Menu

Robert Kędzierski

Rok po tym, jak w wypadku ginie jedna z bliźniaczek jednojajowych, Lydia, Angus i Sarah Moorcroft przeprowadzają się na maleńką szkocką wysepkę, którą Angus odziedziczył po babci. Liczą na to, że będą mogli tam podnieść się z traumy. Jednak gdy ich żyjąca córka, Kirstie, twierdzi, że pomylili jej tożsamość – i że w rzeczywistości jest Lydią – koszmar powraca. Zbliża się zima i Angus jest zmuszony opuścić wyspę, by podjąć pracę. Sarah czuje się odizolowana, a Kirstie (a może to Lydia) staje się coraz bardziej niespokojna. Gdy potężny sztorm odcina od świata Sarę i jej córeczkę, zmuszone są stawić czoła temu, co naprawdę wydarzyło się tamtego feralnego dnia.
Wspomnienia i dezinformacja Jim Carrey, Dana Vachon „Nic tu nie jest prawdą i wszystko tu jest prawdą”. – Jim Carrey Poznajcie Jima Carreya. Jasne, jest odnoszącym niesamowite sukcesy i uwielbianym gwiazdorem kina opływającym w dostatki i zaszczyty – ale jest też samotny. Może jego najlepszy czas już minął. Może nawet… Jim się roztył? Próbuje różnych diet, słucha rozmaitych guru i bawi się ze swoimi wojskowymi psami obronnymi wyszkolonymi zgodnie ze standardami Mosadu, ale wygląda na to, że nic nie jest w stanie rozwiać nudy i poczucia pustki. Nawet mądre rady jego najlepszego przyjaciela, aktora i kolekcjonera czaszek dinozaurów, Nicolasa Cage’a nie wystarczają, by wyciągnąć Carreya z dołka. Ale potem Jim poznaje bezwzględną i pomysłową Georgie, miłość życia. I dzięki scenarzyście Charliemu Kaufmanowi dostaje rolę w przełomowym filmie, który może mu pomóc odkryć zupełnie nowe możliwości – to coś, co wreszcie da mu Oscara! Wszystko zaczyna się układać! Ale wszechświat ma inne plany. „Wspomnienia i dezinformacja” to stworzona przez Jima Carreya i Danę Vachona niesamowita opowieść o aktorstwie, Hollywood, agentach, celebrytach, zaszczytach, przyjaźni, romansach, uzależnieniu od własnego znaczenia, lęku przed byciem zapomnianym, o wielkości naszej duszy, Kanadzie i katastroficznym końcu świata – jednym słowem o wewnętrznych i zewnętrznych apokalipsach. To odważna, na wpół autobiograficzna powieść z bezpardonową dekonstrukcją występujących w niej słynnych postaci i hollywoodzka parodia – tak śmieszna, że aż parzy. Zaskakująca i zarazem fascynująca analiza psyche Jima Carreya. Zupełnie nowe podejście do tradycyjnych hollywoodzkich biografii. – Thomas Floyd, „Washington Post”
Czasy się zmieniły. Fale upałów, powodzie i susze odbierają ludziom domy, miejsca pracy i życie. Na naszych oczach południowa Europa staje się czterdziestostopniową suchą sauną, dramatyczne powodzie występują dwa razy częściej niż kilkanaście lat temu, a silne trąby powietrzne pojawiają się tam, gdzie nigdy wcześniej ich nie było. Zbyt długo zachowywaliśmy się tak, jakby o pogodzie decydowali bogowie. Frederike Otto, ceniona niemiecka fizyczka, opierając się na innowacyjnych badaniach, analizuje ekstremalne zjawiska pogodowe. Tłumaczy, co tak naprawdę dzieje się za twoimi oknami. Dzięki tej książce będziesz mógł zmierzyć się z fake newsami i klimatycznymi sceptykami. Zyskasz wiedzę o tym, za które zmiany klimatu odpowiadamy my sami, a do których i tak by doszło. A przede wszystkim dowiesz się, jak zemści się natura, jeśli ją zlekceważymy.
