Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Dominion - gra planszowa

Donald X. Vaccarino

Dominion - gra planszowa

95,24

Powrót karciankowej legendy!

Jesteś księciem czystej krwi i władasz niewielką, lecz uroczą krainą pełną błękitnych rzek i urodzajnych pól. Różnisz się jednak od własnych, miłujących spokój rodziców i posiadasz wielkie marzenia: pragniesz panować nad potężniejszym królestwem – nad wieloma rzekami i wielką ilością urodzajnych pól! Pożądasz prawdziwego dominium! Gdzie nie sięgnąć wzrokiem leży ziemia niczyja, pełna pustych, niszczejących warowni oraz niewielkie lenna na granicy anarchii, rządzone przez nieudolnych władyków. Twoje panowanie przyniesie biednym poddanym tych krain światło cywilizacji i od dawna wyczekiwany ład. Przyniesie pokój i zjednoczenie pod jednym sztandarem. Twoim sztandarem. Jednak czarne chmury wiszą nad królestwem… chyba nie ty jeden dostrzegłeś dziejowy moment. Spiesz się i zajmij jak najwięcej ziemi dla siebie, nim zrobią to twoi wrogowie. W tym celu wynajmuj mistrzów cechowych, stawiaj na zdobytych obszarach nowe budynki, umacniaj własny zamek i – przede wszystkim – napełnij sakwy złotem. Nie wiadomo czy twoi rodzice byliby dumni ze ścieżki, którą obrałeś… no cóż – twoi potomkowie z pewnością będą!

Gra polega na budowaniu talii. Talia symbolizuje dominium gracza. Za­wiera jego zasoby, punkty zwycięstwa i możliwe akcje. Na początku jest to smutna, mała kolekcja posiadłości i miedziaków, ale gracze mają nadzieję, że przed końcem gry ich talia będzie pełna złota, prowincji oraz sług i bu­dynków.

Wygra gracz, którego talia na koniec gry będzie zawierać największą liczbę punktów zwycięstwa.

Zawartość:

500 kart
130 podstawowych kart Skarbów
60 kart Miedziaków
40 kart Srebrników
30 kart Złota
48 podstawowych kart Zwycięstwa
24 karty Posiadłości
12 kart Powiatu
12 kart Prowincji
252 karty Królestwa
Po 10 kart: Odkrywcy, Urzędnika, Piwnicy, Kanclerza, Kaplicy, Sali obrad, Uczty, Festynu, Laboratorium, Biblioteki, Milicji, Kopalni, Fosy, Lichwiarza, Przebudowy, Kuźni, Szpiega, Złodzieja, Sali tronowej, Wioski, Wiedźmy, Drwala i Warsztatu
12 kart Ogrodów
30 kart Klątwy
33 karty Separatorów (po jednej dla każdego typu karty oraz karta Śmietniska)
7 pustych kart

Bard
Bard

Cena detaliczna: 165,00 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...