Menu

Jacek Środa

Content – elementarna cząstka marketingu to lektura obowiązkowa dla managerów i dyrektorów marketingu, blogerów i dziennikarzy. To kompletny podręcznik, który powstał po wieloletnich badaniach nad dynamicznie zmieniającym się rynkiem, a także dzięki wielogodzinnym wywiadom z menedżerami światowych wiodących marek.
Ciccarelli i White, znakomici dydaktycy i profesorowie psychologii, napisali najnowocześniejszy i najbardziej wszechstronny podręcznik wprowadzający do tej dyscypliny na świecie! To od paru lat najpopularniejszy podręcznik psychologii w Stanach Zjednoczonych. Tematyka, która została ujęta w tym podręczniku, obejmuje: biologiczne podstawy procesów psychicznych, czucie i spostrzeganie, świadomość, proces uczenia się, pamięć, poznanie, motywację i emocje, seksualność, płeć kulturową, stresy i ich wpływ na funkcjonowanie człowieka, teorie osobowości, zagadnienia psychologii społecznej, zaburzeń psychicznych i psychoterapii. Podręcznik uzupełniają dodatki: jeden obejmujący zastosowanie statystyki w psychologii i drugi poświęcony obszarom, na których pracują psychologowie. Materiał ułożony jest w sposób sprzyjający zapamiętywaniu i umożliwiający sprawdzanie opanowanej wiedzy przez samego studenta – służą temu podsumowania, mapy pojęć oraz testy zamieszczone w podrozdziałach i na zakończenie każdego rozdziału – uzupełniony licznymi odwołaniami do badań naukowych, diagramami, wykresami, tabelami i przykładami. W tej książce widać wyraźnie, że psychologia – choć z wielu korzeni wyrasta – ma już jasno określony i ciągle doskonalony obszar badań, pomiarów, diagnoz i zastosowań. I co więcej, ma ciągle powab nowości, oferując wiele jeszcze nieotwartych drzwi. - prof. dr hab. Waldemar Domachowski, autor wstępu do wydania polskiego.
Najnowsze wydanie najważniejszego podręcznika o marketingu! „Marketing” jest najcenniejszym dziełem Kotlera. Autor jest fenomenem, którego osiągnięcia w zakresie marketingu są nieocenione. Jest profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management. Za swoją działalność był niejednokrotnie nominowany i nagradzany prestiżowymi nagrodami. Dzięki niemu wiele największych firm zmieniło swoje podejście m.in. IBM, Ford, GE, Michelin, AT&T i Bank of America. Kotler jest autorem wielu książek i ponad stu artykułów. Z zawartej w nich wiedzy korzystają tysiące uczniów i studentów na całym świecie- również w Polsce. Współautorem książki jest Kevin Lane Keller, który obecnie jest uznawany za czołowego naukowca w zakresie marketingu. Pełni rolę profesora na Tuck School of Business. Keller opublikował dziewięćdziesiąt prac naukowych. Z jego wiedzy korzystało wiele znanych firm takich, jak: Procter & Gamble, American Express oraz Levi Strauss. Dzieło Kotlera jest uznawane za biblię marketingu od ponad czterdziestu lat. To najważniejsza książka dla każdej osoby pełniącej funkcje menadżerskie w firmie. Budzi ona wiele emocji. Podstawą tego wydania jest zmieniona i uzupełniona czternasta edycja amerykańska (2011). Dla autorów najważniejsze było, aby wiedza płynąca z podręcznika była aktualna i wszechstronna. Kotler i Keller przeanalizowali obecne zmiany na rynku marketingowym. Uwzględnili oni wszelkie nowości i wyzwania związane z kryzysem gospodarczym. Autorzy starali się, aby informacje zawarte w książce mogły być zastosowane w obecnym systemie zarządzania marketingowego. Treść obejmuje: budowanie strategii i planów marketingowych, docieranie do trafnych ustaleń badawczych i skuteczne mierzenie efektów działań; utrzymywanie kontaktów z klientami; budowanie silnych marek; kształtowanie ofert rynkowych; dostarczanie i komunikowanie wartości oraz tworzenie podstaw długofalowego wzrostu. „Marketing” to książka, w której znajdziecie zarówno część teoretyczną, jak i aktualne przykłady z życia, które ułatwią wprowadzanie zmian we własnym środowisku.