Druga sprawa kryminalna kucharza Xaviera Kieffera Odkąd luksemburski kucharz Xavier Kieffer związał się z najsłynniejszą krytyczką kulinarną Francji, bywa zapraszany na najbardziej prestiżowe imprezy. Jednak uroczysta kolacja wydana przez mera Paryża kończy się zaraz po przystawce. Ryuunosuke Mifune, najsłynniejszy kucharz sushi Europy, pada nagle martwy. Diagnoza brzmi: zatrucie rybą. Kieffer jest jednak sceptyczny i szybko zauważa sprzeczności. Zanurza się w świat kuchni specjalizującej się w sushi i dowiaduje się, że istnieją ryby droższe od złota – i cenniejsze niż ludzkie życie. Xavier Kieffer, niegdyś mistrz kuchni pracujący w wyśmienitych restauracjach, wyrzekł się haute cuisine i prowadzi w Luksemburgu, w Dolnym Mieście, malutką restaurację, gdzie serwuje swoim gościom potrawkę z zająca, zupę luksemburską i paszteciki podlewane rieslingiem. Kryminał dla smakoszy! Ponad pół miliona sprzedanych egzemplarzy całej, czterotomowej serii.
Europol dostaje informację, że pozostające w cieniu gangi kontrolujące europejskich żebraków łączą się w wielką sieć, skupioną na przemycie ludzi. Od kilku tygodni Paul Hjelm i jego zespół z OpCopu śledzą podejrzanych o kierowanie tą potężną organizacją. Przełom w śledztwie będzie dopiero drastycznym początkiem serii tragicznych wydarzeń.
W mrocznym, zimnym Sztokholmie toczy się bezlitosna gra – Zack jeszcze nigdy nie otarł się tak blisko o śmierć. W SZTOKHOLMIE GRASUJE POTWÓR Ktoś udostępnił w Internecie film, na którym widać przerażonego chłopca uwięzionego w klatce w jakimś pomieszczeniu pod ziemią. W tle, pod bezlitośnie odliczającym czas zegarem, porusza się porywacz. Kiedy inspektor policji kryminalnej Zack Herry widzi transmitowany na żywo film, dociera do niego, jak straszliwy los czeka chłopca, jeśli nie zdążą odnaleźć go na czas. Zack musi rzucić na szalę własne życie i narazić na niebezpieczeństwo swojego przyjaciela. Leon to niesamowicie wciągająca, niezależna kontynuacja chwalonego przez krytyków cyklu inspirowanego mitami greckimi. Wszyscy bohaterowie rodzą się z tragedii.
Dziewiąty tom zmagań znakomitej komisarz Malin Fors! Jest noc. Malin Fors stoi jak skamieniała. Nie wie, jak się tu znalazła… Przed nią na ziemi leżą zwęglone zwłoki kobiety. Wczesny wrześniowy poranek, las wciąż jest ciemny, z rejonu przemysłowego pod Linköpingiem unosi się chmura dymu i woń spalenizny – płonie fabryka farb. Poprzedniego dnia w kontenerze na śmieci znaleziono ciało dziewięcioletniego chłopca. Został zamordowany. Pochodził z rozbitej rodziny, wieczorami często wymykał się sam z domu. Choć początkowo nic na to nie wskazuje, Malin przeczuwa, że istnieje jakiś związek między tymi sprawami. Coś łączy tego chłopca i tę kobietę. Świat płonie i kto to wie, jak krzyżują się ścieżki ludzi? Jaką logiką kieruje się bezwzględny morderca… "...wiarygodny obraz dzisiejszej Szwecji w rozsypce. Ale Kallentoft nie jest sztampowym pisarzem. Pragnie uchwycić emocje i to, co dotyczy życia zwykłych ludzi. [...] Z Łowców ognia wyłania się przerażająca poezja. Jest brutalna, ponieważ my tacy jesteśmy" - Dala-Demokraten "Stwierdzam to samo, co dotąd: Mons Kallentoft jest w obecnie najciekawszym szwedzkim autorem kryminałów […]. W swoich opowieściach przemawia niepowtarzalnym głosem, i na tym polega jego talent. [...] Jeśli masz ochotę w ciemne jesienne wieczory poczytać naprawdę wciągającą książkę, wystarczy, że zagłębisz się w świat Kallentofta" - „Östran”
Ulubieniec szwedzkich czytelników, David Sarac, wraca w kolejnej powieści. Gdy w wodzie przed centrum konferencyjnym partii władzy pojawia się zmasakrowane ciało, sprawa od razu ląduje na biurku Julii Gabrielsson. Kim była brutalnie zabita osoba? I kto wysilił się tak bardzo, że identyfikacja zwłok jest już niemożliwa? Julia szybko zdaje sobie sprawę, że są ludzie, którzy zrobią wszystko, by prawda nie wyszła na jaw. Tymczasem oficer David Sarac jest prześladowany przez własne demony. Zanim uciszy nękające go wspomnienia, musi dowiedzieć się, kto stoi za tajemniczym morderstwem.
