepsze publikacje turystyczne: Magellan 2014") jest, aby przyznawane nagrody były nie tylko wyróżnieniem dla najlepszych publikacji, lecz także wskazówką dla samych turystów, którym coraz trudniej dokonać właściwego wyboru spośród kilkunastu tytułów poświęconych tym samym miejscom.

Książka autorstwa Piotra Milewskiego "Transsyberyjska. Drogą żelazną przez Rosję i dalej" zdobyła nagrodę główną w kategorii „książka reportażowa". Pisarz zabiera w niej czytelników w fascynującą podróż, która okazuje się także podróżą w czasie. Skomplikowana historia budowy kolei łączy się tu z zaskakującym obrazem współczesnej Rosji - niegdyś potężnego imperium, tygla kulturowego.

Uroczyste wręczenie statuetek i okolicznościowych dyplomów odbyło się w czwartek 14 maja o godz. 15 w sali Paryż na Stadionie Narodowym.

Gala ta oficjalnie otwarła trwające do 17 maja 2016. Warszawskie Targi Książki.

Max Cegielski, pisarz, dziennikarz TVP Kultura i Radia Roxy

Do tej pory tak przystępnie i lekko, a zarazem poważnie i dogłębnie potrafili pisać tylko angielscy historycy z reporterskim zacięciem. Ta książka w idealnym rytmie, kołysząc jak pociąg, opowiada dzieje kolei transsyberyjskiej i pokazuje zarazem współczesną Rosję. Przypomina, jak żelazne drogi zmieniały świat, pośród protestów równie silnych, jakie wywołuje dziś internet. Opisuje dziewiętnastowieczne zmagania z nowoczesnością (oraz ekonomią i geografią) i równocześnie pokazuje, jak bardzo imperium carskie wciąż wpływa na ludzi od Warszawy po Władywostok.

Mariusz Wilk

Dzięki Piotrowi Milewskiemu przeżyłem wielką przygodę kolejową, o której marzyłem od lat. Podróżując jego Transsyberyjską, słyszałem stuk kół i bełkotliwe rozmowy przygodnych współpasażerów z przedziału, wyraźnie czułem zapach niedomytych ciał i mdławy smak taniego piwa, zwiedziłem kilka syberyjskich miast i ponownie ujrzałem Bajkał, a przy okazji poznałem historię budowy transsibu... Słowem, przejechałem szmat świata, w którym odległości liczy się w godzinach i dniach, a upływ czasu w wiorstach, nie wyłażąc z domu. Ta książka to zarazem jedna z najbardziej rzetelnych polskich relacji o dzisiejszej Rosji, jakie czytałem. Bez okrasy, ale i bez dąsów.

Strona autora o książce

Polecamy stronę Piotra Milewskiego o książce. Zobacz >>

”Transsyberyjska” - bestseller literatury faktu

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...