Menu

Andrzej Szulc

Najnowszy thriller kryminalny amerykańskiej mistrzyni gatunku.Frankie Elkin specjalizuje się w poszukiwaniach zaginionych osób, o których świat już zapomniał, ale nigdy nie spodziewała się, że przyjdzie jej szukać siostry seryjnej zabójczyni, która za trzy tygodnie ma zostać stracona.Żaden mężczyzna nie boi się kobiety. Nawet takiej, która jest nieodrodną córką swojego ojca.Ta sprawa była sensacją. Kaylee Pierson od razu przyznała się do winy i zrezygnowała z prawa do apelacji. Mówiła o sobie, że jest „śmiercią”, ale ludzie nazywali ją „diablicą”. Mimo że media rozpisywały się o tragicznych okolicznościach łagodzących – wychowywał ją skłonny do przemocy ojciec – niewielu znalazło w sobie choć cień współczucia dla Pięknej Rzeźniczki, która poderżnęła gardła osiemnastu poznanym w barach mężczyznom.Pierson zostało już tylko dwadzieścia jeden dni życia, ale właśnie teraz otrzymała wskazówkę dotyczącą miejsca pobytu uprowadzonej ponad dekadę temu siostry, a dla Frankie wiadomość otrzymana od Pięknej Rzeźniczki stanowi niemożliwą do odparcia pokusę:Kiedy ostatnio twoje poszukiwania zakończyły się odnalezieniem żywej osoby?Dwanaście lat wcześniej pięcioletnia Leilani zaginęła na Hawajach. Głównym podejrzanym był wtedy były chłopak Kaylee, potentat z branży technologicznej, Sanders MacManus. Na odległej wyspie na środku Pacyfiku – gdzie rozwijany jest jego najnowszy projekt – właśnie pojawiły się nowe dowody. Aby poznać prawdę i być może uratować życie młodej kobiety, Frankie musi udać się pod przykrywką do odciętej od świata bazy. W gronie kilkanaściorga nieznajomych, otoczona niezliczonymi niebezpiecznymi sekretami, Frankie nie będzie wiedziała, komu zaufać, i nie będzie miała możliwości, żeby wezwać pomoc. Ale naprawdę groźnie zrobi się dopiero, kiedy nadejdzie burza…Czytając tę powieść Lisy Gardner, wreszcie zrozumiałam, co oznacza „niemożliwa do odłożenia”. „Wszędzie cię widzę” to wstrząsająca lektura.Tess GerritsenFrankie Elkin jest niezwykle uzdolnioną i złożoną postacią – i bohaterką mojej ulubionej serii kryminalnej. Tę powieść można bez obaw czytać, nie znając jej wcześniejszych losów. Lisa Gardner jest prawdziwą mistrzynią, a „Wszędzie cię widzę” po prostu nie można przegapić.Karin Slaughter, autorka międzynarodowych bestsellerówUwielbiam fantastyczną serię Lisy Gardner z Frankie Elkin w roli głównej. Ta bohaterka brawurowo poświęca się sprawom zaginięć, wkładając w to całe serce i korzystając z nieskończonych pokładów odwagi – a przy tym nigdy nie traci humoru. Ten thriller ma wystarczająco dużo zwrotów akcji, aby przyprawić czytelnika o zawrót głowy. Jeśli jeszcze nie znasz tej serii, to bardzo dobry moment, żeby po nią sięgnąć.Lisa Scottoline, autorka międzynarodowych bestsellerówGardner wymyśliła jedną z najbardziej oryginalnych postaci we współczesnym kryminale, kobietę, której czytelnicy kibicują, nawet jeśli nie są do końca pewni, co o niej myśleć.„The Washington Post” o „Zanim zniknęła”Gardner jest mistrzynią w powoływaniu do życia twardych, inteligentnych kobiet po przejściach, a Frankie nie jest tu wyjątkiem. Fani D.D. Warren i Flory Dane docenią tę nową bohaterkę za jej upór i empatię.