Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Katastrofy polskich statków

Henryk Mąka

Katastrofy polskich statków

6.0

(1 ocena) wspólnie z

22,43

 

Morskie katastrofy towarzyszą żegludze od zarania dziejów. Niestety, w miarę rozwoju techniki, wielkości i prędkości kursujących po morzach i oceanach statków, skutki katastrof są coraz bardziej dotkliwe. I choć - jak wynika z międzynarodowych statystyk - codziennie zdarza się obecnie jakaś morska tragedia (pożar, zderzenie, wywrotka, eksplozja, wejście na mieliznę lub skały, spotkanie z falą tsunami), są i takie katastrofy, które uznać trzeba za wyjątkowe, trudne do rozwikłania, wynikające ze splotu nieszczęśliwych okoliczności czy nakładających się wzajemnie kilku życzeń. Morskie wypadki i katastrofy nie mijają także polskich statków. W archiwach Gdańskiego, Szczecińskiego i Koszalińskiego Urzędu Morskiego, a także gdyńskiej i szczecińskiej Izby Morskiej oraz Odwoławczej Izby Morskiej w Gdyni, znajdują się całe kilometry akt z opisami mniej lub bardziej dramatycznych wydarzeń, w wyniku których ginęli ludzie i tonęły zdezelowane parowce i nowoczesne motorowce, turystyczne statki i sportowe jachty, rybackie kutry i trawlery, holowniki i pilotówki oraz wiele innego sprzętu wodnego.

Bellona
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

Data pierwszego wydania:
2014-11-28

ISBN: 978-83-111-3428-7

Liczba stron: 272

Format: 145x205mm

Cena detaliczna: 29,90 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...