Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Jeżyk Michałek w świecie uczuć i emocji. Konspekty, opowiadania rozwijające umiejętności społeczne + CD. Część 1

Aleksandra Siepielak

Jeżyk Michałek w świecie uczuć i emocji. Konspekty, opowiadania rozwijające umiejętności społeczne + CD. Część 1

16,14

 

Publikacja wchodząca w skład serii Słuchowiska dla przedszkolaków. Zawiera audiobooki 10 opowiadań, których celem jest wsparcie nauczyciela w procesie rozwijania umiejętności społecznych u dzieci, wraz z towarzyszącymi im konspektami zajęć.

Słuchowiska kształtują dziecięcą wyobraźnię oraz pozytywnie wpływają na koncentrację. Wymagają od małych słuchaczy skupienia uwagi, przez co doskonalą percepcję słuchową, a także wyciszają i uspokajają. Opowiadania rozwijają również kompetencje emocjonalne, społeczne i kulturowe dzieci, a także wzbogacają ich słownictwo. Słuchając audiobooków i śledząc kolejność następujących po sobie zdarzeń, przedszkolaki wczuwają się w sytuacje bohaterów i ćwiczą empatię.

Jeżyk Michałek, główny bohater opowiadań, z pomocą przyjaciół – kotki Kasi i borsuka Karolka – odkrywa świat uczuć i emocji. Słuchając albumu, dzieci – wraz z Michałkiem – poznają lepiej takie uczucia i emocje, jak radość, przyjaźń, smutek, złość, wstyd, zazdrość czy nieśmiałość. Zaczynają rozumieć, skąd się one biorą, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. Opowiadania wyjaśniają także różne emocje towarzyszące zabawie – dzieci dowiadują się, jak zapraszać innych do zabawy, dołączać do trwającej już zabawy oraz… jak nauczyć się przegrywać.

W skład publikacji wchodzą:

płyta CD z audiobookami opowiadań;

książka z tekstami opowiadań i konspektami zajęć;

dostęp do wersji streamingowej audiobooka.

W spis treści książki zostały wplecione krótkie streszczenia – ma to na celu ułatwienie oceny, czy dane opowiadanie spełnia założone przez nauczyciela cele dydaktyczne i będzie przydatne w toku zaplanowanej tematyki zajęć.

Opowiadaniom towarzyszą konspekty – jest to zbiór zagadnień ułatwiających przeprowadzenie zajęć o zadanej tematyce w oparciu o dane słuchowisko. Nauczyciel znajdzie tam:

opis celów edukacyjnych, które można zrealizować za pomocą słuchowiska;

zakres obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego, przy realizacji których pomocne będzie opowiadanie;

przykładowe pytania do rozmowy prowadzonej z dziećmi na podstawie słuchowiska;

inspiracje do zabaw, które może przeprowadzić nauczyciel z dziećmi po wysłuchaniu opowiadania;

wskazówki dla nauczyciela pomocne w realizacji zajęć zorganizowanych na podstawie słuchowiska.

***

Spis i tematyka udźwiękowionych opowiadań:

1. Jak Kasia, Michałek i Karolek poznali się w przedszkolu Jeżyk Michałek rozpoczyna naukę w przedszkolu. Pierwszego dnia nauczycielka prosi wszystkie przedszkolaki, żeby się przedstawiły. Jednak Michałek nie wie, co powiedzieć… Z pomocą przychodzą mu nowi przyjaciele: borsuk Karolek i kotka Kasia.

2. Pobawicie się ze mną? Po powrocie ze spaceru wszystkie przedszkolaki zajęte są sobą i nikt nie bawi się z Michałkiem. Jeżyk nie wie, jak zapytać swoich przyjaciół, czy chcą dołączyć do jego zabawy, więc reaguje złością…

3. Michałek nie może się bawić Kasia i Karolek grają w nową grę. Michałek chce do nich dołączyć, lecz instrukcja mówi, że w tę grę może grać jednocześnie tylko dwóch graczy…

4. Przegrywanie jest „okej”! Michałek nie potrafi zrozumieć zasad gry, którą przyniosła Kasia. Sfrustrowany tym, że nie może zdobyć ani jednego punktu, obraża się na przyjaciół. Jak zareagują na to Kasia i Karolek?

5. Co to jest radość? Na zajęciach w przedszkolu zwierzątka mają za zadanie namalować radość. Tyle tylko, że Michałek nie wie, co to znaczy…

6. Przyjaźń Michałek urządza przyjęcie z okazji swoich urodzin. Podczas świętowania dowiaduje się, że to, co łączy go z Kasią i Karolkiem, nazywa się przyjaźnią.

7. Smutek zamieszkał w moim ciele Jeżyk Michałek przez przypadek rozdziera stronę w swoim nowym komiksie. Zaraz po tym coś dziwnego dzieje się z jego ciałem – zaczynają drżeć mu łapki, robi mu się gorąco, ściska go w gardle… Co to za uczucie?

8. Karolek się złości Podczas zabawy w piaskownicy Michałek niechcący sypie Karolkowi piaskiem w oczy. Karolek zaczyna się złościć, jednak Michałek ma opory przed przyznaniem się do winy. Czy Kasi uda się namówić jeżyka, by jednak przeprosił przyjaciela?

9. Michałek się wstydzi Podczas przedstawienia z okazji Dnia Mamy Michałek zapomina swojej kwestii. Pod wpływem silnych emocji ucieka ze sceny… Mama tłumaczy jeżykowi, że to, co właśnie poczuł, stojąc przed widownią – to wstyd.

10. Michałek jest zazdrosny Karolek dostaje z okazji mikołajek figurkę, którą wymarzył sobie Michałek. Targany silnymi emocjami jeżyk postanawia zniszczyć prezent… Na szczęście pani nauczycielka w porę odnajduje przedszkolaka i tłumaczy mu, czym jest zazdrość.

Bliżej Przedszkola
Oprawa miękka

Wydanie: 1

ISBN: 978-83-65915-98-6

Liczba stron: 40

Cena detaliczna: 19,90 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...