„Kirkus Reviews” o „Zanim zniknęła”Najnowsza seria Gardner nadal się wyróżnia; instynktowna, napędzana tragedią Frankie jest jednym z najbardziej intrygujących nowych detektywów kryminałów.„Booklist” o „Kanionie śmierci”Ponadprzeciętnie błyskotliwa. Mieszanka pięknej prozy i inteligentnych, żywych i ciętych dialogów. Idealna dla fanów wciągających zagadek kryminalnych nie do odrzucenia, przegranych bohaterów, obdarzonych ironicznym poczuciem humoru, bezwzględnych zabójców i zakończeń, o których zwykliśmy mawiać: „O MÓJ BOŻE, NIE SPODZIEWAŁAM SIĘ TEGO!”.„Library Journal” o „Kanionie śmierci”
„Brama wywierała potężne i posępne wrażenie i ten, kto ją wybudował, miał chyba dokładnie taki zamiar. Wkraczacie na teren, mówiła, który należy do mnie”. Zamożny adwokat Craig Bellman decyduje się kupić podupadłą wiejską rezydencję zbudowaną przed laty przez ekscentrycznego milionera, znanego z umiłowania do hazardu oraz wyjątkowej mściwości. Mimo że dom zdecydowanie nie podoba się jego żonie Effie, a wkrótce ginie w nim w tajemniczych okolicznościach inspektor budowlany, nic nie jest w stanie odwieść Bellmana od przyjętego postanowienia. Effie dostrzega, że mąż zmienia się psychicznie i fizycznie, upodabniając się do pierwszego właściciela domu. Wkrótce potem ktoś uśmierca kochankę i nielojalnego wspólnika Bellmana oraz bandytów, którzy napadli i okaleczyli go na nowojorskiej ulicy. Odciski palców wykluczają adwokata z grona podejrzanych, choć inne dowody sugerują, że to właśnie on może być sprawcą... Świeża, pełna inwencji… a zarazem seksu i przemocy wariacja na temat klasycznego motywu nawiedzonego domu. Znakomity horror mistrza gatunku, nominowany do nagrody British Fantasy Society Best Novel. Jeden z niewielu prawdziwych współczesnych mistrzów horroru. James Herbert, autor „Mgły” Masterton to najwspanialszy spadkobierca światów stworzonych przez Edgara Allana Poe. „San Francisco Chronicle” Masterton w doskonały sposób przywołuje historię Doliny Hudson i odtwarza epokę baronów wyzyskiwaczy sprzed wielkiego kryzysu. „Publishers Weekly”
Horrory z życia rodzinnego, w których nie ma potworów. Bo nie musi ich być – drzemią w każdym z nas. Para odkrywająca tajemnice opuszczonej willi, w której znajduje schronienie podczas burzy śnieżnej… Radio odbierające sygnały z przeszłości i przyszłości, co wywraca do góry nogami życie jego właściciela… Niepokojący sen, który zaczyna stopniowo przenikać do rzeczywistości… Człowiek z obsesją na punkcie tajemniczego kamienia, który może być bramą do innego wymiaru lub wynikiem choroby psychicznej… Dwóch spierających się o ziemię sąsiadów, którzy trafiają do bardzo nieprzyjemnego miejsca… Głuchoniemy autostopowicz pomagający kierowcy uporać się ze zdradą żony… Wyrzuty sumienia człowieka, który przetrwał, wobec tych, co mieli mniej szczęścia, zamieniające go w prawdziwą ofiarę… Wszystko to dzieje się po zachodzie słońca, kiedy w relacje między ludźmi wkrada się niesamowitość, a to, co oczywiste, staje się nierozpoznawalne; fantazja miesza się z rzeczywistością i naturalne światło może przestraszyć. To idealna pora dla Stephena Kinga. Żadne inne godziny nie dają mu takiego tła do stworzenia subtelnego, a jednocześnie przerażającego świata. Zbiór 13 opowiadań, w którym