Menu

Komlogo

Komlogo
"Kto prędzej" i "Dwie wieże" to gry logopedyczne mające na celu rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnej wymowy głosek, poszerzania słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej, tak ważnej w nauce mówienia, czytania i pisania. W czasie gry dzieci uczą się wymowy poprzez zabawę ćwicząc dodatkowo spostrzeganie, pamięć wzrokową i słuchową, koncentrację uwagi oraz myślenie (klasyfikowanie przedmiotów). Każda z prezentowanych gier posiada kilka wariantów, można więc dobrać odpowiednią formę zabawy w zależności od wieku dziecka, jego umiejętności czy ilości graczy. Gry można wykorzystać do zabawy w domu z rodziną, w szkole, w pracy terapeutycznej z logopedą. Ponadto są doskonałą pomocą zarówno do pracy indywidualnej z dzieckiem jak i do pracy grupowej. Gry są bardzo lubiane przez dzieci, bo to przecież świetna zabawa! Gra dla 2-4 graczy. Wiek 4+
„Czterolistna koniczynka” i „Ślimak” to gry logopedyczne mające na celu rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnej wymowy głosek, poszerzania słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej, tak ważnej w nauce mówienia, czytania i pisania. W czasie gry dzieci uczą się wymowy poprzez zabawę, ćwicząc dodatkowo spostrzeganie, pamięć wzrokową i słuchową, koncentrację uwagi oraz myślenie (klasyfikowanie przedmiotów). Gra przeznaczona jest do ćwiczeń artykulacji głosek ś, ź, ć, dź oraz słuchowego różnicowania dźwięczności. Grać może od 1 do 4 graczy. Wiek 4+
Dżdżownica Żaneta – sz, ż/rz, cz, dż (nagłos) Dżdżownica Żaneta - gra przeznaczona jest do ćwiczeń głosek sz, ż/rz, cz, dż (nagłos). Grać może od 2 do 4 graczy. Rozpoczyna gracz, który wyrzucił 6 oczek. Przesuwa się on do przodu o tyle pól, ile uzyskał w rzucie kostką, dodatkowo nazywając poprawnie obrazki na mijanych polach. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze pionkami do środka dżdżownicy Żanety. Napotkanego na danym polu rywala można „wyrzucić”, wówczas jest on zmuszony do rozpoczęcia gry tym pionkiem od nowa. Zawodnicy mogą wykorzystać w grze od 1 do 4 pionków. Przy następnym okrążeniu można rozpocząć grę od środka i zakończyć na początku dżdżownicy. Pszczółki Lotniczki – l (nagłos, śródgłos, wygłos) Gra przeznaczona jest do ćwiczeń głoski l (nagłos, śródgłos, wygłos). Grać może od 2 do 4 graczy. Gra polega na przejściu pionkiem (pionkami) po plastrze miodu. Start następuje z pierwszych czterech pól plastra miodu leżących po przeciwnej stronie wybranego przez gracza „domku” („domki” to cztery wydzielone pola z obramowaniem w kolorze czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym). W grze można wykorzystać od 1 do 4 pionków. Grę rozpoczyna gracz, który wyrzuci kostką 6 oczek. Wówczas ustawia się on na dowolnym polu po przeciwnej stronie (przekątnej) „domku”. Następnie rzucając kostką przesuwa się o liczbę pól, które wskazuje kostka. Przesuwając pionek gracz musi nazwać napotkane po drodze obrazki. W przypadku wyrzucenia 6 oczek, graczowi przysługuje dodatkowy rzut kostką. Jeżeli pionek gracza zatrzyma się na polu, gdzie stoi pionek przeciwnika, następuje jego strącenie do punktu startu. Ruch pionka może odbywać się do przodu, w linii prostej lub po przekątnej. Wygrywa gracz, który pierwszy ustawi swoje pionki w „domku” Wiek graczy: 4+ Liczba graczy: 2-4
