Menu

Jacek Środa

Content – elementarna cząstka marketingu to lektura obowiązkowa dla managerów i dyrektorów marketingu, blogerów i dziennikarzy. To kompletny podręcznik, który powstał po wieloletnich badaniach nad dynamicznie zmieniającym się rynkiem, a także dzięki wielogodzinnym wywiadom z menedżerami światowych wiodących marek.
W ogarniętym wojną Wiedniu młody Georg pomaga matce ukrywać Żydów. Wcielony do hitlerowskiej armii, ma zostać skierowany na kurs oficerski. Ponieważ nie ma na to najmniejszej ochoty, ujawnia swoje żydowskie pochodzenie. Trafia na front wschodni, gdzie walczy jako szeregowiec na południu Związku Sowieckiego i w Rumunii. Tak rozpoczyna się niesamowita tułaczka dziewiętnastolatka, rzuconego wbrew swojej woli w straszliwą wojnę, zmuszonego przez okrutny paradoks historii do wykorzystywania swej inteligencji, zdolności i determinacji, by walczyć za tych, których nienawidził. Służąc jako radiotelegrafista, wyprowadza oddział z okrążenia, za co zostaje odznaczony Krzyżem Żelaznym. Mimo ekstremalnych warunków jego opowieść nie jest pozbawiona swoistego humoru – jako straszny głodomór nosi przytroczoną do radiostacji patelnię, a dzięki kulinarnym talentom zyskuje wielu przyjaciół. Wzięty do niewoli w 1944 roku dzięki młodzieńczej sile oraz hartowi ducha zdołał przetrwać zarówno rosyjską zimę, jak i późniejszy równie okrutny i zabójczy obóz jeniecki. Do spisania wspomnień Georga Raucha skłoniło odnalezienie 80 własnych listów, które wysyłał do matki z frontu, a które ona pieczołowicie przechowała. Tak powstała ta wyjątkowa książka, ujmująca prostotą i autentycznością. Rauch stworzył przejmujący obraz czasów wojny, który łączy autentyzm Zapomnianego żołnierza ze spojrzeniem na wojnę oczami nastolatka z Berlińskiego żołnierza. Pierwsza książka w nowej serii „Byliśmy żołnierzami” prezentującej militarne wspomnienia i biografie.
Powstanie warszawskie oczami szesnastoletniego żołnierza. Jesienią 1944 Andrzej Borowiec, w dwóch lewych butach i lamowanym aksamitem smokingu, kulejąc, wmaszerował do niemieckiego obozu jenieckiego. Trzy tygodnie wcześniej został dwukrotnie ranny. W obozie opatrzył go wzięty do niewoli brytyjski lekarz. Andrzej, który właśnie skończył szesnaście lat, ocalał z powstania warszawskiego. Ubrany jak wielu powstańców w zdobyczną „panterkę” SS, przez dwa miesiące brał udział w krwawych walkach ulicznych w stolicy Polski. Walczył w Batalionie „Zośka”, przeżył koszmar kanałów. Wspomnienia Andrzeja Borowca nie ograniczająją się wyłącznie do okresu powstania warszawskiego. Urodzony w 1928 roku, syn pułkownika Wojska Polskiego opisuje barwne dzieciństwo w latach trzydziestych, pierwsze dni wojny w oblężonym Lwowie, wstapienie w szeregi konspiracji, udział w powstaniu i wreszcie krótki powojenny epizod tajnego emisariusza. Dzięki tej niezwykłej relacji możemy wraz z Autorem przeżyć historię, poznać smak zwycięstw i gorycz klęski. Chłopak z Warszawy to niezrównana opowieść o przetrwaniu i oporze podczas jednego z najbardziej wstrząsających wydarzeń drugiej wojny światowej, przywołana przez człowieka należącego do nielicznej już grupy żyjących weteranów heroicznego polskiego lata. Andrzej Borowiec dedykuje swoją książkę wszystkim chłopakom z Warszawy – „szczególnie tym, którym nie dane było dorosnąć”. Andrzej Borowiec, pseudonim „Zych”. Jako niespełna szesnastolatek był łącznikiem kanałowym ze Śródmieścia na Starówkę, walczył w zgrupowaniu „Radosław” m.in. na Czerniakowie. Po ewakuacji na Mokotów został dwukrotnie ranny w ciągu jednego dnia, dostał się do niemieckiej niewoli i był więziony w stalagu XI A Altengrabow. Po zakończeniu wojny zdecydował się przejść szkolenie dywersyjne i wraz z dwoma innymi AK-owcami wrócił do kraju, by włączyć się do konspiracji – co szybko okazało się śmiertelnie niebezpieczne. Dwaj towarzysze szybko zrejterowali, Autor zaś tylko dzięki szczęściu nie wpadł w łapy ubecji. Po wyzwoleniu służył w II Korpusie generała Andersa we Włoszech, w Wielkiej Brytanii zdał maturę. Ukończył Columbia University, był długoletnim dziennikarzem m.in. Associated Press (Nowy Jork, Paryż, Algier, Afryka Zachodnia, Genewa, Wietnam), Washington Star (Afryka, Bliski Wschód, Europa, Wietnam). Autor kilku książek, w tym Destroy Warsaw! Hitler's Punishment, Stalin's Revenge (Praeger, 2001).