SKANDYNAWSKA FALA OGARNIA FANTASTYKĘ CYKL TEMN MA SZANSĘ STAĆ SIĘ DLA LITERATURY FANTASY TYM, CZYM DLA KRYMINAŁU STAŁY SIĘ KSIĄŻKI LARSSONA, NESBO I LÄCKBERG. Wyobraź sobie, że zostałeś wygnany do nieznanego świata. Bez tożsamości. Bez rodziny. Bez pieniędzy. I powoli zaczynasz sobie uświadamiać, kim tak naprawdę jesteś. Hirka utknęła w umierającym świecie, rozdarta pomiędzy łowcami ludzi, martwo urodzonymi oraz tęsknotą za swoim przyjacielem Rimem. W wielkomiejskiej rzeczywistości jest łatwym łupem, ale walka o przetrwanie blednie w obliczu tego, co ma nastąpić, gdy Hirka zdaje sobie sprawę, kim jest. Zgnilizna to kontynuacja wychwalanego przez krytyków i czytelników Dziecka Odyna, powieść, której stronice zapełniają zachłanność, lęk przed śmiercią i zemsta. Czytając Dziecko Odyna, byłam zachwycona, ale przy Zgniliźnie - jeśli to możliwe – wpadłam w jeszcze większy zachwyt.- Blog Av en annen verden
Europol dostaje informację, że pozostające w cieniu gangi kontrolujące europejskich żebraków łączą się w wielką sieć, skupioną na przemycie ludzi. Od kilku tygodni Paul Hjelm i jego zespół z OpCopu śledzą podejrzanych o kierowanie tą potężną organizacją. Przełom w śledztwie będzie dopiero drastycznym początkiem serii tragicznych wydarzeń.
Pierwszy tom cyklu „Krucze pierścienie”, oryginalnej sagi fantasy osadzonej na staronordyckim gruncie. Cykl ten ma szansę stać się dla literatury fantasy tym, czym dla kryminału stały się książki Larssona, Nesbo i Läckberg. Wyobraź sobie, że brakuje ci czegoś, co mają wszyscy inni. Czegoś, co stanowi dowód na to, że należysz do tego świata. Czegoś tak ważnego, że bez tego jesteś nikim. Jesteś zarazą. Mitem. Człekiem. Dzikus z Północy kaleczy nożem niemowlę, by ukryć, że dziewczynka urodziła się bez ogona. Gnijący członek Rady desperacko walczy o to, by wywołać wojnę. Ubóstwiany syn z arystokratycznego rodu wyrzeka się własnego dziedzictwa i godzi mieczem w swoich. Mieszkańcy opuszczają swoje domy i gospodarstwa ze strachu przed istotami, których nikt nie widział od tysiąca lat. A rudowłosa, bezogoniasta dziewczyna ucieka, by ratować życie, i nie wie, że to wszystko dzieje się z jej powodu. Siri Pettersen wkracza do krainy norweskiej literatury świetnie napisaną i porywającą powieścią fantasy – aż dziw, że debiutantka potrafiła dokonać czegoś takiego. Solgunn Solli, „Altaposten” Wśród natłoku książek fantasy to dzieło wznosi się wysoko ponad wiele innych pozycji przede wszystkim dzięki świetnemu językowi i rezygnacji z tanich efektów. May Grethe Lerum, „VG” Powieść nagrodzona FABELPRISEN 2014 Siri Pettersen (ur. 1971), norweska pisarka, projektantka stron internetowych i ilustratorka. W 2002 roku jej komiks Anti-klimaks wygrał konkurs organizowany przez wydawnictwo Bladkompaniet. W 2013 roku opublikowała powieść Dziecko Odyna – pierwszy tom z cyklu „Krucze pierścienie” – która została uhonorowana norweskimi nagrodami Fabelprisen i SPROING dla debiutujących autorów.
