Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Ortograffiti Miks Poziom podstawowy Część 1 Klasy IV-V

Chwastniewska Danuta, Czabaj Renata

Ortograffiti Miks Poziom podstawowy Część 1 Klasy IV-V

34,42

 

Nowa wersja Ortograffiti. Czytam, rozumiem piszę dla uczniów klas IV-VI

Zeszyt ćwiczeń przeznaczony dla uczniów z dysleksją i dysortografią z klas IV–VI szkoły podstawowej. 
Mogą z nim pracować zarówno czwartoklasiści, piątoklasiści, jak i szóstoklasiści – wybór zależy od poziomu umiejętności ucznia.
W podejściu standardowym najlepiej zacząć od części 1. poziomu podstawowego, by potem przejść do kolejnych części i poziomów.
Cała seria składa się z sześciu zeszytów ćwiczeń na różnych poziomach trudności, po dwa zeszyty na rok szkolny.

W jednym zeszycie ćwiczeń zgromadzono zróżnicowany materiał ortograficzny – miks trudności ortograficznych, który następnie jest powtarzany w kolejnych zeszytach ćwiczeń, ale na wyższym poziomie.
Taki układ jest podyktowany wynikiem badań, które wskazują, że uczniowie z dysleksją lepiej przyswajają coś, co jest przedstawione w krótkich, skoncentrowanych pigułkach, a następnie wielokrotnie powtarzane, niż zebrane w długich jednorazowych sekwencjach (jedna zasada ortograficzna przez dłuższy czas).

Warto wybrać tę serię do pracy z uczniem z dysleksją i dysortografią, gdyż zawarte w niej ćwiczenia rozwijają:

  • umiejętność czytania, zwłaszcza w zakresie tempa czytania i rozumienia czytanego tekstu;
  • umiejętność pisania poprawnego pod względem ortograficznym;
  • funkcje uczestniczące w nauce czytania i pisania: wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe i motoryczne;
  • zdolność szybszego uczenia się przez wprowadzenie technik aktywizujących mózg;
  • umiejętność samooceny, która podnosi motywację do nauki.

Zeszyt ćwiczeń składa się z 10 bloków – każdy przeznaczony do realizacji na jednych zajęciach 45-minutowych:

  1. Zabawy z ortografią – rozgrzewka
  2. „U” na początku i na końcu wyrazu
  3. „Ó” wymieniające się na „o”, „a”, „e”
  4. „Ó” niewymienne
  5. Głoski dźwięczne i bezdźwięczne w wyrazach z „ó” i „u”
  6. „Rz” wymieniające się na „r” i w zakończeniach „-arz”, „-erz”
  7. „Rz” niewymienne
  8. „Ż” wymieniające się na „g”, „h”, „dz”, „s”, „z”, „ź (zi)”
  9. „Ż” niewymienne
  10. Powtórzenie i utrwalenie poznanych zasad

 

Zalecana jest kontynuacja pracy przez realizację zadań z zeszytu Ortograffiti. MIKS. Poziom podstawowy. Część 2., który dostępny będzie na jesień 2024.

Operon
ISBN: 9788381974516

Cena detaliczna: 39,13 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...