Kto stał za śmiercią generała Pattona w grudniu 1945 roku? George S. Patton junior, agresywny, zdeterminowany, jeden z najbardziej kontrowersyjnych dowódców II wojny światowej. Wieczny wojownik, błyskotliwy strateg, bezwzględnie szczery, często obcesowy. Stał się niewygodny dla polityków, gdy 8 maja 1945 roku, w dniu zakończenia wojny w Europie, zaszokował słuchaczy na konferencji prasowej, ogłaszając, że: „Będziemy potrzebowali nieustającej pomocy Wszechmogącego, jeśli mamy żyć na jednym świecie ze Stalinem i jego morderczymi zbirami (…). Pokonaliśmy jednego wroga ludzkości, ale umocniliśmy drugiego, znacznie gorszego”. Kilka miesięcy później, tuż przed powrotem do Stanów Zjednoczonych, Patton zginął na skutek tajemniczego wypadku samochodowego. Przez ponad 70 lat podejrzewano, że jego śmierć nie była przypadkowa. Na kartach Zabić Pattona autorzy opisują potężnych wrogów, którzy mogli usunąć niewygodnego generała. Bill O’Reilly, wielka gwiazda telewizji Fox News, i historyk Martin Dugard opisują wkład generała George’a S. Pattona juniora w zwycięstwo aliantów i rolę, jaką jego 3. Armia odegrała w pokonaniu III Rzeszy. Pokazują też, że na polu polityki Patton musiał stawić czoło przeciwnikom znacznie groźniejszym i bezwzględnym niż na polach bitew. Śmierć Pattona, zaciekłego wroga komunizmu i imperialnych ambicji Rosji, zyskuje obecnie niebezpiecznie aktualne znaczenie. Słowa z maja 1945 roku: „Dzisiaj powinniśmy powiedzieć Rosjanom, że mają iść w cholerę, zamiast ich słuchać, kiedy nam mówią, że mamy się cofnąć”, są niestety znów na czasie. Tym bardziej warto poznać kulisy tajemniczej śmierci generała Pattona.
Najnowsze wydanie najważniejszego podręcznika o marketingu! „Marketing” jest najcenniejszym dziełem Kotlera. Autor jest fenomenem, którego osiągnięcia w zakresie marketingu są nieocenione. Jest profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management. Za swoją działalność był niejednokrotnie nominowany i nagradzany prestiżowymi nagrodami. Dzięki niemu wiele największych firm zmieniło swoje podejście m.in. IBM, Ford, GE, Michelin, AT&T i Bank of America. Kotler jest autorem wielu książek i ponad stu artykułów. Z zawartej w nich wiedzy korzystają tysiące uczniów i studentów na całym świecie- również w Polsce. Współautorem książki jest Kevin Lane Keller, który obecnie jest uznawany za czołowego naukowca w zakresie marketingu. Pełni rolę profesora na Tuck School of Business. Keller opublikował dziewięćdziesiąt prac naukowych. Z jego wiedzy korzystało wiele znanych firm takich, jak: Procter & Gamble, American Express oraz Levi Strauss. Dzieło Kotlera jest uznawane za biblię marketingu od ponad czterdziestu lat. To najważniejsza książka dla każdej osoby pełniącej funkcje menadżerskie w firmie. Budzi ona wiele emocji. Podstawą tego wydania jest zmieniona i uzupełniona czternasta edycja amerykańska (2011). Dla autorów najważniejsze było, aby wiedza płynąca z podręcznika była aktualna i wszechstronna. Kotler i Keller przeanalizowali obecne zmiany na rynku marketingowym. Uwzględnili oni wszelkie nowości i wyzwania związane z kryzysem gospodarczym. Autorzy starali się, aby informacje zawarte w książce mogły być zastosowane w obecnym systemie zarządzania marketingowego. Treść obejmuje: budowanie strategii i planów marketingowych, docieranie do trafnych ustaleń badawczych i skuteczne mierzenie efektów działań; utrzymywanie kontaktów z klientami; budowanie silnych marek; kształtowanie ofert rynkowych; dostarczanie i komunikowanie wartości oraz tworzenie podstaw długofalowego wzrostu. „Marketing” to książka, w której znajdziecie zarówno część teoretyczną, jak i aktualne przykłady z życia, które ułatwią wprowadzanie zmian we własnym środowisku.