Gra „Logopedyczna sakiewka skarbów” jest bogatym zestawem ćwiczeń logopedycznych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Została stworzona z myślą o tym, aby ćwiczenia artykulacyjne, słuchowe i oddechowe były dla dziecka dobrą zabawą. „Sakiewkę skarbów” mogą stosować nie tylko logopedzi w swoich gabinetach, lecz również rodzice, którzy chcą wspomóc prawidłowy rozwój mowy swojego dziecka, w trakcie zabaw w domach. Gra składa się ze 108 obrazków, symbolizujących ćwiczenia słuchu fonematycznego, dźwiękonaśladowcze, warg, języka, żuchwy, policzków, podniebienia miękkiego, pierścienia zwierającego gardło, pionizacji języka, prawidłowego połykania, rozciągające wędzidełko podjęzykowe, oddechowe, dykcyjne, emisyjne oraz dowolnie wymyślane przez dziecko. Obrazki są tak oznaczone, aby łatwo i szybko można było wybrać ćwiczenia dostosowane do bieżących potrzeb konkretnego dziecka. Oprócz tego, posługując się tabelą i oznaczeniem na rewersach obrazków, można wyselekcjonować ćwiczenia przygotowujące do korekcji wybranych głosek (głoski syczące, ciszące, szumiące, dwuwargowe, wargowo-zębowe, przedniojęzykowe, środkowojęzykowe, tylnojęzykowe oraz samogłoski). Gra zawiera dokładny opis wszystkich ćwiczeń, ich zestawienie według zakresów, instrukcję i propozycję zastosowania. Zapraszamy do wspólnej zabawy! Gra składa się z: 108 żetonów, sakiewki, instrukcji. Gra zawiera następujące grup ćwiczeń: ćwiczenia słuchowe i dźwiękonaśladowcze; ćwiczenia warg, języka (też pionizacji, połykania i wędzidełka podjęzykowego), żuchwy (wszystkie), policzków, podniebienia miękkiego i pierścienia zwierającego gardło; ćwiczenia oddechowe, dykcyjne i emisyjne; ćwiczenia głosek dentalizowanych (syczących, szumiących, ciszących); ćwiczenia głosek (p, b, m, f, w, t, d, n, l, r, zmiękczonych, k, g, h, samogłosek); Wiek graczy: 4+ Liczba graczy: 2-4
Gra przeznaczona dla od 2 do 4 graczy, w wieku minimum 4 lata. Sadzawka to gra idealnie sprawdzająca się przy ćwiczeniach głosek s, z, c, dz (nagłos, śródgłos, wygłos). Celem gry jest przejście pionkiem po polach znajdujących się na sadzawce. Szczęściarzem, który może rozpocząć grę, jest ten, który na kostce wyrzuci 6 oczek. Pszczółki Gadułki, z kolei, świetnie ćwiczy głoski k i g (nagłos, śródgłos, wygłos). Gracze, w rozgrywce, swoimi pionkami poruszają się po plastrze miodu. Gracze w swojej drodze po planszy nazywać muszą napotkane obrazki. Szczęściarzem, który może rozpocząć grę, jest ten, który na kostce wyrzuci 6 oczek.
Książeczka składa się z 22 kolorowych postaci, każda służy do utrwalania wymowy głoski: sz, ż, cz, dż, s, z, c, ś, ź, ć, dź, l, r, t, d, p, b, k, g, f, w. Zadaniem dziecka jest dokonanie opisu postaci i poprawne stosowanie utrwalanej głoski. Pomoc łączy naukę z zabawą, utrwala wymowę głosek i znajomość kolorów. Kształtuje umiejętność tworzenia dłuższych wypowiedzi i stosowania poprawnych form gramat., wpływa na procesy zapamiętywania tekstu.
Stonoga Sabina – s (nagłos) Gra przeznaczona jest do ćwiczeń głoski s (nagłos). Grać może od 2 do 4 graczy. Rozpoczyna gracz, który wyrzucił 6 oczek. Przesuwa się on do przodu o tyle pól, ile uzyskał w rzucie kostką, dodatkowo nazywając poprawnie obrazki na mijanych polach. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze pionkami do końca lub początku stonogi Sabiny. Napotkanego na danym polu rywala można „wyrzucić”, wówczas jest on zmuszony do rozpoczęcia gry tym pionkiem od nowa. Zawodnicy mogą wykorzystać w grze od 1 do 4 pionków. Pszczółki Pracusie – l-r, l, r (nagłos, śródgłos, wygłos) Gra przeznaczona jest do ćwiczeń głosek l-r, l, r (nagłos, śródgłos, wygłos). Grać może od 2 do 4 graczy. Gra polega na przejściu pionkiem (pionkami) po plastrze miodu. Start następuje z pierwszych czterech pól plastra miodu leżących po przeciwnej stronie wybranego przez gracza „domku” („domki” to cztery wydzielone pola z obramowaniem w kolorze czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym). W grze można wykorzystać od 1 do 4 pionków. Grę rozpoczyna gracz, który wyrzuci kostką 6 oczek. Wówczas ustawia się on na dowolnym polu po przeciwnej stronie (przekątnej) „domku”. Następnie rzucając kostką przesuwa się o liczbę pól, które wskazuje kostka. Przesuwając pionek gracz musi nazwać napotkane po drodze obrazki. W przypadku wyrzucenia 6 oczek, graczowi przysługuje dodatkowy rzut kostką. Jeżeli pionek gracza zatrzyma się na polu, gdzie stoi pionek przeciwnika, następuje jego strącenie do punktu startu. Ruch pionka może odbywać się do przodu, w linii prostej lub po przekątnej. Wygrywa gracz, który pierwszy ustawi swoje pionki w „domku”. Gra dla 2-4 graczy. Wiek 4+
