Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Rafael

Rafael

62,33

 


Autor opracowania z wiedzą i pasją podejmuje kwestie historyczne oraz te związane z kontekstem dzieł Rafaela, genialnego mistrza włoskiego renesansu. W 13 rozdziałach, które ukazują rozwój kariery artysty – malarza, rysownika i architekta – rozpoczętej w rodzinnym Urbino, rozkwitłej we Florencji i uwieńczonej spektakularnym sukcesem w Rzymie – dostarcza informacji na wielu poziomach: od krytycznej analizy po wymowne ilustracje przewijające się równolegle do tekstu, towarzyszące narracji i nakładające się na nią. Ta obrazowa opowieść zwraca uwagę na punkty zwrotne w kształtowaniu się artystycznego języka Rafaela i towarzyszące im okoliczności i przebiega według pewnych kategorii: poprzez różne kompozycje subtelnych Madonn, psychologię portretów, teatralność świętych i mitologicznych scen, nastrój ożywionych pejzaży, spojrzenia i ekspresyjne gesty czy symboliczne dekoracje… Stanowi zatem wnikliwe studium życia i twórczości artysty, podkreślając jego niezwykłą wrażliwość i perfekcyjny warsztat. Zaprezentowane na kartach albumu liczne prace mistrza z Urbino (obrazy, freski, rysunki) są prawdziwym magnesem dla każdego, do kogo przemawia emanujący niezrównaną harmonią i głębią styl tego ponadczasowego twórcy.

Claudio Strinati, ur. w 1948 r. w Rzymie, historyk sztuki. Przez blisko 20 lat kierował Polo Museale Romano. Od 2009 r. jest jedną z osób zarządzających we włoskim Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zaangażowany w reorganizację muzeów historycznych w Wiecznym Mieście. Znawca włoskiego renesansu i manieryzmu. Autor wielu publikacji o sztuce XVI i XVII w. Projektant i organizator ważnych wystaw, w tym tej upamiętniającej 400-lecie śmierci Caravaggia.Odbiorcy:- szerokie grono czytelników zainteresowanych osobą i twórczością Rafaela, a także współczesną refleksją nad jego artystycznym dorobkiemDlaczego warto sięgnąć po tę książkę?- bogaty zbiór dzieł wielkiego mistrza: od pierwszych nastaw ołtarzowych, przez słynne Madonny i Święte Rodziny, zachwycające freski dekorujące papieskie apartamenty i willę Agostina Chigiego, portrety i rysunki oraz plany architektoniczne, po ostatni obraz-testament Przemienienie Pańskie - zaskakujący oryginalnymi spostrzeżeniami, uwagami i ocenami komentarz Claudia Strinatiego, który podejmuje próbę wyjaśnienia geniuszu Rafaela, artysty swobodnie przekraczającego w swych pracach granicę między światem przedstawionym a realnym, niejako wychodzącego poza ramy czasu i przestrzeni, oraz twórcy jedynego w swoim rodzaju kanonu piękna.

Jedność
Oprawa twarda z obwolutą

Wydanie: 1

Data pierwszego wydania:
2017-12-27

ISBN: 978-83-7971-388-2

Liczba stron: 360

Format: 27.8x34.4

Cena detaliczna: 120,00 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...