Choć brzmi to jak banał, czasem jedna rozmowa może zmienić całe twoje życie, zdecydować o tym, ile będziesz zarabiać, czy zdobędziesz wymarzoną pracę lub korzystny kontrakt. Książka ta wyjaśnia tajniki procesu decyzyjnego i pokazuje, jak dyskretnie przekonywać innych, by wybrali właśnie ciebie. Dzięki niej poznasz 52 supertechniki perswazji i dowiesz się m.in., jak: - wpływać na podświadomość innych, by zwiększać sprzedaż lub skutecznie promować produkt; - rozpoznawać skróty myślowe, które stoją za decyzjami; - zadawać pytania tak, by dać rozmówcy poczucie kontroli, a sobie możliwość spełnienia jego oczekiwań. Jeśli wprowadzisz w życie opisane tu oryginalne metody wywierania wpływu, zobaczysz, że potrafisz przekonać każdą osobę do tego, na czym ci zależy.
Najnowsza książka guru marketingu Philipa Kotlera! Stany Zjednoczone, Unia Europejska i inne rozwinięte gospodarki już od kilku lat zmagają się ze spowolnieniem na tyle dotkliwym, że tworzenie nowych miejsc pracy nie nadąża za wzrostem liczby chętnych. Gdy kraje rozwinięte stoją w obliczu dręczącej dekoniunktury, szansy na skuteczne konkurowanie o kurczącą się bazę klientów należy szukać w wykorzystaniu kreatywnych strategii marketingowych. „Przez marketing do wzrostu” pokazuje, jak przetrwać te burzliwe dla gospodarki czasy. Książka opisuje megatrendy, które będą otwierać nowe możliwości biznesowe przez całe obecne dziesięciolecie. Znajdziemy wśród nich globalną redystrybucję bogactw, urbanizację, globalny wzrost zielonej gospodarki i gwałtownie zmieniające się wartości społeczne. Choć to najgroźniejszy okres od czasów Wielkiego Kryzysu, rozwój firm jest wciąż możliwy. Nauczmy się wdrażać te wypróbowane strategie i rosnąć w tempie, którego zazdrościć nam będą konkurenci. Philip Kotler jest jednym z największych światowych autorytetów w dziedzinie marketingu, autorem między innymi „Marketingu” (wyd. 14.) i „Marketingu 3.0”. Jest również profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management na Northwestern University. Milton Kotler jest prezesem firm Kotler Marketing Group USA z siedzibą w Waszyngtonie oraz Kotler Marketing Group China z siedzibą w Pekinie, uznawanej za wiodącą firmę doradczą w dziedzinie strategii marketingowej w Chinach. Wielu prezesów światowych firm, najlepszych menedżerów i badaczy poleca tę książkę. „Przez marketing do wzrostu” jest znakomitym uzupełnieniem najnowszego wydania „Marketingu” Philipa Kotlera i Kevina Lane’a Kellera opublikowanego przez DW REBIS w 2012 roku.
