Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Nawigacja bez stresu. Elektroniczna i tradycyjna

Duncan Wells

Nawigacja bez stresu. Elektroniczna i tradycyjna

41,89

 

Wszyscy żeglarze zarówno ci pod żaglami, jak i ci na jachtach motorowych powinni uprawiać bezpieczną żeglugę – chronić przed niebezpieczeństwem siebie i swoją załogę i nie stwarzać zagrożeń dla innych. Temu służy m.in. prowadzenie bezpiecznej nawigacji.
Można by pomyśleć, że nawigacja bez stresu jest niemożliwa. Przecież jest niezwykle skomplikowana i wymaga wielu zawiłych i trudnych do opanowania obliczeń. A jednak nawigowanie nie musi wiązać się ze stresem.
Nawigacja bez stresu przedstawia w sposób czytelny i prosty, zrozumiały również dla początkujących, zasady nawigowania przechodząc od technik najprostszych do bardziej zaawansowanych. Pokazuje jak nawigować z zachowaniem minimalnego poziomu stresu, a z rad tu zwartych może skorzystać każdy nawigator bez względu na stopień zaawansowania.
Książka opisuje nowoczesne narzędzia, GPS, chartplottery, dedykowane aplikacje i zintegrowane programy do prognoz pogody i prądów pływowych. Każdy z rozdziałów zaczyna się od narzędzi elektronicznych, ale omawia także tradycyjne.
Nawigacja bez stresu jest bogato ilustrowana, zawiera zdjęcia, wykresy, skrócone instrukcje, schematy blokowe, a kody QR, dają dostęp do filmów video.

Dunkan Wells jest dyrektorem Westview Sailing School i producentem bardzo cenionych filmów szkoleniowych RYA. Jest także autorem bestsellerów Stress-Free Sailing oraz Stress-Free Motorboating (tłumaczenia ukazały się w wydawnictwie Alma-Press Żeglowanie bez stresu oraz Żeglarstwo motorowodne bez stresu).

Alma-Press
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-702-0825-7

Liczba stron: 160

Alma-Press

Cena detaliczna: 60,00 zł

Rok wydania: 2023

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...