Pewnego majowego dnia, w rowie przy Göta Kanal znalezione zostają zwłoki młodego mężczyzny. Jest nagi, a na ciele nie widać żadnych wyraźnych śladów przemocy. Gdy Malin Fors przyjeżdża na miejsce, panuje tu dziwna cisza. Tak jakby wszystkie głosy zostały stłumione. Wieczorem tego samego dnia zgłoszone zostaje zaginięcie szesnastoletniej dziewczyny. Najprawdopodobniej doszło do porwania. Istnieją wskazówki świadczące o tym, że obie te sprawy są powiązane. W toku śledztwa Malin Fors zaczyna zdawać sobie sprawę, że ktoś pogrywa sobie z policją – przemawia poprzez morderstwa i nie zamierza pozwolić się uciszyć. Ale co ten ktoś próbuje powiedzieć? Trzeba się śpieszyć ze znalezieniem odpowiedzi. Być może dziewczyna jeszcze żyje. "Kallentoft jest niezrównany w przedstawianiu tarć pomiędzy życiem zewnętrznym a wewnętrznym, pomiędzy wolą, by czynić dobrze, a nerwowością i niemocą. Język jest czysty i pełen emocjonalnego ładunku; to wysmakowany język, gdzie każda sylaba jest perfekcyjna. Tworzy to niezwykłe napięcie pomiędzy wyostrzonymi słowami, a desperacją pulsującą w ukrytych kontekstach." „Göteborgs-Posten” "Za pomocą pięknego i efektywnego języka Kallentoft przedstawia codzienne tragedie, będące bezpośrednią konsekwencją naszego upadającego społeczeństwa dobrobytu. Przekonująca, dopracowana w każdym szczególe książka." Boras Tidning "Jak zwykle Mons Kallentoft pisze z intensywnością i zacięciem; jest bliski swoim postaciom, co dodaje jego książkom integralności i wrażliwości." Ystads Allehanda
Rok po tym, jak w wypadku ginie jedna z bliźniaczek jednojajowych, Lydia, Angus i Sarah Moorcroft przeprowadzają się na maleńką szkocką wysepkę, którą Angus odziedziczył po babci. Liczą na to, że będą mogli tam podnieść się z traumy. Jednak gdy ich żyjąca córka, Kirstie, twierdzi, że pomylili jej tożsamość – i że w rzeczywistości jest Lydią – koszmar powraca. Zbliża się zima i Angus jest zmuszony opuścić wyspę, by podjąć pracę. Sarah czuje się odizolowana, a Kirstie (a może to Lydia) staje się coraz bardziej niespokojna. Gdy potężny sztorm odcina od świata Sarę i jej córeczkę, zmuszone są stawić czoła temu, co naprawdę wydarzyło się tamtego feralnego dnia.
Drugi tom serii polecanej przez Gillian Flynn. Trzyma czytelnika za gardło do ostatniej sekundy nieuchronnego, niewyobrażalnego przeznaczenia, by zaraz potem wciągać go jeszcze bardziej… - „Publishers Weekly” Obdarzeni zmienili wszystko. Od tysiąc dziewięćset osiemdziesiątego roku jeden procent populacji rodzi się z uzdolnieniami, o których inni mogą tylko marzyć. Od trzydziestu lat świat zmaga się z nasilającym się podziałem pomiędzy tymi wyjątkowymi… a pozostałymi. Siatka terrorystyczna dowodzona przez obdarzonych sparaliżowała trzy miasta. Półki supermarketów świecą pustkami. Nikt nie odbiera telefonów alarmowych. Fanatycy palą ludzi żywcem. Nick Cooper zawsze walczył o lepszy świat dla swoich dzieci. Teraz, jako obdarzony i doradca prezydenta Stanów Zjednoczonych, jest przeciwko wszystkiemu, co reprezentują sobą terroryści. Jednak gdy Ameryka zaczyna się staczać ku wyniszczającej wojnie domowej, Cooper zmuszony jest brać udział w grze, której nie może przegrać – ponieważ jego przeciwnicy mają własną wizję lepszego świata. I aby ją zrealizować, są skłonni spalić do gołej ziemi ten, który istnieje. Kontynuacja Niebezpiecznego daru autorstwa Marcusa Sakeya, „mistrza inteligentnej sensacji, którego strony książek przerzucamy jedną za drugą” (Gillian Flynn) i „jednego z naszych najlepszych powieściopisarzy” (Michael Connelly) to bezlitosna, sensacyjna jazda bez trzymanki, która zmieni twój sposób patrzenia na świat – i na ludzi, którzy cię otaczają.