Jak stworzyć mądrą firmę! W dzisiejszych czasach przetrwają najmądrzejsi. Świat biznesu usiany jest grobami znanych firm, które odnosząc sukcesy i wypracowując wielkie zyski, nie dostrzegły w porę konieczności zmiany. Umiejętność dostosowywania się do zmian jest miarą inteligencji, dlaczego więc przedsiębiorstwa wykazują się tak niską inteligencją strategiczną? Co jest przyczyną tego zabójczego bezwładu? Inercja to niebezpieczna choroba, autor bada jej źródła i pokazuje, w jaki sposób diagnozować ją i leczyć, a przede wszystkim jak się zabezpieczyć przed zachorowaniem. Wskazuje i wyczerpująco omawia trzy komponenty biznesowego sukcesu: mądrą strategię, elastyczną strukturę i wartościowych pracowników, twórczych i zdolnych sprawnie adaptować się do zmian. Radzi, jak stać się cenionym pracodawcą, który przyciąga najlepszych ludzi, i organizacją kształtującą otoczenie konkurencyjne na swoją korzyść. John Wells uczy firmy sprytu i osiągania trwałych ponadprzeciętnych wyników. Jego książka jest niczym zbawienny sygnał alarmowy dla przedsiębiorstw świetnie prosperujących i lina ratunkowa dla tych walczących o przetrwanie. „Nie lada osiągnięcie! Książka omawia wszystkie kluczowe kwestie, zawiera wspaniałe przykłady i świetnie się ją czyta. Lektura obowiązkowa dla wszystkich przywódców. Wells daje nam do ręki najprostszy, najbardziej praktyczny i wyczerpujący podręcznik tworzenia i wdrażania strategii!” – Bruce Harreld, wykładowca w Harvard Business School, były szef działu strategicznego IBM „John Wells w swojej książce połączył wiedzę na temat strategii biznesowej, kapitału ludzkiego i procesu zmiany oraz adaptacji wewnątrz wielkich organizacji” - Daniel Vasella, prezes Novartis John R. Wells wykłada praktykę zarządzania w Harvard Business School i prowadzi zajęcia poświęcone strategii w ramach kursów MBA, jak również własne kursy na temat inteligencji strategicznej. W swojej karierze był już naukowcem, konsultantem, przedsiębiorcą, członkiem zarządu, dyrektorem generalnym i dyrektorem szkoły biznesu. Napisał ponad 50 studiów przypadków z dziedziny strategii i prowadzi wykłady na całym świecie.
Choć brzmi to jak banał, czasem jedna rozmowa może zmienić całe twoje życie, zdecydować o tym, ile będziesz zarabiać, czy zdobędziesz wymarzoną pracę lub korzystny kontrakt. Książka ta wyjaśnia tajniki procesu decyzyjnego i pokazuje, jak dyskretnie przekonywać innych, by wybrali właśnie ciebie. Dzięki niej poznasz 52 supertechniki perswazji i dowiesz się m.in., jak: - wpływać na podświadomość innych, by zwiększać sprzedaż lub skutecznie promować produkt; - rozpoznawać skróty myślowe, które stoją za decyzjami; - zadawać pytania tak, by dać rozmówcy poczucie kontroli, a sobie możliwość spełnienia jego oczekiwań. Jeśli wprowadzisz w życie opisane tu oryginalne metody wywierania wpływu, zobaczysz, że potrafisz przekonać każdą osobę do tego, na czym ci zależy.
