Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Ortograffiti Czytanie ze zrozumieniem (rz-ż, u-ó)

Jędrzejewska-Wróbel Roksana

Ortograffiti Czytanie ze zrozumieniem (rz-ż, u-ó)

34,42

 

Ortograffiti. Czytanie ze zrozumieniem (rz-ż, u-ó) opiera się na materiale wyrazowym skoncentrowanym wokół pisowni rz i ż oraz u i ó. Publikacja zawiera ćwiczenia rozwijające umiejętność czytania, kształci rozumienie czytanego tekstu oraz doskonalą funkcje słuchowo-językowe (percepcję słuchową).
Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest kluczową kompetencją wymaganą podczas wszystkich egzaminów. 
Po każdym tekście następuje pięć ćwiczeń oznaczonych odpowiednim piktogramem, pomagających uczniowi lepiej zrozumieć tekst według czterech poziomów rozumienia: 

  • na poziomie dosłownym uczeń odnajduje i wydobywa to, co jest w tekście; 
  • na poziomie interpretacyjnym – zauważa związki przyczynowo-skutkowe wynikające z tekstu, ale nie wskazane w nim bezpośrednio;
  • na poziomie krytycznym – odnosi się do własnych ocen i doświadczeń; 
  • na poziomie twórczym tekst staje się dla ucznia inspiracją do nowego działania.

Bardzo pomocne dla wszystkich uczniów mających trudności w czytaniu i pisaniu są ćwiczenia słuchowe.
W zestawach ćwiczeń słuchowych znalazły się takie, które wszechstronnie doskonalą wrażliwość słuchową (uwaga słuchowa, zainteresowanie dźwiękami, rozróżnianie dźwięków, ich natężenia, wysokości, czasu trwania oraz ilości), słuch fonemowy, umiejętności fonologiczne oraz pamięć słuchową. 
Na końcu zeszytu zamieszczono cztery dyktanda bazujące na słownictwie z zakresu ćwiczonych trudności ortograficznych.
Stanowią one doskonałą okazję do sprawdzenia stopnia opanowania tych trudności.
Przy każdym ćwiczeniu słuchowym i dyktandzie umieszczono kod QR do nagrania, aby uczeń mógł je sprawnie odnaleźć i odtworzyć.
Czytają profesjonalni aktorzy, wykwalifikowani do pracy z dziećmi i młodzieżą. 

Dla młodzieży 13-18 lat.

opiera się na materiale wyrazowym skoncentrowanym wokół pisowni ch i h, rz i ż, ji i ii. Publikacja zawiera ćwiczenia rozwijające umiejętność czytania, kształci rozumienie czytanego tekstu oraz doskonalą funkcje słuchowo-językowe (percepcję słuchową).
Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest kluczową kompetencją wymaganą podczas wszystkich egzaminów. 
Po każdym tekście następuje pięć ćwiczeń oznaczonych odpowiednim piktogramem, pomagających uczniowi lepiej zrozumieć tekst według czterech poziomów rozumienia: 

  • na poziomie dosłownym uczeń odnajduje i wydobywa to, co jest w tekście; 
  • na poziomie interpretacyjnym – zauważa związki przyczynowo-skutkowe wynikające z tekstu, ale nie wskazane w nim bezpośrednio;
  • na poziomie krytycznym – odnosi się do własnych ocen i doświadczeń; 
  • na poziomie twórczym tekst staje się dla ucznia inspiracją do nowego działania.

Bardzo pomocne dla wszystkich uczniów mających trudności w czytaniu i pisaniu są ćwiczenia słuchowe.
W zestawach ćwiczeń słuchowych znalazły się takie, które wszechstronnie doskonalą wrażliwość słuchową (uwaga słuchowa, zainteresowanie dźwiękami, rozróżnianie dźwięków, ich natężenia, wysokości, czasu trwania oraz ilości), słuch fonemowy, umiejętności fonologiczne oraz pamięć słuchową. 
Na końcu zeszytu zamieszczono cztery dyktanda bazujące na słownictwie z zakresu ćwiczonych trudności ortograficznych.
Stanowią one doskonałą okazję do sprawdzenia stopnia opanowania tych trudności.
Przy każdym ćwiczeniu słuchowym i dyktandzie umieszczono kod QR do nagrania, aby uczeń mógł je sprawnie odnaleźć i odtworzyć.
Czytają profesjonalni aktorzy, wykwalifikowani do pracy z dziećmi i młodzieżą. 

Dla młodzieży 13-18 lat.

Operon
Oprawa miękka

Wydanie: 1

ISBN: 9788381974295

Liczba stron: 96

Cena detaliczna: 41,08 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...