Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Medytacja w życiu codziennym Ścieżki praktyki w sufizmie uniwersalnym. Wydanie II

Maciej Wielobób

Medytacja w życiu codziennym Ścieżki praktyki w sufizmie uniwersalnym. Wydanie II

5.7

(3 oceny) wspólnie z

23,17

 

Przeczytaj, przemyśl, pomedytuj…
O medytacji i pożytkach, jakie płyną z jej praktykowania dla ciała i ducha, napisano setki książek. Można powiedzieć, że powstało tyle publikacji, ile jest szkół medytacyjnych i nauczycieli medytacji. I jest to prawda, bo mamy na przykład medytację buddyjską, jogiczną, chrześcijańską, medytację wolną od odwołań do jakiejkolwiek religii… Wśród wielu pozycji na ten temat niniejsza publikacja zdecydowanie się wyróżnia. Nie tylko wyjątkowo rzetelnym podejściem do zagadnienia, lecz także oryginalnością szkoły, z jakiej się wywodzi. Wbrew nazwie, która kojarzy się z odłamem mistycyzmu islamskiego, sufizm uniwersalny korzeniami sięga tradycyjnych szkół medytacyjnych działających w Indiach. Ludzie Zachodu poznali tę filozofię na początku XX wieku za pośrednictwem Hazrata Inayata Khana. Przyjęli ją jak swoją, gdyż sufickie przesłanie adresowane jest do każdego. To przesłanie duchowej wolności, całkowicie niezależnej od wyznawanej religii.

Maciej Wielobób od 1994 roku praktykuje medytację i podąża ścieżką sufizmu uniwersalnego. Naucza też medytowania w duchu tej szkoły w trakcie bezpośrednich spotkań z uczniami i za pośrednictwem książek. Ta publikacja stanowi materialne odwzorowanie otwartej części seminarium medytacyjnego Macieja i zawiera wszystko to, co nie wymaga bezpośredniej relacji mistrz – uczeń. Autor dzieli się za jej pośrednictwem z Czytelnikiem tradycyjną wiedzą i praktykami medytacyjnymi, które w ogóle bardzo rzadko są opisywane w literaturze, a już w literaturze zachodniej nigdy dotąd takim zakresie. Znajdziesz tu omówienie metod, technik, koncepcji sufickich, a także głównych części przesłania i konkretnych praktyk medytacyjnych. Uzupełnieniem publikacji są teksty źródłowe, ważne dla adeptów sufizmu uniwersalnego.

Po co medytować i czym jest medytacja
Sufizm uniwersalny i Hazrat Inayat Khan
Psychologia sufizmu i trzy ścieżki
Dżelal, dżemal i kemal — siła, łagodność i harmonia
Relacja nauczyciel – uczeń i ścieżka inicjacji
Równowaga między życiem wewnętrznym i zewnętrznym
Szkoła ezoteryczna i jej praktyki
„Universal worship” — religijność bez dogmatów
Medytacja uzdrawiająca i ziraat
Braterstwo i siostrzeństwo
Praca z ciałem i pranajama — ćwiczenia
Modlitwy
Ćwiczenia przygotowujące do medytacji
Dziesięć myśli Inayata Khana i przypowieści sufickie
Zaprowadź ład w swoim życiu i swoim umyśle!

Sensus
Oprawa twarda

Data pierwszego wydania:
2019-01-23

ISBN: 978-83-283-4991-9

Liczba stron: 160

Cena detaliczna: 32,90 zł

Ebook i Audiobook dostępny na

Kup audiobooka

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...