Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Myśli i słowa 3 Podręcznik Gimnazjum

Gaweł Joanna

Myśli i słowa 3 Podręcznik Gimnazjum

31,90

 

Myśli i słowa. Literatura – kultura – nauka o języku. Podręcznik do języka polskiego. Gimnazjum. Klasa 3 to trzeci tom docenionego przez nauczycieli oraz nagrodzonego na Międzynarodowych Targach Książki we Frankfurcie cyklu podręczników do języka polskiego dla gimnazjalistów.

Podręcznik łączy kształcenie literacko-kulturowe z językowym. Układ treści jest chronologiczno-problemowy, a arcydziełom literatury polskiej i światowej – od modernizmu do współczesności – towarzyszą konteksty literackie (atrakcyjna literatura młodzieżowa, literatura popularna) oraz kulturowe (dzieła malarskie, filmowe i architektoniczne, komiks, ekspozycja nowoczesnego muzeum, pomniki itp.).

Kanon literatury polskiej reprezentują w tym tomie między innymi wiersze Juliana Tuwima, Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Zbigniewa Herberta i fragmenty utworów prozatorskich Stefana Żeromskiego, Marii Dąbrowskiej czy Wiesława Myśliwskiego. Wnikliwie zobrazowano także literaturę czasu wojny i okupacji (Dywizjon 303 Arkadego Fiedlera, Kamienie na szaniec Aleksandra Kamińskiego, oraz poruszającą tematykę Zagłady (m.in. utwory Idy Fink, Hanny Krall, Józefa Mackiewicza).

Wśród kontekstów literackich i kulturowych znalazły się zarówno przykłady ze sfery bliskiej uczniom (fragmenty powieści Samotni.pl Barbary Kosmowskiej, komiks Wieża, fragmenty powieści Moniki Kowaleczko-Szumowskiej Galop ’44, opowiadania Jacka Dukaja i Rafała Kosika), jak i z kultury wysokiej (wiersze Wisławy Szymborskiej, Czesława Miłosza, obrazy Andrzeja Wróblewskiego, rzeźby Aliny Szapocznikow). Rozdział Gramatyka zawiera wiadomości i partie treningowe z zakresu fonetyki i kultury języka oraz – jak w poprzednich częściach – moduły Komunikujemy się wspierające naukę, świadome, sprawne i poprawne używanie języka przez ucznia. W ostatnim rozdziale podręcznika, zatytułowanym Siła wiedzy, zamieszczono teksty i zadania utrwalające wiadomości z teorii literatury i teorii języka.

Podręcznik przygotowuje do interpretacji tekstów literackich i innych tekstów kultury, uczy samodzielnego myślenia, dostrzegania wspólnoty wątków i doświadczeń w utworach różnych epok i odmiennych stylistyk.

Autorki sięgają po wiele metod aktywizujących, proponują zadania z wykorzystaniem narzędzi znanych i lubianych przez uczniów – komputera, smartfona, internetu. Silny nacisk został położony na funkcjonalne kształcenie językowe oraz tworzenie użytkowych form wypowiedzi (CV, życiorysu, podania, listu motywacyjnego). Podręcznik zawiera też partie powtórzeniowe oraz sprawdzające, oswajające z formułą testu gimnazjalnego.

WSiP
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-021-5916-9

Liczba stron: 328

Format: 205x260mm

Cena detaliczna: 31,90 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...