Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Strategie szachowych mistrzów w biznesie

Kanarkiewicz Michał

Strategie szachowych mistrzów w biznesie

34,64

 

Poznaj strategie szachowych mistrzów i wdrażaj je w swoim biznesie, by móc powiedzieć „szach-mat” konkurencji.
Według badań Leinwanda i Mainardiego aż 92% menedżerów ma problem z wyznaczaniem i wdrażaniem strategii. Dlatego poza teorią, inspiracjami i case-study prosto z największych firm dostaniesz tu zestaw narzędzi, wskazówek i ćwiczeń. A dzięki nim zaczniesz wdrażać skuteczne strategie w swojej firmie.

To książka, która pokazuje i przenosi myślenie tytułowych szachowych mistrzów z szachownicy na pole biznesowych rozgrywek. Odnajdziesz tu bezpośrednie i praktyczne porównanie pomiędzy rozwojem firmy i kolejnymi fazami partii szachów. Autor odnosi się do kluczowych elementów, takich jak: planowanie, analiza ryzyka, delegowanie, rozwój umiejętności czy strategie przewagi konkurencyjnej, pokazując, jak aspekty gry w szachy mogą być wykorzystane na rzecz sukcesu w biznesie.

W książce znajdziesz również wywiady z wybitnymi osobistościami świata biznesu. Są to:
   
Przemek Gdański – Prezes Zarządu BNP Paribas Bank Polska
   
Leszek Badurowicz – ekspert psychologii pokera
   
Andrzej Krzywda – założyciel firmy Arkency
   
Marcin Balicki – Prezes Zarządu Millennium Leasing
   
Piotr Nowosielski – założyciel Just Join IT.

Autor przeprowadza głębokie rozmowy z tymi doświadczonymi liderami, odkrywając ich sekrety i tajniki sukcesu, do którego w biznesowych realiach przyczyniło się m.in. strategiczne myślenie wyniesione z królewskiej gry.
Jeżeli poszukujesz inspiracji oraz praktycznych narzędzi – które pozwolą Ci skutecznie prowadzić swoją firmę i osiągnąć sukces – ta publikacja jest dla Ciebie.

Recenzje na okładce:
Gra w szachy wymaga strategicznego i krytycznego myślenia oraz analizy ryzyk i szybkiego podejmowania decyzji, ponieważ przeciwnik nieustannie zmienia swoją taktykę. Czy kompetencje potrzebne do prowadzenia „królewskiej gry” można zastosować w biznesie? Odpowiem krótko – można, a nawet trzeba. I o tym właśnie traktuje książka, którą trzymasz w rękach. A poza kontekstem biznesowym – szachy to świetny sposób na relaks i wyciszenie. Sama odkryłam je niestety dopiero jako dorosła i serdecznie polecam!
Marzena Mielecka, Dyrektor / Senior HR Business Partner, Bank Pekao
Biznes, budowanie strategii czy wreszcie gra w szachy to nie są zagadnienia porywające tłumy. Próżno szukać ludzi, którzy potrafią tłumaczyć meandry tych dziedzin w sposób efektywny, błyskotliwy i trafiający zarówno do laika, jak i znawcy tematu. Michał wskazuje skuteczne rozwiązania pozwalające rozwinąć swoje horyzonty i przełożyć logikę oraz schematy gry na stworzenie podbudowy pod strategiczne myślenie – niezwykle efektywne w biznesie. Podjął się tego niełatwego zadania i osiągnął sukces.
Marcin Kruszewski, prawnik, autor najpopularniejszego profilu prawniczego PrawoMarcina
Michał Kanarkiewicz w swojej książce po raz kolejny udowadnia bezpośredni związek gry w szachy z sukcesem w biznesie… i w życiu. Dla młodych adeptów biznesu to przyspieszony kurs myślenia strategicznego. Dla doświadczonych – okazja do retrospekcji i poszukania analogii w oparciu o swój własny sukces zawodowy. Wiedza autora uzupełniona o doświadczenia ludzi biznesu pozwala spojrzeć na szachy z nowej perspektywy.
Marta Wojtera, Vice-president Global Center, Volvo Group

O autorze:
Michał Kanarkiewicz – uczy tajników strategii i gry w szachy. Konsultant biznesowy, szachista i autor 7 książek. Prowadzi autorski program „Królewska Gra” na Kanale Sportowym. Zremisował w symultanach szachowych: w 2020 roku z dwunastym szachowym mistrzem świata Anatolijem Karpowem, a w 2023 z drużyną super-arcymistrzów pod przewodnictwem Magnusa Carlsena – najsilniejszego szachisty wszech czasów. Pracował dla takich marek jak m.in.: Coca-Cola, PZU, KGHM, ING Bank Śląski, Volvo, EY, PwC, Siemens, L’Oréal, Heineken, UBS, Alior Bank, Bank Pekao, Bank Millennium, mBank, Santander Bank, Warta, Luxmed i Lufthansa.

Kanarkiewicz Strategy Consulting
Oprawa twarda

Wydanie: 2

ISBN: 9788396148322

Liczba stron: 284

Format: 15.5x21.5cm

Cena detaliczna: 59,00 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...