Drużyna A została rozwiązana, jednak byli członkowie grupy znów się spotykają w nowej jednostce operacyjnej Europolu. Działają na nowych zasadach w świecie, w którym zbrodnie są jeszcze bardziej brutalne, a przestępcy potężniejsi. Pewnego dnia dochodzi do wyjątkowo dziwnego morderstwa. Policjanci znajdują wiadomość ukrytą w zwłokach, ułożonych w niezwykłej pozycji. To zaledwie początek trudnych do wyjaśnienia wydarzeń... Przestępczość nie zna żadnych granic. Dlaczego policja miałaby je znać? Uhonorowana nagrodą za najlepszą szwedzką powieść kryminalną 2011 roku! „Szwedzcy autorzy powieści kryminalnych niezasłużenie pojawiają się nazbyt licznie na światowych listach bestsellerów. Jedynie dwaj z nich w oczywisty sposób kwalifikują się do ostatecznej rozgrywki w Champions League – Leif GW Persson i Arne Dahl” - „Expressen” „Powieść czyta się jednym tchem. Dahl pisze paskudnie skutecznie” - „Göteborgs-Posten” „Trzymająca w napięciu, świetnie skomponowana rozrywka” - „Helsingborgs Dagblad” „Arne Dahl znów pokazuje, jak wspaniałym jest narratorem” - „Upsala Nya Tidning” „Gdy Dahl pisał o Drużynie A, to była jakość; i teraz jest podobnie. Głuchy telefon to jedna z najbardziej wciągających lektur tego lata.” - Norra Västerbotten Arne Dahl – krytyk literacki i redaktor, jeden z najwybitniejszych pisarzy kryminałów w Szwecji. Autor gorąco przyjętych przez polskich czytelników Snu nocy letniej, Mszy żałobnej, Ciemnej liczby i Wód wielkich.
Markus Sakey, mistrz suspensu i jeden z najlepszych współczesnych pisarzy stworzył porywający thriller o świecie, w którym posiadanie szczególnych zdolności nie jest darem losu, lecz straszliwym przekleństwem. Sakey stworzył zdumiewający świat, który wciąga do tego stopnia, że zapominasz kupić mleko, podlać kwiaty, zapominasz nawet o jedzeniu. - Gillian Flynn, autorka książki „Zaginiona dziewczyna” Jeden z najlepszych thrillerów, jakie kiedykolwiek czytałem… Arcydzieło! Lepiej, żeby Sakey zaczął sobie szykować regały. Będzie miał mnóstwo nagród, które trzeba będzie gdzieś postawić. - „Crimespree Magazine” Mała dziewczynka poznaje najmroczniejsze sekrety ludzi po sposobie, w jaki krzyżują ręce na piersiach. Mężczyzna umiejący odczytywać mowę ciała zgarnia na giełdzie trzysta miliardów dolarów. Kobieta potrafi stać się niewidzialna, bo umie porusza się w tłumie tak, żeby nikt jej nie zauważył. Nazywani są „obdarowanymi” – od 1980 roku jeden procent ludzi rodzi się z wybitnymi uzdolnieniami. Jednym z nich jest Nick Cooper, agent federalny. Zdolności, którymi dysponuje, sprawiają, że jest niezwykle skuteczny w zwalczaniu terrorystów. Jego celem jest najbardziej niebezpieczny człowiek na świecie: to obdarowany, który dąży do wywołania wojny domowej. Jednak aby go ująć, Cooper będzie musiał stanąć po drugiej stronie barykady i zdradzić tych, którzy są dla niego najważniejsi.