Stephen King ujawnia niezwykłą umiejętność odkrywania ludzkich lęków i budowania wokół nich historii, które wprawiają w przerażenie, wywołują dreszcz niepokoju albo obrzydzenie. Niektóre z tych utworów ukazały się w prasie, m.in. W „New Yorkerze”, „Playboyu” Czy „Paris Review”. Ten zbiór przypomina, że twórczość Kinga wykroczyła poza swoje gatunkowe korzenie. To nie są opowiadania, które nie mają żadnego związku z prawdziwym światem, bo dobre pisanie z pogranicza fantastyki i horrorów zawsze opiera się na rozpoznawalnych emocjach. „The New York Times” Horror potrzebuje ofiar i – podobnie jak wcześniej Hitchcock – King z przyjemnością je dostarcza. (…) Bohaterowie opowiadań Kinga są uwięzieni w stworzonym przez niego wszechświecie, a czytelnik razem z nimi. „The Guardian”
Studentka Tess Gerritsen, Gary Braver Nie ma nic gorszego na świecie niż furia porzuconej kobiety. Istnieją dziesiątki sposobów, by się zabić. Frankie Loomis, detektyw bostońskiej policji, poznała już wszystkie. Kiedy jednak zaczyna badać sprawę tragicznego w skutkach upadku młodej dziewczyny z balkonu apartamentowca, instynkt podpowiada jej, że to nie było samobójstwo. Dlaczego w mieszkaniu zmarłej nie znaleziono telefonu komórkowego? Dlaczego atrakcyjna i zdolna Taryn Moore targnęła się na swoje życie, skoro właśnie miała rozpocząć wymarzone studia doktoranckie? Podejrzenia padają na Liama, byłego chłopaka Taryn, ale policjantka ma również na oku przyjaciela dziewczyny, nieśmiałego Cody’ego, który skrycie podkochiwał się w studentce. Wkrótce wychodzi na jaw mroczna strona Taryn, chorobliwa obsesja na punkcie związków i mężczyzn, którzy coś dla niej znaczyli. Czy ta niebezpieczna skłonność zagrażała innym, czy może najbardziej jej samej? Studentka opowiada historię starą jak świat, lecz wciąż aktualną. To dynamiczna, świetnie napisana powieść z galerią wyrazistych bohaterów. David Baldacci Nie przegapcie tej wciągającej, pogmatwanej historii o małżeństwie, zdradzie i krzywdach, które wyrządzamy sobie nawzajem w imię miłości. Lisa Unger Fascynująca zagadka! Gerritsen i Braver są mistrzami w opowiadaniu historii. Karin Slaughter
Igrając z ogniem Tess Gerritsen Kolejna odsłona Tess Gerritsen. tym razem autorka próbuje swoich sił – i to z ogromnym powodzeniem – w thrillerze psychologicznym. Powieść, która znalazła się w Finale INTERNATIONAL THRILLER WRITERS AWARD. Uznana za jedną z najlepszych książek roku przez „Los Angeles Times” i „Suspense Magazine”. Skrzypaczka Julia Ansdell trafia w małym rzymskim antykwariacie na nuty niezwykłego walca, Incendio. Po powrocie do Bostonu, urzeczona nieznaną, pełną pasji kompozycją, postanawia udostępnić ją słuchaczom. Ale kiedy zaczyna wydobywać ze strun właściwe brzmienie utworu, z jej trzyletnią córeczką dzieje się coś dziwnego. Mała wpada w szał, zabija kota i próbuje zrobić krzywdę matce. Czy istnieje jakiś związek między mrocznym walcem a atakami agresji dziewczynki? Wszystkie racjonalnie myślące osoby w otoczeniu Julii absolutnie w to nie wierzą. Ona jest jednak przekonana, że coś się za tym kryje, i kiedy jej uporządkowane życie zaczyna się walić, nie pozostaje jej nic innego, niż wrócić do Włoch i prześledzić historię nut. Bo tam to się zaczęło – przed rozpoczęciem II wojny światowej, w Wenecji, gdzie marzenia młodego żydowskiego skrzypka, Lorenza Todesco, o karierze i miłości zderzyły się z brutalną rzeczywistością rządów Mussoliniego. Tess Gerritsen od dawna należała do moich ulubionych autorów thrillerów. Ale Igrając z ogniem to coś zupełnie nowego. Nie wierzę, że ktokolwiek mógłby odłożyć tę książkę po przeczytaniu pierwszego rozdziału. David Baldacci Gerritsen dociera do najbardziej mrocznych i przerażających zakamarków ludzkiej psychiki, tak że nawet Edgar Allan Poe i H.P. Lovecraft wydają się przy niej łagodni. „Chicago Tribune” Jeden z najlepszych i najbardziej oryginalnych thrillerów tego roku. „Providence Journal” Rzucisz wszystko, by zanurzyć się w tej pulsującej narracji prowadzonej z dwóch perspektyw czasowych. „Los Angeles Times”
Rodzina Corleone Edward Falco, Mario Puzo Powieść o lojalności i zdradzie, o przemocy i wierności tradycji. Historia walki Vita Corleone o wpływy i początków kariery mafijnej jego najstarszego syna Sonny'ego i przybranego syna Toma Hagena. Nowy Jork, rok 1933. Większość mieszkańców odczuwa skutki wielkiego kryzysu. Są jednak tacy, którzy świetnie prosperują – dzięki prohibicji. Tylko że prohibicja wkrótce ma być zniesiona, a między miejscowymi organizacjami przestępczymi rozegra się krwawa walka o wpływy. Przed rodziną Corleone rysuje się szansa na zdobycie dominującej pozycji wśród rodzin mafijnych. A dla Vita Corleone nie ma nic ważniejszego niż zapewnienie przyszłości swoim najbliższym.
Mężczyzna o tajemniczej przeszłości musi znaleźć zaginioną nastolatkę. Najnowsza powieść mistrza zwrotów akcji, Harlana Cobena! New Jersey, 1986 rok. W Stanowym Parku Krajobrazowym Ramapo Mountain znaleziono dziecko. Brudne, odziane w łachmany i… kompletnie dzikie. Chłopiec rozumie po angielsku, lecz nic nie mówi. Nikt nie zgłaszał zaginięcia. Nikt nie wie, kim chłopiec jest i jak długo przebywał w lesie. Nikt nie wie, jak udało mu się przetrwać. Trzydzieści lat później Wilde stara się żyć normalnie, choć jego przeszłość wciąż pozostaje tajemnicą – także dla niego samego. Pewnego dnia otrzymuje wiadomość o zaginięciu nastolatki. Nikt się nim nie przejmuje – nawet jej własny ojciec – ale pewna ważna osoba z przeszłości Wilde prosi go o pomoc w znalezieniu dziewczyny. Jedyną wskazówką jest to, że była ostatnio nękana. Ponieważ sam nigdy nigdzie nie należał, Wilde nie może zignorować sprawy outsiderki, która nikogo nie obchodzi. Ale żeby wyjaśnić tajemnicę jej zniknięcia, będzie musiał wrócić do swojej przeszłości i do miejsca, w którym władza pozwala na utrzymywanie sekretów, które mogą zagrozić milionom ludzi. "Coben wie, jak napisać świetną historię z bohaterami, których się uwielbia. Wilde jest jednym z jego najlepszych pomysłów." inquirer.com "„Chłopiec z lasu” to połączenie sensacji i thrillera psychologicznego – superwciągające i okraszone świetnymi postaciami." Providence Journal "Harlan Coben nigdy – przenigdy! – cię nie zawiedzie." Lee Child "Coben jest nowoczesnym mistrzem zwrotów akcji." Dan Brown "Zawsze możesz liczyć na to, że Coben zaserwuje ci tajemnicę, której nie możesz porzucić." Forbes "Coben jest po prostu jednym z najlepszych popularnych powieściopisarzy w historii!" Gillian Flynn
