Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Telematyka w zarządzaniu transportem wodnym

Miler Ryszard K.

Telematyka w zarządzaniu transportem wodnym

64,01

 

Niniejsza monografia stanowi przyczynek do pełnej identyfikacji oraz usystematyzowania istniejących rozwiązań telematyki w transporcie morskim i wodnym śródlądowym. Po raz pierwszy w literaturze przedmiotu opisano szczegółowo większość systemów telematyki stosowanych w wodnych gałęziach transportu wykazując ich przydatność w optymalizacji procesów transportowych i logistycznych, podnoszeniu ich bezpieczeństwa oraz skuteczności zarządzania operacyjnego. Na uwagę zasługuje skala i rozpiętość zastosowań systemów telematyki, szczególnie w transporcie morskim, rozciągająca się od prostych systemów monitoringu żeglugi i operacji portowych a sięgająca autonomicznej nawigacji i bezobsługowych systemów napędu skutkujących pojawieniem się pierwszych prób z całkowicie autonomicznymi jednostkami. Aktualnym wyzwaniem staje się integracja systemów transportu morskiego i wodnego śródlądowego w ramach transportu multimodalnego oraz znaczne obniżenie ich antropopresyjności. Tak ujęta problematyka wskazuje, iż niniejsza monografia adresowana jest do szerokiego kręgu czytelników zainteresowanych genezą, stanem obecnym i kierunkami rozwoju systemów telematyki w transporcie morskim i żegludze śródlądowej.
Rozważania Autora na temat telematyki w transporcie będą kontynuowane w postaci kolejnych monografii w ramach serii Telematyka Transportu dedykowanych transportowi lądowemu (samochodowy i kolejowy) oraz powietrznemu (lotniczy z elementami transportu? kosmicznego), które ukażą się w kolejnych latach.

Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-012-0670-3

Liczba stron: 342

Format: 16.5x23.5cm

Cena detaliczna: 79,00 zł

Ebook i Audiobook dostępny na

Kup ebooka

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...