Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Fenomenologia życia religijnego

Martin Heidegger

Fenomenologia życia religijnego

31,95

 


Tom obejmuje wczesne wykłady Martina Heideggera z lat 1918-1921. Mają one ogromne znaczenie dla zrozumienia źródeł późniejszego myślenia filozofa, którego zwieńczeniem stała się praca Bycie i czas, wydana w roku 1927. Fenomenologia życia religijnego jest jedynym dziełem, w którym Heidegger tak dogłębnie penetruje fundamentalne kwestie szeroko pojętej filozofii religii. Tematami trzech wykładów są: metodologia fenomenologii religii wsparta analizą Listów do Tesaloniczan, fenomenologiczna interpretacja Augustyna i neoplatonizmu oraz rozważanie filozoficznych podstaw mistyki średniowiecznej. Lektura Heideggera z pewnością nie należy do łatwych, jednak jej trud wynagradza ich zawartość - wnikliwość analiz i nieustająca aktualność poruszanych problemów.

Znak
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

Data pierwszego wydania:
2002-03-06

ISBN: 83-240-0147-6

Liczba stron: 352

Znak

Format: 144 × 205 mm,

Cena detaliczna: 45,00 zł

Tłumaczenie: Grzegorz Sowinski

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...