Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Bliżej słowa Język polski 8 Podręcznik Szkoła podstawowa

Ewa Horwath, Kiełb Grażyna

Bliżej słowa Język polski 8 Podręcznik Szkoła podstawowa

41,27

 

Rozbudza zainteresowanie literaturą i kulturą

Uporządkowanie tekstów literackich w oparciu o wartości uniwersalne bliskie uczniom oraz kręgi tematyczne związane z dojrzewaniem. Budowaniem tożsamości w wymiarze indywidualnym, narodowym i kulturowym co zachęca do czytania i przybliża omawiane treści.
Dodatkowe chronologiczne uporządkowanie w obrębie motywów z odwołaniem do kontekstu historycznoliterackiego oraz uporządkowanie genologiczne służy usystematyzowaniu i wzbogaceniu wiedzy ucznia i przygotowuje go do nauki na kolejnym etapie kształcenia.
Obecność tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Sapkowskiego Granica możliwości) stanowi dla ucznia istotny argument, by sięgnąć po lekturę.
Lekcje poświęcone dziełom sztuki ułatwiają naukę interpretowania nieliterackich tekstów kultury.
Zróżnicowane ćwiczenia (odwołujące się do innych dzieł literackich, dotyczące zagadnień filozoficznych, sztuki filmowej, komunikacji językowej czy prac plastycznych i dzieł muzycznych) pomagają nauczycielowi prowadzić bardziej urozmaicone lekcje, a uczniowi dają gwarancję lepszego zrozumienia tekstów i uczą sztuki ich interpretacji z wykorzystaniem potrzebnych kontekstów.
Polecenia do obowiązkowych lektur wymienionych w nowej podstawie programowej pozwalają na ciekawe omówienie i utrwalenie znajomości wymaganych pozycji książkowych.
Zestawy zadań projektowych zebrane na końcu każdego rozdziału ułatwiają realizowanie zespołowych prac długoterminowych oraz kształtują samodzielność uczniów.

Niezbędne materiały w jednym podręczniku

Podręcznik łączący treści literacko-kulturowe ze związanymi z nimi zagadnieniami z nauki o języku daje nauczycielowi komfort pracy bez konieczności sięgania do dodatkowych źródeł.
Zagadnienia dotyczące kształcenia językowego zostały wyraźnie wyodrębnione na pomarańczowych polach, dzięki czemu odnalezienie ich nie sprawia trudności, a budowa podręcznika jest przejrzysta i funkcjonalna.



Zachęca do czytania, pisania i mówienia

Teksty, zarówno klasyczne, jak i z popularnej wśród młodzieży literatury współczesnej, zostały uporządkowane według kręgów tematycznych, co pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem.
Podręcznik kładzie duży nacisk na rozwijanie kompetencji literackich, kulturowych i językowych, tworzenie różnych form wypowiedzi zarówno ustnych, jak i pisemnych, takich jak notatka encyklopedyczna, podanie, podziękowanie, różne typy rozprawki, reportaż, tradycyjny życiorys, charakterystyka zbiorowości, CV, biogram, petycja, list motywacyjny, co daje możliwość kształcenia umiejętności z zakresu retoryki i stylistyki wymagane w nowej podstawie programowej.

Rozdziały w podręczniku:

1. Szukać odpowiedzi

2. Poszukiwać wzoru

3. Mieć czas na refleksję

4. Iść za głosem serca i słuchać rozumu

5. Bronić ideałów i godności własnej

6. Wyjść zwycięsko z najcięższych prób

7. Znaleźć swoje miejsce

WSiP
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-021-7475-9

Liczba stron: 368

Format: 170x240mm

Cena detaliczna: 60,30 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...