Firmy, które się nie rozwijają i nie opracowują nowych produktów, strategii i technologii, nie mają dziś szans na szybko zmieniających się rynkach. Autorzy przekonują, że nowatorstwo i twórcze rozwiązania nie są wynikiem przypadkowych odkryć, lecz można je uzyskiwać w drodze uporządkowanego procesu. Przedstawiony przez nich model „od A do F” pokazuje, jak w kilku starannie przemyślanych krokach łączyć twórcze możliwości pracowników różnych działów, przekładać innowacyjne koncepcje na konkretne rozwiązania, a następnie z powodzeniem wprowadzać je na rynek. Innowacyjność w ich modelu to ciągły proces, który pozwala elastycznie adaptować się do zmiennych rynkowych okoliczności, zwłaszcza w czasach kryzysu. „Kompletny System Innowacyjności to wartościowy model, który łączy różne aspekty nowatorskiego i twórczego działania w biznesie. To doskonałe kompendium koncepcji i technik, które składają się na firmową kulturę kreatywną. Nie znam książki, która bardziej wyczerpująco przedstawiałaby ten temat” /Cesc Bordas, wiceprezes ds. marketingu i innowacyjności PepsiCo Europe/ „To wspaniałe kompendium innowacyjności i twórczego działania, stworzone przez światowej sławy autorytety w dziedzinie marketingu i biznesu dla pracowników na wszystkich poziomach organizacji. Ta książka skłania do zrewidowania dotychczasowych poglądów na kwestie kreatywności i nowatorstwa w biznesie i oferuje przydatny model, na którym opiera się innowacyjność w firmie” /Carlos Losada, ESADE Business School/
Najnowsze, zmienione i uzupełnione  wydanie biblii marketingu. Philip Kotler to fenomen, człowiek instytucja i naukowiec, którego wpływ na rozwój i popularyzację marketingu trudno przecenić. Jest profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management, laureatem licznych nagród. Opublikował ponad sto artykułów i wiele książek, znanych również w Polsce . Z jego wiedzy i doświadczenia korzystały m.in. takie firmy, jak IBM, Ford, GE, Michelin, AT&T i Bank of  America.     Kevin Lane Keller jest obecnie uznawany za jednego z czołowych badaczy akademickich w dziedzinie marketingu. Jest profesorem marketingu  w Tuck School of Business, autorem ponad dziewięćdziesięciu prac naukowych. Doradzał tak znanym firmom, jak m.in. American Express, Levi Strauss, Procter & Gamble i Disney.  Marketing, fundamentalne dzieło Kotlera, którego najnowsze wydanie współtworzył Keller, od ponad czterdziestu lat jest biblią menedżerów, nieustannie wzbudzającą emocje. Podstawą tego wydania jest najnowsza, zmieniona i uzupełniona czternasta edycja amerykańska z 2011 roku. Głównym celem zmian było stworzenie jak najbardziej wszechstronnego i aktualnego podręcznika, uwzględniającego zmiany w otoczeniu marketingowym firm oraz wyzwania związane z kryzysem gospodarczym. Tak  więc traktuje on o zagadnieniach składających się na nowoczesne, przystosowane do realiów XXI wieku zarządzanie marketingowe, obejmujących: budowanie strategii i planów marketingowych, docieranie do trafnych ustaleń badawczych i skuteczne mierzenie efektów działań; utrzymywanie kontaktów z klientami; budowanie silnych marek; kształtowanie ofert rynkowych; dostarczanie i komunikowanie wartości oraz tworzenie podstaw długofalowego wzrostu. Umiejętne łączenie teorii z praktyką oraz mnóstwo najbardziej aktualnych przykładów z życia to dodatkowe atuty tego wydania.
Ekonomia Samuelsona i Nordhausa od lat cieszy się ogromną popularnością wśród studentów i wykładowców. Autorzy ustanowili niedościgły standard w pisaniu o podstawach współczesnej ekonomii, opracowując wyczerpujące kompendium, napisane przystępnym, niepozbawionym humoru językiem. Najnowsze, dziewiętnaste wydanie zostało wzbogacone m.in. o następujące zagadnienia: - zaburzenia na rynkach finansowych i cykle koniunkturalne; - globalizacja systemu finansowego; - mechanizm obiegu pieniądza w gospodarce otwartej o zmiennych stopach procentowych; - rozszerzona analiza gospodarki rynkowej. „Ekonomia to nauka o gospodarowaniu. Praca Samuelsona i Nordhausa jest podręcznikiem akademickim na najwyższym światowym poziomie. Swoją popularność zawdzięcza sposobowi ujęcia i prezentacji tych wszystkich problemów w sferze gospodarowania, z którymi styka się współczesny człowiek. To także lektura godna uwagi nie tylko studentów i nauczycieli akademickich, lecz również tych, którzy aspirują do dumnego miana homo oeconomicus”. prof. dr hab. Wacław Jarmołowicz, profesor zwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Profesor Paul A. Samuelson, absolwent Uniwersytetu Chicagowskiego i Harvardu, w 1970 r. otrzymał Nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii. Jako jeden z nielicznych naukowców trafia do szerokiego grona odbiorców. Przez lata prowadził kolumnę ekonomiczną w „Newsweeku” i był konsultantem Rezerwy Federalnej, Departamentu Skarbu i wielu organizacji non profit. Profesor William D. Nordhaus wykłada ekonomię na Yale. W latach 1977-1979 był członkiem Rady Ekonomicznej prezydenta Cartera, doradzał także wielu rządowym komisjom i innym organizacjom.
