Konto

Usługi i produkty finansowe dla klientów indywid. red. Jan Koleśnik Książka

Chwilowo niedostępny
41,25 zł
55,00 zł - sugerowana cena detaliczna
Wydawnictwo: Sgh
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Liczba stron: 231
Rok wydania: 2024
Zobacz więcej

Podobne do Usługi i produkty finansowe dla klientów indywid.

Usługi i produkty finansowe przeznaczone dla klientów indywidualnych stanowią specyficzny obszar działalności współczesnego sektora finansowego. Specyfika ta wynika przede wszystkim z asymetrii wiedzy i doświadczenia w zakresie finansów pomiędzy stronami. Z jednej strony mamy bowiem wyspecjalizowane instytucje finansowe (banki, zakłady ubezpieczeń czy fundusze inwestycyjne), których sumy bilansowe przekraczają często PKB mniejszych krajów, zatrudniające tysiące wysoko wykwalifikowanych specjalistów w zakresie finansów, prawa czy matematyki, a z drugiej osoby fizyczne, którym często brakuje podstawowej wiedzy, podatne na nieprawdziwe wiadomości i żyjące z dnia na dzień. Powyższa asymetria sprawia, że w większości krajów usługi i produkty finansowe oferowane klientom indywidualnym są przedmiotem szczególnego zainteresowania państwa, które ingeruje w nie poprzez regulacje oraz wyspecjalizowane urzędy i instytucje, aby chronić klientów indywidualnych przed ponoszeniem nadmiernego ryzyka. Rozwój usług i produktów finansowych, który istotnie przyśpieszył w ostatnich latach m.in. dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii teleinformatycznych, sprawia jednak, że często regulacje ich dotyczące w odniesieniu do klientów indywidualnych są opóźnione lub niepełne. Dynamika zmian regulacyjnych zależna jest także od ogólnej koncepcji ochrony klientów indywidualnych w danej jurysdykcji. Biorąc powyższe pod uwagę, należy zatem stwierdzić, że mając do czynienia z tak dynamicznymi zmianami w zakresie usług i produktów finansowych dla klientów indywidualnych, zasadne jest dokonywanie ich systematycznego i pogłębionego przeglądu zarówno w odniesieniu do tych dotychczasowych, jak i nowo powstających. Konstatacja ta zdeterminowała cel niniejszej książki, którym stało się kompleksowe przedstawienie w przejrzysty, spójny i logiczny sposób najważniejszych usług

i produktów finansowych dla klientów indywidualnych, oferowanych na polskim rynku finansowym głównie przez banki. Książka składa się z 16 rozdziałów, które zostały poświęcone kluczowym aspektom usług i produktów finansowych dla klientów indywidualnych w zakresie operacji depozytowo-kredytowych, rozliczeń pieniężnych oraz instrumentów płatniczych.

Obok dobrze znanych usług i produktów, takich jak rachunki bankowe, lokaty i produkty rozliczeniowe, karty płatnicze i kredytowe oraz kredyty konsumenckie czy mieszkaniowe, znalazły się także mniej popularne, np. leasing konsumencki, odwrócony kredyt hipoteczny czy finansowanie społecznościowe. W książce zostały przedstawione zarówno produkty o niskim ryzyku (lokaty bankowe i produkty skarbowe), jak też te przeznaczone dla klientów indywidualnych o wyższym poziomie wiedzy w zakresie finansów (produkty strukturyzowane i inwestycje alternatywne) lub dysponujących większymi środkami (produkty private banking). Odrębną uwagę poświęcono kwestii zakresu ochrony klienta indywidualnego na rynku bankowym, tak z perspektywy dostępnych narzędzi (ochrona depozytów), jak i instytucji wspierających konsumenta. Z uwagi na intensywny rozwój zaawansowanych technologii teleinformatycznych w sektorze finansowym w oddzielnym rozdziale omówione zostały kluczowe aspekty zastosowania sztucznej inteligencji w detalicznej działalności bankowej, jej możliwości oraz konsekwencje. Książka skierowana jest przede wszystkim do studentów kierunków finansowych na studiach stopnia I i II, studiach podyplomowych oraz w szkołach doktorskich. Pozycją tą mogą zainteresować się także wszyscy klienci indywidualni korzystający z usług i produktów finansowych, chcący pozyskać dodatkową wiedzę i zrozumieć naturę oferowanych im usług.

(fragment wstępu)

Szczegółowe informacje na temat książki Usługi i produkty finansowe dla klientów indywid.

Wydawnictwo: Sgh
EAN: 9788380307131
Autor: red. Jan Koleśnik
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Liczba stron: 231
Rok wydania: 2024

Metody dostawy

- rozwiń i sprawdź szczegóły - zwiń
Typ wysyłki Do 298,99 zł Od 299,00 zł
Automat GLS Punkt GLS
Automat GLS Punkt GLS
7,99 zł 0,00 zł
Pocztex Punkt ORLEN Paczka DPD Pickup - Punkt odbioru Pocztex Automat DPD Pickup - Automat paczkowy
Pocztex Punkt ORLEN Paczka DPD Pickup - Punkt odbioru Pocztex Automat DPD Pickup - Automat paczkowy
10,99 zł 0,00 zł
Kurier GLS
Kurier GLS
12,99 zł 0,00 zł
Pocztex - Kurier 48 Kurier - DPD InPost Kurier
Pocztex - Kurier 48 Kurier - DPD InPost Kurier
14,99 zł 0,00 zł
InPost Paczkomat 24/7
InPost Paczkomat 24/7
14,99 zł 0,00 zł
Płatność przy odbiorze +5 zł +5 zł
Typ wysyłki
Partnerskie punkty odbioru
do 29,98 zł do 59,99 zł od 60,00 zł
Skawina
Skawina – Panattoni Park III, ul. Majdzika 15 5,99 zł 3,99 zł 0,00 zł

Oceny i recenzje książki Usługi i produkty finansowe dla klientów indywid.

Średnia ocen:
~ /10
Liczba ocen:
0
Powiedz nam, co myślisz!

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Ten produkt nie ma jeszcze żadnych recenzji

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Bestsellery

DARMOWA DOSTAWA
za zapis do newslettera!
Odkrywaj najlepsze książki, wyjątkowe promocje i niepowtarzalne okazje.
*Kod jednorazowego użycia przy minimalnej wartości koszyka 69 zł.