Zamek Strachów – głoska r w grupach spółgłoskowych tr, dr, kr, gr, pr, br, śr (nagłos, śródgłos, wygłos) Gra przeznaczona do ćwiczeń poprawnej artykulacji głoski r w grupach spółgłoskowych tr, dr, kr, gr, pr, br, śr (nagłos, śródgłos, wygłos). Grać może od 2 do 4 dzieci. Rozpoczyna gracz, który wyrzucił 6 oczek. Przesuwa się on do przodu o tyle pól ile uzyskał w rzucie kostką, dodatkowo wymawiając poprawnie obrazki na mijanych polach. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze pionkami do swojego „domku”. Napotkanego na danym polu rywala można „wyrzucić”, wówczas jest on zmuszony do rozpoczęcia gry swoim pionkiem od nowa. W grze można wykorzystać od 1 do 4 pionków. Pszczółki Śpioszki – ś/si, ź/zi, ć/ci, dź/dzi (nagłos, śródgłos, wygłos) Gra przeznaczona jest do ćwiczeń głosek ś/si, ź/zi, ć/ci, dź/dzi (nagłos, śródgłos, wygłos). Grać może od 2 do 4 graczy. Gra polega na przejściu pionkiem (pionkami) po plastrze miodu. Start następuje z pierwszych czterech pól plastra miodu leżących po przeciwnej stronie wybranego przez gracza „domku” („domki” to cztery wydzielone pola z obramowaniem w kolorze czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym). W grze można wykorzystać od 1 do 4 pionków. Grę rozpoczyna gracz, który wyrzuci kostką 6 oczek. Wówczas ustawia się on na dowolnym polu po przeciwnej stronie (przekątnej) „domku”. Następnie rzucając kostką przesuwa się o liczbę pól, które wskazuje kostka. Przesuwając pionek gracz musi nazwać napotkane po drodze obrazki. W przypadku wyrzucenia 6 oczek, graczowi przysługuje dodatkowy rzut kostką. Jeżeli pionek gracza zatrzyma się na polu, gdzie stoi pionek przeciwnika, następuje jego strącenie do punktu startu. Ruch pionka może odbywać się do przodu, w linii prostej lub po przekątnej. Wygrywa gracz, który pierwszy ustawi swoje pionki w „domku”. Wiek graczy: 4+ Liczba graczy: 2-4
„Logopedyczny Piotruś” i „Memory” to dwie bardzo znane i lubiane przez dzieci (i dorosłych) gry. Materiał obrazkowo-wyrazowy w kartach opracowany jest tak, aby dzieci bawiąc się ćwiczyły poprawną wymowę poszczególnych głosek. Każda talia zawiera ćwiczoną głoskę w różnych pozycjach. W każdej talii znajduje się 13 par kart. Gry wyrabiają spostrzegawczość, uczą rozwijać skojarzenia, ćwiczą koncentrację uwagi i pamięć. Uczestnicy gier oprócz poprawnego nazywania poszczególnych obrazków mogą układać z nich wyrażenia dwu wyrazowe, zdania i inne. Gra dla 2-4 graczy Wiek 6+
Karty „Rozwijamy mowę i myślenie dziecka”to kolejna gra typu „Memory” i „Piotruś” z zestawem innych zabaw i ćwiczeń dla dzieci. Gra zawiera 24 talie, które są posegregowane tematycznie w trzech zestawach. W każdej talii znajduje się 13 par obrazków (i 1 para „Piotrusia”), które różnią się pomiędzy sobą co najmniej jednym szczegółem. Wszystkie talie zawierają 312 par obrazków. Zestaw 3 zawiera: pokój cz.1, pokój cz.2, Kuchnia cz.2, łazienka cz.1, łazienka cz.2, dom, przedmioty w domu. Oprócz znanych gier typu "Piotruś" i "Memory" proponujemy Państwu zestaw zabaw i ćwiczeń rozwijających myślenie i język dziecka. Znajdują się tu zabawy dla dzieci najmłodszych i ćwiczenia językowe dla dzieci starszych oraz ćwiczenia usprawniające dla dzieci z problemami w zakresie różnych funkcji. Gra dla 2-4 graczy Wiek 3+