Kate Baron, prawniczka i samotna matka, odbiera telefon ze szkoły swojej córki. Amelia – inteligentna, zdolna piętnastolatka – została przyłapana na ściąganiu. Gdy kobieta dociera do Grace Hall, dowiaduje się, że córka nie żyje – skoczyła z dachu. Zrozpaczona matka wierzy w policyjną wersję zdarzeń aż do chwili, gdy dostaje anonimowego SMS-a: Amelia nie skoczyła. Kate zamierza poznać prawdę – bez względu na konsekwencje. Przegląda maile córki, jej SMS-y i wpisy na Facebooku, rekonstruuje urywki życia dziewczynki i ludzi, którzy byli dla niej ważni. Odkrywa, dlaczego feralnego dnia znalazła się na dachu Grace Hall i jak naprawdę zginęła... Wspaniała mieszanka Tany French i Jodi Picoult. Zrozumieć Amelię to historia o sekretach i kłamstwach, przyjaciołach i prześladowcach. Opowiada o tym, jak dobrze rodzic może poznać własne dziecko i jak daleko posunie się matka, by zrehabilitować córkę, której życia nie była w stanie ocalić.
Słoneczny, lipcowy dzień. W powietrzu czuć ekscytację, trwają największe morskie regaty w Europie Północnej. W pewnej chwili płynący na czele jacht nagle traci kurs. Okazuje się, że zostaje zastrzelony sternik. Ofiarą jest Oscar Juliander, adwokat, wiceprezes klubu jachtowego i szanowany ojciec rodziny. Wkrótce wychodzi na jaw, że za jego idealnym wizerunkiem kryją się tajemnice i kłamstwa. Niebawem zamordowany zostaje kolejny członek klubu jachtowego… Powieść jest ekscytująca od pierwszej do ostatniej strony, doskonała lektura! - „Skaraborgs Allehanda” Viveca Sten od dzieciństwa spędza lato w Sandhamn, gdzie jej rodzina ma dom. Wiosną 2008 roku zadebiutowała powieścią „I de lugnaste vatten”, wydaną przez Forum, która dzięki mieszance kryminalnej intrygi i malowniczego przedstawienia szkierów i codziennego życia na nich odniosła wielki sukces. W przyszłym roku powieść ukaże się również w Niemczech i Danii. Viveca pracuje jak główny prawnik Poczty. Mieszka pod Sztokholmem z mężem i trójką dzieci.
"Jedna z najlepszych książek Monsa Kallentofta" - Lotta Olsson, „Dagens Nyheter” Jest koniec lata. Wydaje się, że całe miasto jest już na skraju wytrzymałości. Tove, córka komisarz Malin Fors, pracuje jako opiekunka w domu starców. Pewnego dnia znajduje zwłoki jednego z pensjonariuszy, który powiesił się na kablu od dzwonka przyzywającego pielęgniarkę. Wszystko wskazuje na samobójstwo, jednak ci, którzy znali zmarłego, twierdzą, że był człowiekiem i optymistycznie nastawionym do życia. Sekcja zwłok potwierdza podejrzenia, że Konrad nie odebrał sobie życia. Kto mógłby zyskać na śmierci starego, schorowanego człowieka, nawet w społeczeństwie, w którym pieniądze wydają się ważniejsze niż ludzka godność? "Świetnie napisane i wciągające" - „Aftonbladet” Mons Kallentoft, okrzyknięty nowym królem skandynawskiej powieści kryminalnej, urodził się w roku 1968. Dorastał w Linköpingu. Do kariery pisarza dochodził przez pracę w reklamie i dziennikarstwo. Debiutował w roku 2000 powieścią Pesetas, za którą otrzymał nagrodę Katapultpriset, przyznawaną przez Związek Pisarzy Szwedzkich. Potem napisał jeszcze kilka dobrze przyjętych przez krytykę książek obyczajowych. Jego kryminały cieszą się uznaniem krytyków i trafiają na pierwsze miejsca list bestsellerów. Do tej pory nakładem Domu Wydawniczego REBIS ukazały się: Ofiara w środku zimy, Śmierć letnią porą, Jesienna sonata, Zło budzi się wiosną, Piąta pora roku oraz Wodne anioły.
Kolejna powieść kryminalna Arnego Dahla w Czarnej Serii! Letnią sielankę Drużyny A przerywa napad na wypożyczalnię wideo. Kamera nagrywa zdarzenie, ale rejestruje coś jeszcze. Wygląda na to, że pojawiła się nowa przerażająca forma przestępczości. Drużyna A zostaje wciągnięta w swoistą grę pozorów. W tym samym czasie były członek ekipy próbuje rozwiązać skomplikowaną międzynarodową sprawę – zaginięcie wysokiego rangą szefa policji bezpieczeństwa Säpo. Czy można wygrać ze złem, nie stając się jednocześnie złym człowiekiem? Czy można bronić demokracji za wszelką cenę?
