Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

The process of SME growth Integrating the resource-based and transaction cost approaches

Marta Gancarczyk

The process of SME growth Integrating the resource-based and transaction cost approaches

45,99

 

This book contributes to the emerging research on the growth process of firms, with a focus on the expansion of small and medium-sized enterprises (SMEs). A comprehensive approach to the issue of small firm growth draws upon empirical findings of the characteristics and economic importance of high-growth enterprises and the extant base of theoretical approaches to the growth of firms, with an emphasis on the literature of firm boundaries (scope and size). Consequently, this research adopts a deductive approach to building the conceptual framework of SME growth by integrating the resource-based view of the firm and transaction cost theory.

This integrative theoretical framework was tested by using the multi-case study method to conclude with a proposal of the model of the growth process of SMEs. The model explains the choices of high-growth entrepreneurs regarding contractual arrangements, portfolio development, sources of new products, and associated governance in the expansion process. Consistent with the heterogeneity of SME expansion, the research reveals three equifinal patterns of these choices instead of only one path.

This book is valuable for bridging separate and divergent streams of the Literature on firms' growth, namely, entre-preneurship, microeconomics, and strategic management literature related to firm boundary decisions.

Dr. hab. Marta Gancarczyk is Associate Professor at the Institute of Economics, Finance and Management at Jagiello-nian University in Krakow, Poland. Her research, publication, and consulting activities focus on entrepreneurship, firm growth, industrial clusters, and public policy for small and medium-sized enterprises. As a conceptual basis for these investigations, she adopts new institutional economics with a focus on transaction cost economics. Marta Gancarczyk acts as Associate Editor of the international scientific journal Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation.

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-233-4377-6

Liczba stron: 206

Format: 160x230mm

Cena detaliczna: 45,99 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...