Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Od koła do Formuły 1. Historia motoryzacji

Michał Gąsiorowski

Od koła do Formuły 1. Historia motoryzacji

7.8

(32 ocen) wspólnie z

39,90

Czy ktoś jeszcze wyobraża sobie życie bez samochodu? Byłoby dziwnie, prawda?

Czy ktoś jeszcze wyobraża sobie życie bez samochodu? Byłoby dziwnie, prawda? Z tej książki dowiecie się między innymi dlaczego Ford T to najważniejszy samochód XX wieku, jak na rozwój motoryzacji wpłynął Arnold Schwarzenegger oraz w jaki sposób Rolls z Royce’em stworzyli najbardziej luksusowe auto świata. Przedstawimy również najważniejsze auta polskiej produkcji. Ale to nie wszystko! Wytłumaczymy, czym różnią się rajdy od wyścigów i jakie są te najsłynniejsze. A ponieważ człowiek wciąż marzy o tym, by poruszać się szybciej i szybciej, zdradzimy, jaki jest aktualny rekord prędkości samochodu i jak trudno było go osiągnąć. Zabierzemy Was także na przejażdżkę po najsłynniejszej trasie terenowej w Stanach Zjednoczonych, gdzie przejechanie 30 kilometrów zajmuje aż trzy dni. Wytłumaczymy Wam również, czym różni się pick-up od coupé i jak działa silnik. Motoryzacja jest fascynująca!
Samochody są moją pasją od najmłodszych lat. Wysokooktanowa benzyna płynie w moich żyłach i napędza do działania. Skoro sięgnęliście po tę książkę, to zapewne w Waszych też, albo za chwilę zacznie płynąć. Dajcie się porwać w podróż na wysokich obrotach! Pojedziemy najsłynniejszymi samochodami i poznamy niesamowite momenty z historii motoryzacji wzbogacone o ciekawostki spisane przez Michała Gąsiorowskiego. Ode mnie macie zielone światło! To co? Ruszamy razem?
Kajetan Kajetanowicz
Michał Gąsiorowski – miłośnik sportu, motoryzacji, podróży i dobrej kuchni. Od 2001 roku w radiowej Trójce, dla której relacjonował najważniejsze zawody sportowe na świecie: igrzyska olimpijskie, mistrzostwa świata i Europy w piłce nożnej, wyścigi F1, rajdy oraz wiele innych. Jest współautorem programu „Na Trzecim Biegu” oraz „Trzecia Strona Medalu”. W 2009 roku okrążył świat na motocyklu. Od 2015 roku komentuje w stacji Eleven Sports mecze ligi włoskiej i hiszpańskiej, a w 2016 zadebiutował jako komentator Formuły 1. Pisanie o motoryzacji dla dzieci sprawiło mu wielką frajdę.
Przemek Surma – ukończył studia konserwacji zabytków architektury i jest inżynierem, ale od lat pracuje jako rysownik. Wykonał wiele ilustracji do podręczników, jest też autorem (lub współautorem) kilku albumów komiksowych. W ostatnim czasie postanowił rozpocząć nowe studia i doskonali swój warsztat, ucząc się rysowania od córeczki. Uwielbia czytać książki (najczęściej kilka naraz), te z obrazkami też. Lubi kolorowe samochody, ale dziwnym trafem najczęściej jeździ tymi w kolorze srebrny metalik.
Agnieszka Surma – z wyboru mieszkanka uroczej podlubelskiej wsi. Mama wspaniałej córeczki, z którą lubi malować, majsterkować i zbierać zioła na łące. Pracuje jako grafik, a w czasie wolnym pomaga mężowi w kolorowaniu komiksów i książek. Przez kilka lat pracowała jako fotoedytor w gazecie motoryzacyjnej, więc nieźle zna się na kolorach karoserii. Ma też prawo jazdy i nie waha się go używać. Uwielbia stare samochody, jej marzeniem jest posiadanie citroëna 2CV, żeby nim jeździć po zakupy do pobliskiego miasteczka.
Malwinka Surma (ur. 2010) – najzdolniejszy ilustrator w rodzinie, główny konsultant kolorystyczny w trakcie powstawania książki „Od koła do Formuły 1”. Jej pasją jest wszystko, co słodkie – czekolada, króliczki, kwiatki i seledynowe samochody.

Nasza Księgarnia
Oprawa twarda

Wydanie: pierwsze

Data pierwszego wydania:
2016-11-09

ISBN: 978-83-101-3026-6

Liczba stron: 144

Nasza Księgarnia

Format: 195x254mm

Cena detaliczna: 39,90 zł

Rok wydania: 2016

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...