Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Potęga relacji w zarządzaniu O trudnej sztuce bycia pokornym liderem

Schein Peter H.

Potęga relacji w zarządzaniu O trudnej sztuce bycia pokornym liderem

49,00

 

"Naszą książkę kierujemy do wszystkich menedżerów i liderów posiadających motywację i możliwości niezbędne, aby wprowadzić zmiany w swoich firmach. Pokorne zarządzanie jest szczególnie potrzebne w dużych korporacjach, ale pozostałe sektory – medycyna, sztuka, instytucje polityczne, organizacje non profit, drużyny sportowe, organizacje społeczne – również z niego skorzystają."
Ze wstępu

"Zmiana relacji pomiędzy menedżerami i pozostałymi pracownikami jest jedną z najważniejszych modyfikacji, zachodzących w sferze zarządzania.. Kiedy tworzono podstawy zarządzania organizacjami, menedżerowie byli odpowiedzialni za organizowanie pracy innym. Wówczas oczekiwano od nich, że będą wiedzieli więcej od swoich podwładnych. Dziś w świecie biznesu toczy się dyskusja dotycząca roli i obrazu lidera. Menedżerowie budują swój autorytet inaczej, a praca w firmach jest znacznie bardziej płynna i mniej zhierarchizowana. Zmieniające się zespoły zadaniowe, praca zdalna, ciągle zmieniające się uwarunkowania, szum informacyjny, pracownicy przyzwyczajeni do bycia aktywnymi uczestnikami dyskusji i rosnące znaczenie zaangażowania – wszystko to wpływa na zmianę oczekiwań wobec liderów.
Nie potrzebujemy tyranów, ani mędrców, potrzebujemy pokornych przywódców budujących relacje – stwierdzają autorzy książki: znany psycholog biznesu Edgar H. Schein i Peter A. Schein. Potrzebujemy ludzi, którzy zamiast wydawać dyspozycję będą dzielili się z innymi swoją energią, pozwalając im zrobić coś nowego i lepszego. „Naszym zdaniem” – piszą autorzy – „przywództwo zawsze polega na relacjach, a prawdziwie udane przywództwo kwitnie w kulturze o wysokiej otwartości i wysokim zaufaniu ludzi do siebie.”"
dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego

Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-012-0687-1

Tytuł oryginalny: Humble Leadership. The power of Relations, Openess and Trust

Liczba stron: 204

Format: 14.5x20.5cm

Cena detaliczna: 49,00 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...