Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Droga Toyoty do Lean Leadership Osiągniecie i utrzymanie doskonałości dzięki kształtowaniu przywódców

Convis Gary L., K Liker Jeffrey

Droga Toyoty do Lean Leadership Osiągniecie i utrzymanie doskonałości dzięki kształtowaniu przywódców

8.0

(21 ocen) wspólnie z

69,90

 

TOYOTA. Nazwa tożsama z wielkością – światowej klasy samochody i myślenie zmieniające reguły gry w biznesie. Toyota ponosi ogromne nakłady inwestycyjne, aby uważnie wyselekcjonować, a następnie wykształcić przywódców, którzy wpiszą się w jej unikalną filozofię i kulturę. Jak wyjaśniają autor Drogi Toyoty, Jeffery Liker oraz były dyrektor Toyoty, Gary Convis, dzięki takiemu podejściu do przewodzenia firmie, uznany producent samochodów rozbudził potrzebę dążenia do doskonałości na każdym poziomie organizacji. To pozwala na:
stały wzrost: Toyota zwiększa rentowność nieprzerwanie od 58 lat – zwolniła jedynie w roku 2008 w obliczu światowej recesji, kryzysu wadliwych samochodów i najtragiczniejszego trzęsienia ziemi, które nawiedziło Japonię; niewyczerpaną pomysłowość: podejście Toyoty do innowacyjnego myślenia i rozwiązywania problemów przynosi rezultaty w postaci czołowych miejsc w rankingach i rzeszy niezwykle zadowolonych klientów, a jednocześnie pozwala firmie na zregenerowanie sił po trzech kryzysach, które ją dotknęły w krótkich odstępach czasu; zbudowanie silnej marki i szacunku: reputacja Toyoty miała kluczowe znaczenie dla zdolności firmy do przetrwania kryzysu wadliwych samochodów – burzy medialnej z roku 2010. A cóż to była za burza! Jednak statek, który według niektórych osób zdawał się tonąć, znów wypływa na szerokie wody. Możliwe, że kultura Toyoty straciła wtedy na sile, lecz przywództwo było jak latarnia wskazująca drogę powrotną.
W rzeczywistości, jak pisze Liker, firma „stanowi prawdopodobnie jeszcze lepszy model szczupłego przywództwa niż kiedykolwiek wcześniej”.
Na potwierdzenie tych słów Toyota za niedługo obchodzić będzie osiemdziesięciolecie ciągłego rozwoju i innowacji. A jednak według magazynu Industry Week jedynie 2% firm stosujących Lean może pochwalić się długoterminowymi sukcesami. To, czego brakuje pozostałym 98% to ujednolicone metody i spójna filozofia leżące u podstaw przywództwa.

MT Biznes
Oprawa: Oprawa twarda z obwolutą

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-774-6406-9

Tytuł oryginalny: The Toyota Way to Lean Leadership Achieving and Sustaining Excellence Through Leadership Development

Liczba stron: 324

Format: 158x233mm

Cena detaliczna: 69,90 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...