Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Infrastruktura logistyczna gospodarki w ujęciu środowiskowych uwarunkowań zrównoważonego rozwoju

Dembińska Izabela

Infrastruktura logistyczna gospodarki w ujęciu środowiskowych uwarunkowań zrównoważonego rozwoju

65,00

 

Podjęcie problematyki zrównoważonego rozwoju w ujęciu całościowym wydało się jednak mało celowe w przypadku tej pracy, ponieważ z jednej strony, mogłoby wystąpić zagrożenie zbytniej powierzchowności rozważań, z drugiej strony zakres i złożoność problemów, jakie należałoby w tym wypadku ująć, mogłyby skutkować nadmierną objętością pracy, co nie wydaje się korzystne z punktu widzenia wy­mogów formalnych przyjętych powszechnie dla prac habilitacyjnych. Dokonując dlatego wyboru między trzema kontekstami zrównoważonego rozwoju, zadecydo­wano, że główny akcent zostanie położony na środowiskowych problemach, doty­czących przede wszystkim ograniczoności zasobów środowiska i negatywnego od­działywania na nie.

Rozwój zrównoważonego rozwoju przyniósł koncepcję modelu nowej gospodar­ki. Gospodarki zauważającej zakres i siłę swojego negatywnego wpływu na środo­wisko naturalne, jednocześnie zdającej sobie sprawę z problemów, będących następ­stwem ograniczoności i wyczerpania zasobów środowiska. Gospodarki, w której kontekst wyznaczający jej cele systemowe respektuje reguły rządzące światem przy­rody, która kieruje się nowymi wartościami i godzi się na reorientację wskaźników wykorzystania zasobów środowiska. Gospodarki racjonalnej i nieegoistycznej, bo funkcjonującej z myślą o zapewnieniu należnych standardów życia przyszłym po­koleniom. Modelu zrównoważonej gospodarki.


Z wprowadzenia

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

Data pierwszego wydania:
2018-09-13

ISBN: 978-83-797-2194-8

Liczba stron: 402

Format: 170x240mm

Cena detaliczna: 65,00 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...