Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Chemia 1 Podręcznik Zakres rozszerzony Liceum i technikum. Szkoła ponadpodstawowa

Andrzej Czerwiński, Jelińska-Kazimierczuk Małgorzata

Chemia 1 Podręcznik Zakres rozszerzony Liceum i technikum. Szkoła ponadpodstawowa

56,58

 

Chemia. Podręcznik. Liceum i technikum. Klasa 1. Zakres rozszerzony został opracowany z myślą o uczniach, którzy planują poznawanie chemii w zakresie rozszerzonym, by przystąpić z tego przedmiotu do egzaminu maturalnego bądź studiować na wyższej uczelni na kierunku przyrodniczym, medycznym lub technicznym.

Doświadczenia są zilustrowanie zdjęciem z istotnego momentu reakcji oraz schematycznym rysunkiem. Taki materiał umożliwia omówienie przebiegu oraz wyniku doświadczenia, nawet wtedy, gdy przeprowadzenie eksperymentu w szkole nie jest możliwe.
Opisy doświadczeń są wzbogacone o Obserwacje i Wnioski, aby uczeń nabył umiejętność obserwacji i wyciągania z nich wniosków. Jest to również odpowiedź na wymagania zawarte w nowej podstawie programowej: projektuje i przeprowadza doświadczenie, uczeń zapoznaje się z prawidłową ilustracją doświadczenia.
Zdjęcia doświadczeń ułatwiają zapamiętanie obserwowanego efektu i przypomnienie go w trakcie np. lekcji powtórzeniowej.
Inne ilustracje zamieszczone w podręczniku mają nie tylko uatrakcyjnić korzystanie z niego, ale są również okazją do przekazania dodatkowych informacji, np. dla zainteresowanych uczniów.
Element Przypomnij sobie – umożliwia powtórzenie wiadomości ze szkoły podstawowej.
Opisowy i klarowny sposób wprowadzania nowych treści daje szansę uzupełnienia oraz usystematyzowania wiadomości.
Rozwiązane krok po kroku przykłady obliczeniowe – rozwiną umiejętności rachunkowe uczniów.
Na końcu każdego rozdziału zamieszczono Podsumowanie – zwięzłe streszczenie całego tematu oraz Pytania i zadania o różnym stopniu trudności – mogą być wykorzystywane w czasie lekcji powtórzeniowych oraz jako praca domowa.
Na końcu każdego działu znajduje się Podsumowanie działu. Składa się ono z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna zawiera kompendium najważniejszych treści i pełni funkcję diagnostyczną podczas powtarzania materiału. Umiejętność wyjaśnienia i rozwinięcia haseł zawartych w podsumowaniu może stanowić kryterium stopnia przyswojenia wiedzy ze zrozumieniem. Część praktyczna zawiera zadania, dzięki którym uczeń utrwala umiejętności obliczeniowe.
Podręcznik uwzględnia najnowsze osiągnięcia w dziedzinie chemii i podkreśla jej znaczenie we współczesnym świecie.
Element Warto wiedzieć – pogłębia wiedzę i budzi zainteresowanie przedmiotem.
Infografiki – ułatwiają zrozumienie i zapamiętanie nowych treści.

WSiP
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-021-8243-3

Liczba stron: 248

Format: 17.0x24.5cm

Cena detaliczna: 56,58 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...