Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Matematyka wokół nas podręcznik dla klasy 5 szkoły podstawowej 177788

Kowalczyk Marianna, Lewicka Helena

Matematyka wokół nas podręcznik dla klasy 5 szkoły podstawowej 177788

41,27

 


Struktura każdego tematu w podręczniku jest przejrzysta i uporządkowana. Zawiera te same elementy, zawsze w tej samej kolejności:
- powtórzenie i nawiązanie do poznanych wcześniej wiadomości (Sowa przypomina),
- wprowadzenie nowych treści (Sowa uczy), opatrzonych licznymi przykładami niejednokrotnie rozwiązanymi na kilka sposobów,
- zadania do samodzielnego rozwiązania,
- ciekawostka pokazująca związek matematyki z innymi przedmiotami szkolnymi i życiem codziennym (A to ciekawe!),
- zadanie wymagające niestandardowego rozwiązania, czasem mające więcej niż jedno rozwiązanie (Wyzwanie),
- pięciozadaniowy test podsumowujący i sprawdzający opanowanie treści omawianych podczas lekcji (Sprawdź się!).
- Zadania w podręczniku są ułożone w kolejności od najłatwiejszych do najtrudniejszych, dzięki czemu nauczyciel może łatwo zorganizować pracę zarówno uczniowi słabszemu, jak i bardzo dobremu.

Po każdym dziale zawierającym od kilku do kilkunastu tematów występuje blok powtórzeniowyw którym znajdują się:
- Zadania utrwalające, których rozwiązanie pozwoli uczniom powtórzyć wiadomości przed klasówką,
- Zadania sprawdzające zebrane w test wielokrotnego wyboru, dzięki któremu uczeń może samodzielnie sprawdzić opanowanie zagadnień.

Liczne ilustracje zawarte w podręczniku ułatwiają uczniowi opanowanie nowych treści, wzbudzają zainteresowanie tematem, pomagają zrozumieć treść zadania i naprowadzają na właściwe rozwiązanie.

Treści i zadania zamieszczone w podręczniku są zgodne z nową podstawą programową i uwzględniają wprowadzone przez nią zmiany.

Treści podręcznika do kl. 5 zostały podzielone na 10 działów tematycznych:
- I. Liczby naturalne
- II. Figury geometryczne
- III. Ułamki zwykłe
- IV. Wyrażenia algebraiczne
- V. Trójkąty
- VI. Ułamki dziesiętne
- VII. Czworokąty
- VIII. Pola figur płaskich
- IX. Liczby całkowite
- X. Graniastosłupy

W stosunku do podręcznika z cyklu Matematyka wokół nas przeznaczonego dla uczniów klasy 5, oznaczonego numerem ewidencyjnym 787/2/2018, w niniejszym wydaniu wprowadzono opisane niżej zmiany.

Układ treści
- przesunięcie działu Pola figur płaskich bezpośrednio za dział Czworokąty, a przed dział Liczby całkowite
- usunięcie działu Ułamki dziesiętne o mianowniku 100 z jednoczesnym przeniesieniem wybranych z tego działu treści do działu Ułamki dziesiętne
- dodanie pięciu infografik: Rekordy prędkości, Matematyka w kuchni, Zwierzęta domowe, Czworokąty na czacie, Figury na plaży

Treści nauczania
- podzielenie w dziale Ułamki zwykłe tematu Obliczanie liczby z danego jej ułamkai działania na ułamkach na dwa: Obliczanie liczby z danego jej ułamka i Działania na ułamkach
- podzielenie w dziale Ułamki dziesiętne tematu Mnożenie ułamków dziesiętnych na dwa: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczbę naturalną i Mnożenie ułamków dziesiętnych
- podzielenie w dziale Ułamki dziesiętne tematu Dzielenie ułamków dziesiętnych na dwa: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczbę naturalną i Dzielenie ułamków dziesiętnych
- przeniesienie wybranych treści, zawartych dotychczas w usuniętym dziale Ułamki dziesiętne o mianowniku 100, do działu Ułamki dziesiętne i umieszczenie ich w dwóch tematach: Ułamki dziesiętne o mianowniku 100 oraz Diagramy procentowe

Struktura
- wprowadzenie ramek z wykrzyknikiem w celu wyróżnienia treści najważniejszych
- zwiększenie w każdym temacie do pięciu liczby zadań umieszczonych w sekcji Czy umiesz? Sprawdź! (umożliwia sprawdzenie opanowania wiadomości z danego tematu) i zmiana nazwy sekcji na Sprawdź się! (ujednolicenie)
- wprowadzenie żywej paginy ułatwiającej nawigację w podręczniku
- zastosowanie koloru niebieskiego dla oznaczenia tematów algebraicznych i koloru pomarańczowego w tematach geometrycznych
- zmiana grafiki na bardziej współczesną i przyjazną uczniowi
- zebranie w wiązkę i wyraźne oznaczenie zadań, które uczeń rozwiązuje w oparciuo wspólny dla tych zadań tekst, rysunek itp.
- zmiana nazwy sekcji Problem na Wyzwanie (ujednolicenie)
- zmiana nazwy sekcji Sprawdź siebie znajdującej się na końcu każdego działu naZadnia sprawdzające (ujednolicenie)

Przykłady
- poprawa zrozumiałości przekazu (wybrane przykłady)
- dopisanie kilku nowych przykładów

Zadania
- dodanie zadań analogicznych do zadań z Przykładów
- dodanie w wybranych tematach zadań prostych, na przećwiczenie podstawowych umiejętności
- wykorzystanie ilustracji do przekazu treści zadania

WSiP
Oprawa miękka

Wydanie: 6

ISBN: 978-83-02-19578-5

Liczba stron: 288

Cena detaliczna: 45,95 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...