Intrygująca powieść o potędze ludzkiej wyobraźni. Książka, w której jawa miesza się ze snem. Ponadczasowa historia, wykraczająca daleko poza ramy horroru, stanowiąca wspaniałe połączenie grozy, dramatu i baśni. Wszystko zaczyna się od tragicznego wypadku. Pewnego zimowego popołudnia tafla lodu załamuje się pod spacerującą po zamarzniętym basenie pięcioletnią Peggy Buchanan. Jej śmierć pogrąża w żalu dwie starsze siostry, Elizabeth i Laurę. Dziewczynki nie mogą jednak oprzeć się wrażeniu, że Peggy wcale nie odeszła w zaświaty, lecz jest tuż obok i czuwa nad ich losem. Trzy lata później miejscowy pastor, który molestował Laurę, zostaje znaleziony w stanie agonalnym na terenie plebanii, z poważnymi odmrożeniami całego ciała. Jest upalne lato, więc zdarzenie wymyka się wszelkim próbom racjonalnego wytłumaczenia. Kiedy nieprzyjemne przygody zaczynają spotykać każdego, kto w jakikolwiek sposób zbliży się do którejś z sióstr, Elizabeth uświadamia sobie, że nieżyjąca dziewczynka roztoczyła nad nimi rodzaj kłopotliwej i niezwykle groźnej kurateli… Chcąc ratować narzeczonego, będzie musiała zmierzyć się z Peggy na jej własnym polu: w świecie czystej wyobraźni, której wytwory przybierają czasem śmiertelnie realne kształty. Każdy miłośnik świetnych, ambitnych, skomplikowanych i wielowarstwowych fabuł, doskonałego warsztatu pisarskiego i niezwykłego klimatu znajdzie coś dla siebie, sięgając po „Zjawę”. Piotr Pocztarek
Potęga Boga. Ambicja człowieka. 117 kardynałów z całego świata. W ciągu następnych 72 godzin jeden z nich stanie się najpotężniejszym przywódcą duchowym na świecie. Umiera znienawidzony przez Kurię papież propagujący idee Kościoła ubogiego. Misja przeprowadzenia konklawe przypada kardynałowi Lomelemu, który przeżywa kryzys wiary. Tuż przed rozpoczęciem głosowań w Domu Świętej Marty pojawia się nieznany nikomu kardynał Benitez z Filipin, którego zmarły papież podniósł do tej godności w tajemnicy przed watykańskimi urzędnikami. Zamkniętych we wnętrzu Kaplicy Sykstyńskiej elektorów bardzo szybko zaczynają pochłaniać całkiem ziemskie intrygi. A Lomeli musi rozstrzygnąć w swoim sumieniu, czy jako dziekan Kolegium Kardynałów ma się ograniczać wyłącznie do spraw organizacyjnych, czy też spróbować wpłynąć na przebieg głosowania poprzez ujawnienie kompromitującej przeszłości niektórych pretendentów. Współczesna, trzymająca w napięciu powieść, rozgrywająca się za zamkniętymi drzwiami Kaplicy Sykstyńskiej. Głośną ekranizację powieści, z Ralphem Fiennesem, Stanleyem Tuccim i Isabellą Rossellini w rolach głównych, nakręcił Edward Berger, zdobywca Oscara za najlepszy film nieanglojęzyczny („Na Zachodzie bez zmian”). Pasjonująca powieść. Nieprzewidywalna, pełna zwrotów akcji, szokujących rewelacji i politykierstwa, które trzymają czytelnika w ciągłym napięciu. Kościelna wersja „House of Cards”. „The Times” Mistrzostwo… Nie pamiętam, kiedy ostatni raz użyłem tego słowa w jakiejś recenzji. Tę powieść można określić tylko jednym słowem: fascynująca… „The Guardian” „Konklawe” to aktualna powieść, skoncentrowana na tym, czym są władza i potęga, przedstawiająca machlojki, do których dochodzi za zamkniętymi drzwiami Kaplicy Sykstyńskiej. „Esquire”