Nowe spojrzenie na życie Romana Polańskiego, które było równie dramatyczne jak jego filmy. Urodził się jako Raymond Thierry Liebling w rodzinie polskich Żydów w Paryżu w 1933 roku. Trzy lata później jego rodzice z powodu trudnej sytuacji finansowej i z obawy przed narastającym w Europie antysemityzmem przeprowadzili się do Krakowa. Podczas wojny zostali wywiezieni do obozów koncentracyjnych (matkę Polańskiego zagazowano w Auschwitz), a Roman od dziewiątego roku życia był zdany tylko na siebie. Ukrywał się przed Niemcami, przenosząc się od jednej polskiej rodziny do drugiej. Od wczesnego dzieciństwa zafascynowany kinem, w 1955 roku zaczął studiować reżyserię w szkole filmowej w Łodzi. Po sukcesie debiutanckiego Noża w wodzie (nominacja do Oscara) wyjechał na Zachód, gdzie w błyskawicznym tempie nakręcił wiele głośnych, obsypanych nagrodami filmów: Wstręt, Matnię, Dziecko Rosemary czy Chinatown. Wciąż jednak prześladowały go dramatyczne wydarzenia. W 1969 roku w Los Angeles członkowie komuny Mansona zamordowali jego żonę Sharon Tate, a w 1977 roku w tym samym mieście Polański został oskarżony o gwałt na nieletniej. Uciekł do Paryża, gdzie francuskie obywatelstwo chroni go do dziś przed ekstradycją do USA. Po długim kryzysie twórczym wrócił do najwyższej formy – w 2002 roku nakręcił Pianistę, który został nagrodzony Złotą Palmą w Cannes i trzema Oscarami. Także następne filmy Polańskiego – Autor widmo, Rzeź i Wenus w futrze – dowiodły jego mistrzostwa. Paul Werner jest pisarzem, krytykiem filmowym i scenarzystą. Już od studenckich lat pasjonuje się Romanem Polańskim i w 1981 roku napisał pierwszą niemieckojęzyczną monografię poświęconą reżyserowi. Więcej informacji o Paulu Wernerze można znaleźć na stronie pauwer.de.
Dlaczego dorosłym wolno więcej niż dzieciom? Dlaczego śnimy? Dlaczego greckie rzeźby są nagie? Dlaczego ja to „ja”? Dlaczego gwiazdy nie spadają z nieba? „Uniwersytet Dziecięcy” powraca! W drugim semestrze dzieci znów zasypały profesorów trudnymi pytaniami. Ale profesorowie nie dali się zagiąć. Ich mądre odpowiedzi znajdziecie w tej książce. Uniwersytety dziecięce to cykle wykładów dla dzieci prowadzone przez prawdziwych uniwersyteckich profesorów. Pierwszy z nich zorganizowano w Tybindze w Niemczech. Dziś są one popularne na całym świecie – także w Polsce. Właśnie w Tybindze, w najstarszym uniwersytecie dziecięcym, dwoje dziennikarzy przez lata zbierało pytania dzieci i odpowiedzi naukowców. Tak powstały książki z serii „Uniwersytet Dziecięcy”. Projekt uniwersytetów dziecięcych (Die Kinder-Uni) otrzymał od Komisji Europejskiej nagrodę Descartes Prize for Science Communication za wybitne zasługi w krzewieniu wiedzy.
