Konto

Istota i miejsce kategorii wartości w teorii ekonomii Ewolucja poglądów Mirosław Bochenek Książka

Istota i miejsce kategorii wartości w teorii ekonomii Ewolucja poglądów
31,50 zł
42,00 zł - sugerowana cena detaliczna
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Liczba stron: 380
Format: 16.0x22.0cm
Rok wydania: 2021
Zobacz więcej
Wprowadzenie / 9 Rozdział 1. Rozwój kategorii wartości przed powstaniem nauki ekonomii / 19 1. Kategorie wartości wykoncypowane przez Herodota i Arystotelesa / 20 2. Ustalenia rzymskich prawników na temat wartości / 23 3. Wkład św. Tomasza z Akwinu do rozwoju koncepcji wartości / 28 4. Wartość według reprezentantów merkantylizmu oraz krytyków tej doktryny: Jeana Bodina, Williama Petty’ego, Johna Locke’a, Johna Lawa, Richarda Cantillona i Jamesa Steuarta-Denhama / 30 5. Zagadnienie wartości w rozważaniach fizjokratów – François Quesnay, Anne Robert Jacques de Turgot i Guillaume-François Le Trosne / 38 Rozdział 2. Zobiektywizowane teorie wartości jako fundament ekonomii w szkole klasycznej / 45 1. Dwie wersje teorii wartości Adama Smitha: zależnej od pracy oraz zależnej od kosztów produkcji / 48 2. Uwagi Jeremy’ego Benthama oraz Christiana von Schlözera o wartości / 60 3. System teoretyczny ekonomii Davida Ricardo oparty na udoskonalonej teorii wartości uzależnionej od pracy / 65 4. Użyteczność i koszty produkcji jako przyczyny wartości według Jeana Baptiste’a Saya / 75 5. Pogląd Frédérica Claude’a Bastiata o wartości wypływającej z usług stanowiących zaoszczędzoną pracę / 86 6. Zsyntetyzowanie nauki o wartości szkoły klasycznej przez Johna Stuarta Milla / 93 7. Rozważania Fryderyka Floriana Skarbka o przyczynach wartości / 102 Rozdział 3. Teoria wartości według twórców ekonomii heterodoksyjnej / 111 1. Pożyteczność i wartość u Adama Heinricha Müllera / 114 2. Powiązanie wartości z pracą zaoszczędzoną przez Henry’ego Charlesa Careya / 115 3. Koncepcja wartości Wilhelma Georga Friedricha Roschera jako reprezentatywne ujęcie nurtu historycznego / 117 4. Kategoria wartości oparta na teorii energii społecznej – propozycja Zygmunta Herynga / 120 5. Rozważania Stanisława Grabskiego o wartości jako zjawisku społeczno-gospodarczym/ 126 Rozdział 4. Kategoria wartości w nurcie myśli socjalistycznej / 141 1. Połączenie wartości z bogactwem przez Jeana Charles’a Léonarda Simonde’a de Sismondiego / 143 2. Koncepcja wartości dodatkowej Williama Thompsona i Thomasa Hodgskina / 147 3. Teoria proporcjonalności wartości produktu Pierre’a Josepha Proudhona / 148 4. Teorie wartości i wartości dodatkowej Karola Henryka Marksa / 158 5. Leona Winiarskiego krytyczna analiza Marksowskiej teorii wartości oraz wartości dodatkowej / 161 [...]

Szczegółowe informacje na temat książki Istota i miejsce kategorii wartości w teorii ekonomii Ewolucja poglądów

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
EAN: 9788323145646
Autor: Mirosław Bochenek
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Liczba stron: 380
Format: 16.0x22.0cm
Rok wydania: 2021
Język wydania: polski
Podmiot odpowiedzialny: Wydawnictwo Naukowe UMK
Jurija Gagarina 5
87-100 Toruń
PL
e-mail: [email protected]

Oceny i recenzje książki Istota i miejsce kategorii wartości w teorii ekonomii Ewolucja poglądów

Średnia ocen:
~ /10
Liczba ocen:
0
Powiedz nam, co myślisz!

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Ten produkt nie ma jeszcze żadnych recenzji

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Bestsellery

Nowości

DARMOWA DOSTAWA
za zapis do newslettera!
Odkrywaj najlepsze książki, wyjątkowe promocje i niepowtarzalne okazje.
*Kod jednorazowego użycia przy minimalnej wartości koszyka 69 zł.