Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Determinanty konkurencyjności transportu intermodalnego w Europie

Determinanty konkurencyjności transportu intermodalnego w Europie

55,00

 

Transport jest jednym z najważniejszych, a zarazem niezbędnych elementów prawidłowego funkcjonowania współczesnego społeczeństwa. Wyrazem tego jest upowszechnione w literaturze przedmiotu pojęcie systemu transportowego jako „systemu krwionośnego” całej gospodarki. Jak wskazuje Kenneth Button , mimo kolosalnego wpływu na gospodarkę, a także rozmaite aspekty życia ludzkiego, transport w dyskursie naukowym nadal pozostaje niewystarczająco doceniany. Transport przyczynia się do realizacji celów polityki gospodarczo-społecznej, ma istotny wpływ na rozwój kraju, a także na rozwój, funkcjonowanie i konkurencyjność przedsiębiorstw. Niestety, generuje również wysokie koszty społeczne w postaci hałasu, zanieczyszczeń czy kongestii. W związku z tym powstała potrzeba, aby znaleźć rozwiązania, które pozwolą z jednej strony na realizację potrzeb transportowych użytkowników transportu, a z drugiej strony na eliminację, w jak największym stopniu, niekorzystnych skutków jego rozwoju. Europejskim rozwiązaniem wskazanych problemów, w grupie państw Unii Europejskiej (UE) oraz państw stowarzyszonych, stała się polityka zrównoważonego rozwoju, zakładająca m.in. zmniejszenie udziału bardziej obciążających środowisko gałęzi transportu (np. transport drogowy) na rzecz bardziej przyjaznych środowisku sposobów przemieszczania ładunków, jak transport intermodalny, łączący różne gałęzie transportu w celu maksymalizacji ich zalet i minimalizacji wad. Badanie podziału gałęziowego oraz jego skutków i przyczyn umożliwia prowadzenie racjonalnej polityki transportowej, która już w trakcie tworzenia powinna uwzględniać problemy oraz wyzwania związane z transportem, a także potencjalne zmiany, zagrożenia czy szanse rozwoju.
Ze wstępu

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Oprawa miękka

Wydanie: 1

ISBN: 9788379727216

Liczba stron: 213

Format: 16.5x24.0cm

Cena detaliczna: 55,00 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...