Autor opowiada ekscytującą historię o ludziach, którzy tworzyli supergrupę, o ich pochodzeniu, muzycznych wpływach i osobistych demonach. Śledzi losy Agnethy, Björna, Benny’ego i Fridy od lat dzieciństwa aż po dzień dzisiejszy - ich drogę na szczyt, małżeństwa, osobiste problemy i ostatnie lata zespołu. Kreśli również portret barwnego i kontrowersyjnego menedżera, Stikkana Andersona, który miał odwagę uwierzyć, że świat jest gotów na szwedzki zespół pop, podczas gdy cała branża muzyczna śmiała się z niego za plecami. Dzięki tej książce można uchylić rąbka tajemnicy, wniknąć za barwną fasadę i dowiedzieć się, jacy naprawdę byli twórcy niezapomnianych przebojów "Mamma mia", "Money, money, money" czy "Waterloo", które stały się pełnoprawnym bohaterem musicalu "Mamma mia" zekranizowanego przez Phyllidę Lloyd z Pierce’em Brosnanem i Meryl Streep. Zwłaszcza że autor dokonał niemożliwego: przeprowadził wywiady z wszystkimi członkami legendarnej grupy. „Autorowi udała się trudna sztuka wydobycia całej złożoności Abby poprzez stworzenie świetnych, wnikliwych biografii jej członków, a zarazem ukazanie kawałka historii muzyki pop” - „Sunday Times” Carl Magnus Palm urodził się w Sztokholmie w 1965 roku. Od piętnastu lat zajmuje się Abbą, pisze o zespole i wydał na jego temat wiele książek. Jest ekspertem w temacie Abby i konsultantem wytwórni fonograficznej Polar Music wydającej muzykę zespołu. "Abba: the story" jest znacznie rozszerzonym i wzbogaconym wydaniem książki "Bright Lights, Dark Shadows: The Real Story of Abba", która w 2002 została książką roku „Timesa”. "Babcia musiała ciężko pracować na nasze utrzymanie. Byłyśmy kiepsko sytuowane. Byłam tak zwanym dzieckiem z kluczem na szyi i właściwie nie miałam za dużo koleżanek. Raczej izolowałam się od innych" - Frida o swoim dzieciństwie "Niewiarygodne, że festiwal szlagierów był tak postrzegany w Anglii: No tak, teraz wygrali, więc potem będą skończeni" - Björn o wysiłkach zespołu, by traktowano go poważnie po sukcesie "Waterloo" "Gdyby odjęło się Fridę i Agnethę i kazało śpiewać dwóm innym dziewczynom, brzmienie Abby zniknęłoby w jednej chwili. Ich głosy były absolutnie najważniejszą częścią naszego obrazu dźwiękowego" - Benny o wokalistkach Abby "Problemy się nawarstwiały. W małżeństwie nie czułam się wolna. Raczej zamknięta, zamurowana. Miłość po prostu się skończyła i ścieraliśmy się ze sobą" - Agnetha o rozwodzie z Björnem "Dostali każdy grosz, jaki im się należał. Na tym świecie niewdzięczność to normalna rzecz" - Stikkan Anderson o sporze finansowym z Abbą
Doceniany przez krytyków literackich, uwielbiany przez czytelników! „Nie zawracajcie sobie głowy Stiegiem Larssonem, Kallentoft jest lepszy.” Magnus Utvik, krytyk literacki Pewnego sierpniowego dnia w jednej z bogatszych dzielnic Linköpingu znaleziono zwłoki małżonków. Ich pięcioletnia adoptowana córka Ella zaginęła. Grupa dochodzeniowo-śledcza z komisarz Malin Fors na czele rozpoczyna intensywne poszukiwania. Kto miał powód, aby zamordować dwoje młodych, zamożnych ludzi? Co się stało z dzieckiem? Wielowątkowe śledztwo odkrywa przed policjantami mroczną stronę ludzkiej natury, a granica między żywymi i zmarłymi, między dobrem a złem coraz bardziej się zaciera. Śledztwo zmusza Malin do konfrontacji z własnymi demonami, coraz trudniej jest jej się oprzeć znieczulającemu działaniu alkoholu. Wie jednak, że nie może się poddać. Nie może zawieść małej Elli. Musi odnaleźć dziewczynkę i człowieka, który zamordował jej rodziców. Wodne anioły to pierwsza część nowej serii o Malin Fors, inspirowanej czterema żywiołami. Mons Kallentoft, okrzyknięty nowym królem skandynawskiej powieści kryminalnej, urodził się w roku 1968. Dorastał w Linköpingu. Do kariery pisarza dochodził przez pracę w reklamie i dziennikarstwo. Debiutował w roku 2000 powieścią Pesetas, za którą otrzymał nagrodę Katapultpriset, przyznawaną przez Związek Pisarzy Szwedzkich. Potem napisał jeszcze kilka dobrze przyjętych przez krytykę książek obyczajowych. Jego kryminały cieszą się uznaniem krytyków i trafiają na pierwsze miejsca list bestsellerów. Do tej pory nakładem Domu Wydawniczego REBIS ukazały się: Ofiara w środku zimy, Śmierć letnią porą, Jesienna sonata, Zło budzi się wiosną oraz Piąta pora roku.
1 2
z 2
skocz do z 2