Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Maturalne karty pracy Wiedza o społeczeństwie 1 Zakres rozszerzony Szkoła ponadpodstawowa

Walendziak Iwona

Maturalne karty pracy Wiedza o społeczeństwie 1 Zakres rozszerzony Szkoła ponadpodstawowa

28,93

 

Ta dobrze przyjęta przez nauczycieli publikacja jest świetnym uzupełnieniem podręcznika. Karty pracy zaprojektowane
w zupełnie nowej, perforowanej formie będą przydatną pomocą w czasie przygotowania do egzaminu maturalnego. Każdą kartę można oderwać, rozwiązać znajdujące się na niej zadania, oddać do sprawdzenia nauczycielowi, a następnie wpiąć
w skoroszyt.

Prezentowane maturalne karty pracy, to publikacja przeznaczona dla uczniów klasy 1 liceów ogólnokształcących
i techników, dla których istotne jest zdanie matury z wiedzy o społeczeństwie. Jest to zestaw zadań pozwalający zrealizować wymagania przewidziane w zakresie rozszerzonym podstawy programowej. Autorzy opracowali zadania, które są ciekawe, ale przede wszystkim angażują ucznia do formułowania własnych sądów i bycia świadomym odbiorcą informacji z Polski i ze świata. Zadania otwarte kształtują umiejętność oceny zjawisk życia społecznego, kulturalnego i politycznego, uczą formułowania argumentów, wykorzystywania danych i wyciągania wniosków. Uczeń może zweryfikować swoją wiedzę z opracowanego materiału dzięki zadaniom powtórzeniowym umieszczonym po każdym dziale. Maturalne karty pracy skutecznie przygotowują do matury w zakresie rozszerzonym.

Wiedza o społeczeństwie 1. Maturalne karty pracy składa się z 41 kart obejmujących tematy
z podręcznika oraz 6 kart powtórzeniowych zawierających materiał z 6 działów:


DZIAŁ I. CZŁOWIEK JAKO JEDNOSTKA W SPOŁECZEŃSTWIE

1.1 Człowiek jako istota społeczna

1.2 Socjalizacja i stygmatyzacja w życiu jednostki

1.3 Komunikacja w życiu człowieka

1.4 Życie społeczne jednostki

1.5 Człowiek a zbiorowość

1.6 Grupy społeczne

1.7 Rodzina jako podstawowa grupa społeczna

DZIAŁ II. CHARAKTERYSTYKA ŻYCIA SPOŁECZNEGO

2.1 Społeczeństwo i jego struktura

2.2 Historyczne formy organizacji społeczeństwa

2.3 Współczesne formy organizacji społeczeństwa

2.4 Przemiany struktury i problemy społeczeństwa polskiego

2.5 Homo sovieticus a współczesne społeczeństwo

2.6 Nierówności i wykluczenie społeczne

2.7 Ruchliwość społeczna

2.8 Ruchy społeczne i ich wpływ na zmianę społeczną

DZIAŁ III. NARÓD

3.1 Naród i jego tożsamość

3.2 Postawy względem narodu

3.3 Mniejszości narodowe i imigranci w Polsce

3.4 Historyczne i współczesne uwarunkowania polskiej emigracji

3.5 Wielowarstwowość tożsamości narodowej wybranych społeczeństw europejskich

3.6 Polityka wybranych państw wobec mniejszości narodowych i imigrantów

3.7 Grupy autochtoniczne we współczesnym świecie

3.8 Konflikty społeczne we współczesnym świecie

DZIAŁ IV. KULTURA

4.1 Kultura współczesnego świata

4.2 Religia jako rzeczywistość społeczno-kulturowa

4.3 Obrzędowość w polskiej kulturze współczesnej

4.4 Postrzeganie innych kultur oraz subkultury młodzieżowe

4.5 Zróżnicowanie psychokulturowe świata

4.6 Współczesne spory światopoglądowe

DZIAŁ V. MEDIA WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE

5.1 Media w Polsce i na świecie

5.2 Funkcje mediów w państwie

5.3 Niezależność i pluralizm mediów

5.4 Opinia publiczna

5.5 Marketing i kampania społeczna

DZIAŁ VI. SPOŁECZEŃSTWO OBYWATELSKIE

6.1 Geneza społeczeństwa obywatelskiego

6.2 Obowiązki obywatelskie i obywatelskie nieposłuszeństwo

6.3 Obowiązki obywatelskie we współczesnym świecie

6.4 Organizacje pozarządowe – stowarzyszenia i fundacje

6.5 Związki zawodowe i spółdzielnie

6.6 Kościoły i związki wyznaniowe w Polsce

6.7 Kultura polityczna
Co znajdziesz w publikacji Wiedza o społeczeństwie 1. Maturalne karty pracy?


Karty składają się z zadań typu maturalnego z zakresu rozszerzonego. Zawierają wykresy, mapy, tabele i schematy prezentujące aktualne dane. Autorzy zadbali także o dobór interesujących tekstów źródłowych i ciekawych ilustracji odnoszących się do wydarzeń społecznych, kulturalnych i politycznych – zarówno w Polsce, jak i na świecie. Zadania
w formie otwartej lub zamkniętej:

przygotowują do matury z zakresu rozszerzonego;

pomagają utrwalić wiadomości z zakresu wiedzy o społeczeństwie;

kształtują umiejętność odczytywania danych z mapy, wykresów, schematów, tabel;

odnoszą się do aktualnych danych statystycznych;

doskonalą umiejętność czytania i interpretacji materiałów publicystycznych, popularnonaukowych i naukowych;

uczą formułowania oceny, argumentowania, wyciągania wniosków;

uczą odróżniania faktów od opinii.

Operon
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-663-6525-4

Liczba stron: 120

Format: 210x295mm

Cena detaliczna: 34,80 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...