We wrześniu 1944 roku Armia Czerwona wkroczyła do Prus. Niemiecka armia stawiała zacięty opór radzieckim wojskom, prezentując wszystkie swoje walory w defensywie. Do walki na śmierć i życie, toczonej w obronie ziem uznawanych za militarne serce Rzeszy, rzucono setki tysięcy żołnierzy i bezbronnych cywilów. Były to nie tylko walki lądowe, ale także największa w historii morska ewakuacja i mające wówczas miejsce trzy z pięciu najtragiczniejszych katastrof morskich. Obie zmagające się potęgi miały świadomość, że wynik tego starcia wpłynie na rezultat wojny i ukształtuje przyszłość Europy. Strasznych miesięcy od przybycia Armii Czerwonej na niemiecką ziemię do ostatecznego upadku reżimu Hitlera nie da się porównać z niczym innym w czasie drugiej wojny światowej. Chęć wzięcia odwetu przez Armię Czerwoną za straszliwy los, jaki naziści zgotowali ich narodowi, zrodziła w efekcie konflikt cechujący się bezlitosnym okrucieństwem, w którym zginęły miliony ludzi. Od wielkich bitew, które znaczyły radziecki podbój Prus Wschodnich i Zachodnich, po ostateczną kapitulację u ujścia Wisły i na Helu, książka ta opowiada z mrożącymi krew w żyłach szczegółami rozpaczliwą walkę zarówno żołnierzy, jak i cywilów. Te brutalne kampanie zostały żywo przywołane dzięki wcześniej nieznanym świadectwom i przenikliwej analizie strategicznej, zebranym przez autora w ciągu siedmiu lat drobiazgowych badań. Prit Buttar studiował medycynę w Oksfordzie i Londynie, a następnie wstąpił do brytyjskiej armii, gdzie był lekarzem. Obecnie zasiada w Brytyjskim Stowarzyszeniu Medycznym, regularnie pisuje do prasy medycznej, pojawia się w radiu i telewizji. Pole walki Prusy to jego pierwsza książka historyczna. Pomysł jej napisania zrodził się po przypadkowej rozmowie ze starszą pacjentką, której niemiecki akcent zwrócił uwagę autora. Opowiedziała swoją dramatyczną historię – dorastanie we Friedrichstein w Prusach Wschodnich, służbę jako sanitariuszka i ucieczkę przed Armią Czerwoną. Na stronie www.buttar.org.uk można znaleźć dodatkowe materiały, mapy, wspomnienia dotyczące walk w Prusach, które nie zostały umieszczone w książce.
3. Rozwiązanie przedstawia przełomowe podejście do rozstrzygania konfliktów i kreatywnego radzenia sobie z problemami zawodowymi, społecznymi i osobistymi. Covey wyjaśnia, jak wykraczać poza „moją” i „twoją” stronę, a nawet kompromisy, tak by zakończyć spór bądź negocjacje w sytuacji lepszej niż ta, do której początkowo dążyliśmy. Poprzez zaczerpnięte z życia przykłady pokazuje, jak jego koncepcje zastosowano w praktyce, by stworzyć nową, lepszą rzeczywistość – w zwalczaniu przestępczości, zwłaszcza wśród młodocianych, w podnoszeniu poziomu nauczania i wyników szkolnych, w naprawianiu relacji pomiędzy wspólnikami w firmie, a także rodzicami i dziećmi. W obliczu trudnych wyzwań i dylematów współczesności – ochrony środowiska i zachowywania miejsc pracy, ubóstwa, słabnących więzi międzyludzkich – umiejętność wypracowywania nowej drogi jest sprawą kluczową. „W ciągu lat swej pracy Covey doszedł do unikatowych sposobów osiągania porozumień i wpływania na innych, by doprowadzić do pozytywnych, a niemożliwych wcześniej rezultatów. W tej książce ukazał model działania, który będzie niezmiernie pomocny przywódcom w świecie nękanym niezliczonymi konfliktami”. Steve Forbes, prezes i redaktor naczelny Forbes Media Stephen R. Covey (1932-2012) był uznanym doradcą biznesowym, światowym autorytetem w dziedzinie przywództwa, ekspertem od spraw zarządzania, skuteczności działania, rodziny oraz kształtowania związków międzyludzkich. Jego książka 7 nawyków skutecznego działania (REBIS, 2005) stała się światowym bestsellerem (20 mln sprzedanych egzemplarzy). REBIS wydał także jego Zasady skutecznego przywództwa, Najpierw rzeczy najważniejsze, 7 nawyków szczęśliwej rodziny i 8. nawyk. „Time” zaliczył go do dwudziestu pięciu najbardziej wpływowych Amerykanów. Breck England jest konsultantem i publicystą we FranklinCovey. Współpracował z S.R. Coveyem przy kilku książkach, m.in. Great Work, Great Career.