Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Planowanie rozwoju portów morskich Aspekty teoretyczne i praktyczne

Kotowska Izabela, Mańkowska Marta, Pluciński

Planowanie rozwoju portów morskich Aspekty teoretyczne i praktyczne

 

W pierwszym rozdziale w ogólnym ujęciu teoretycznym przedstawiono istotę pro­cesu planowania, jako jednego z najważniejszych działań zarządzania. Szerzej odniesiono się do roli planowania strategicznego we współczesnym gospoda­rowaniu. W drugiej części tego rozdziału zarysowano rolę portów morskich we współczesnej gospodarce oraz najważniejsze determinanty ich rozwoju. W ostat­niej części tego rozdziału zaprezentowano proces planowania w portach morskich, wskazując przede wszystkim na jego przesłanki, systematykę oraz etapy planowa­nia strategicznego i rodzaje stosowanych strategii.

W rozdziale drugim zaprezentowano studia przypadków procesu planowania roz­woju wybranych portów morskich na poziomie centralnym, regionalnym, lokalnym oraz danego portu. Mając na uwadze zróżnicowanie polityki planowania rozwoju portów morskich w różnych częściach świata, w badaniach wykorzystano studia przypadków wybranych portów morskich kontynentu azjatyckiego (Singapur), amerykańskiego (Long Beach), australijskiego (Botany) i europejskiego (Rostock). Studia przypadków objęły charakterystykę danego portu oraz uwarunkowań jego funkcjonowania, analizę systemu zarządzania oraz identyfikację i ocenę polityki jego rozwoju przez pryzmat najważniejszych dokumentów powstających na róż­nych poziomach planowania.

W ostatnim rozdziale pracy przedstawiono płaszczyzny planowania rozwoju portu morskiego o podstawowym znaczeniu dla gospodarki Polski, na przykładzie por­tu w Szczecinie. Studium przypadku portu w Szczecinie ma pogłębiony charakter w stosunku do studiów zagranicznych. Oprócz analizy dokumentów planistycz­nych, powstających na poziomie krajowym, regionu zachodniopomorskiego, miasta Szczecina oraz zarządcy terenów portowych zespołu Szczecin-Świnoujście, obej­muje ono również najważniejsze elementy strategii wiodącego przedsiębiorstwa portowej sfery eksploatacyjnej w Szczecinie.


Ze wstępu

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-797-2235-8

Liczba stron: 135

Format: 170x240mm

Cena katalogowa: 35,00 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...
22.02.2019

Największa katastrofa w dziejach Polski. Nie mogą się z nią równać ani potop szwedzki, ani nawet druga wojna światowa

Dwie dekady po śmierci Chrobrego wciąż żywe były opowieści o jego wielkich wojennych zdobyczach. Poza wspomnieniami Polakom niewiele jednak zostało. Sny o nowym słowiańskim mocarstwie rozwiały się niemal z dnia na dzień. A samo istnienie państwa polskiego szybko stanęło pod znakiem zapytania.
Czytaj dalej...