Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Traktat polityczno-filozoficzny

W. Julian Korab-Karpowicz

Traktat polityczno-filozoficzny

12,31

 

W. Julian Korab-Karpowicz, Traktat polityczno-filozoficzny, wzorowany na Traktacie logiczno-filozoficznym Ludwiga Wittgensteina, jest dziełem z dziedziny filozofii polityki, którego cele to ustalenie zasad dobrego państwa i szczęśliwego społeczeństwa oraz wskazanie dalszego kierunku ewolucji ludzkości.

Książka wydana jest w dwóch wersjach: dwujęzycznej, Tractatus politico-philosophicus: Traktat polityczno-filozoficzny w której tekst w języku polskim na jednej stronie, odpowiada tekstowi angielskiemu po drugiej, oraz jednojęzycznej, zatytułowanej Traktat polityczno-filozoficzny – tylko w języku polskim.

Traktat polityczno-filozoficzny jest dziełem z filozofii polityki przedstawiające zasady dobrego państwa i szczęśliwego społeczeństwa. Książka, będąca po części odpowiedzią na idee zawarte w Traktacie logiczno-filozoficznym Ludwiga Wittgensteina, próbuje udowodnić, że świat tworzony przez człowieka to przede wszystkim świat wartości. Autor twierdzi, że połączenie etyki z polityka jest nie tylko możliwe, lecz także konieczne dla budowania dobrego państwa i szczęśliwego społeczeństwa. Pokazuje, że główną wartością życia społecznego i podstawą polityki jest współdziałanie. Wprowadza do języka polskiego nowe terminy, takie jak sofokracja –uszlachetniona demokracja, czy rodzimokulturowość – zasada dominacji w społeczeństwie rodzimej kultury narodowej, przy tolerancji dla innych kultur. Pisze też o ostatecznych celach ludzkości jakimi są coraz większa wolność i doskonałość moralna.

Antyk Marek Derewiecki
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-644-0887-8

Liczba stron: 120

Format: 145x225mm

Cena detaliczna: 15,95 zł

Ebook i Audiobook dostępny na

Kup ebooka

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...