Firmy, które się nie rozwijają i nie opracowują nowych produktów, strategii i technologii, nie mają dziś szans na szybko zmieniających się rynkach. Autorzy przekonują, że nowatorstwo i twórcze rozwiązania nie są wynikiem przypadkowych odkryć, lecz można je uzyskiwać w drodze uporządkowanego procesu. Przedstawiony przez nich model „od A do F” pokazuje, jak w kilku starannie przemyślanych krokach łączyć twórcze możliwości pracowników różnych działów, przekładać innowacyjne koncepcje na konkretne rozwiązania, a następnie z powodzeniem wprowadzać je na rynek. Innowacyjność w ich modelu to ciągły proces, który pozwala elastycznie adaptować się do zmiennych rynkowych okoliczności, zwłaszcza w czasach kryzysu. „Kompletny System Innowacyjności to wartościowy model, który łączy różne aspekty nowatorskiego i twórczego działania w biznesie. To doskonałe kompendium koncepcji i technik, które składają się na firmową kulturę kreatywną. Nie znam książki, która bardziej wyczerpująco przedstawiałaby ten temat” /Cesc Bordas, wiceprezes ds. marketingu i innowacyjności PepsiCo Europe/ „To wspaniałe kompendium innowacyjności i twórczego działania, stworzone przez światowej sławy autorytety w dziedzinie marketingu i biznesu dla pracowników na wszystkich poziomach organizacji. Ta książka skłania do zrewidowania dotychczasowych poglądów na kwestie kreatywności i nowatorstwa w biznesie i oferuje przydatny model, na którym opiera się innowacyjność w firmie” /Carlos Losada, ESADE Business School/
Tony Robbins prowadził sesje coachingowe dla ponad 50 mln ludzi w przeszło 100 krajach. Ponad 4 mln uczestników wzięło udział w jego całodniowych programach szkoleniowych. Oprah Winfrey nazywa go „superczłowiekiem – katalizatorem zmian”. Najnowsza książka Tony’ego Robbinsa, pierwsza po niemal dwudziestoletniej przerwie, odnosi się do tematu, który dotyka wszystkich: jak zapewnić sobie – i swojej rodzinie – pełnię finansowej wolności. Na podstawie licznych badań i rozmów z ponad pięćdziesięcioma światowymi ekspertami w dziedzinie finansów (takimi jak Carl Icahn, Charles Schwab, Ray Dalio, Steve Forbes) Tony Robbins opracował prosty siedmioetapowy plan gwarantujący finansową wolność. Książka Tony’ego Robbinsa, napisana klarownym językiem, wypełniona jest inspirującymi opowieściami, dzięki którym nawet najbardziej skomplikowane operacje finansowe stają się jasne i wykonalne. Na lekturze skorzystają wszyscy czytelnicy – niezależnie od osiąganych dochodów. Odrzucą finansowe mity, co umożliwi im skuteczne działanie. Efekt: wiele osób się wzbogaci.
We wrześniu 1944 roku Armia Czerwona wkroczyła do Prus. Niemiecka armia stawiała zacięty opór radzieckim wojskom, prezentując wszystkie swoje walory w defensywie. Do walki na śmierć i życie, toczonej w obronie ziem uznawanych za militarne serce Rzeszy, rzucono setki tysięcy żołnierzy i bezbronnych cywilów. Były to nie tylko walki lądowe, ale także największa w historii morska ewakuacja i mające wówczas miejsce trzy z pięciu najtragiczniejszych katastrof morskich. Obie zmagające się potęgi miały świadomość, że wynik tego starcia wpłynie na rezultat wojny i ukształtuje przyszłość Europy. Strasznych miesięcy od przybycia Armii Czerwonej na niemiecką ziemię do ostatecznego upadku reżimu Hitlera nie da się porównać z niczym innym w czasie drugiej wojny światowej. Chęć wzięcia odwetu przez Armię Czerwoną za straszliwy los, jaki naziści zgotowali ich narodowi, zrodziła w efekcie konflikt cechujący się bezlitosnym okrucieństwem, w którym zginęły miliony ludzi. Od wielkich bitew, które znaczyły radziecki podbój Prus Wschodnich i Zachodnich, po ostateczną kapitulację u ujścia Wisły i na Helu, książka ta opowiada z mrożącymi krew w żyłach szczegółami rozpaczliwą walkę zarówno żołnierzy, jak i cywilów. Te brutalne kampanie zostały żywo przywołane dzięki wcześniej nieznanym świadectwom i przenikliwej analizie strategicznej, zebranym przez autora w ciągu siedmiu lat drobiazgowych badań. Prit Buttar studiował medycynę w Oksfordzie i Londynie, a następnie wstąpił do brytyjskiej armii, gdzie był lekarzem. Obecnie zasiada w Brytyjskim Stowarzyszeniu Medycznym, regularnie pisuje do prasy medycznej, pojawia się w radiu i telewizji. Pole walki Prusy to jego pierwsza książka historyczna. Pomysł jej napisania zrodził się po przypadkowej rozmowie ze starszą pacjentką, której niemiecki akcent zwrócił uwagę autora. Opowiedziała swoją dramatyczną historię – dorastanie we Friedrichstein w Prusach Wschodnich, służbę jako sanitariuszka i ucieczkę przed Armią Czerwoną. Na stronie www.buttar.org.uk można znaleźć dodatkowe materiały, mapy, wspomnienia dotyczące walk w Prusach, które nie zostały umieszczone w książce.