Ośmiornica Urszula – sz, ż/rz, cz, dż - s, z, c,dz - ś/si, ź/zi, ć/ci, dź/dzi (nagłos) Gra przeznaczona do ćwiczeń poprawnej artykulacji głosek sz, ż/rz, cz, dż (nagłos, śródgłos, wygłos). Grać może od 2 do 4 dzieci. Rozpoczyna gracz, który wyrzucił 6 oczek. Przesuwa się on do przodu o tyle pól ile uzyskał w rzucie kostką, dodatkowo wymawiając poprawnie obrazki na mijanych polach. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze pionkami do swojego „domku”. Napotkanego na danym polu rywala można „wyrzucić”, wówczas jest on zmuszony do rozpoczęcia gry swoim pionkiem od nowa. W grze można wykorzystać od 1 do 4 pionków. Pająk Bogdan – p, b (nagłos, śródgłos, wygłos) Gra przeznaczona jest do ćwiczeń głosek sz, ż/rz, cz, dż - s, z, c, dz - ś/si, ź/zi, ć/ci, dź/dzi (nagłos). Grać może od 2 do 4 graczy. Rozpoczyna gracz, który wyrzucił 6 oczek. Ustawia się wówczas na pierwszym obrazku na ramieniu ośmiornicy. Następnie przesuwa się on do przodu o tyle pól, ile uzyskał w rzucie kostką, dodatkowo nazywając poprawnie obrazki na mijanych polach. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze pionkami do końca wybranego ramienia. Napotkanego na danym polu rywala można „wyrzucić”, wówczas jest on zmuszony do rozpoczęcia gry tym pionkiem od nowa. Zawodnicy mogą wykorzystać od 1 do 4 pionków. Gra dla 2-4 graczy. Wiek 4+
Chrząszcz Szczepan – sz, ż/rz, cz, dż (nagłos, śródgłos, wygłos) Gra przeznaczona do ćwiczeń poprawnej artykulacji głosek sz, ż/rz, cz, dż (nagłos, śródgłos, wygłos). Grać może od 2 do 4 dzieci. Rozpoczyna gracz, który wyrzucił 6 oczek. Przesuwa się on do przodu tyle pól ile uzyskał w rzucie kostką, dodatkowo wymawiając poprawnie obrazki na mijanych polach. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze pionkami do swojego „domku”. Napotkanego na danym polu rywala można „wyrzucić”, wówczas jest on zmuszony do rozpoczęcia gry swoim pionkiem od nowa. W grze można wykorzystać od 1 do 4 pionków. Pszczółki Tuptusie – t, d (nagłos, śródgłos, wygłos) Gra przeznaczona jest do ćwiczeń głosek t, d (nagłos, śródgłos, wygłos). Grać może od 2 do 4 raczy. Gra polega na przejściu pionkiem (pionkami) po plastrze miodu. Start następuje z pierwszych czterech pól plastra miodu leżących po przeciwnej stronie wybranego przez gracza domku” („domki” to cztery wydzielone pola z obramowaniem w kolorze czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym). W grze można wykorzystać od 1 do 4 pionków. Grę rozpoczyna gracz, który wyrzuci kostką 6 oczek. Wówczas ustawia się on na dowolnym polu po przeciwnej stronie (przekątnej) „domku”. następnie rzucając kostką przesuwa się o liczbę pól, które wskazuje kostka. Przesuwając pionek gracz musi nazwać napotkane po drodze obrazki. W przypadku wyrzucenia 6 oczek, graczowi przysługuje dodatkowy rzut kostką. Jeżeli pionek gracza zatrzyma się na polu, gdzie stoi pionek przeciwnika, następuje jego strącenie do punktu startu. Ruch pionka może odbywać się do przodu, w linii prostej lub po przekątnej. Wygrywa gracz, który pierwszy ustawi swoje pionki w „domku”. Gra dla 2-4 graczy Wiek 4+
Zamek Paronimów – paronimy Gra przeznaczona do ćwiczeń słuchu fonemowego. Grać może od 2 do 4 dzieci. Rozpoczyna gracz, który wyrzucił 6 oczek. Przesuwa się on do przodu o tyle pól ile uzyskał w rzucie kostką, dodatkowo wymawiając poprawnie paronimy na mijanych polach. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze pionkami do swojego „domku”. Napotkanego na danym polu rywala można „wyrzucić”, wówczas jest on zmuszony do rozpoczęcia gry swoim pionkiem od nowa. W grze można wykorzystać od 1 do 3 pionków. Pszczółki Robotnice – r (nagłos, śródgłos, wygłos) Gra przeznaczona jest do ćwiczeń głoski r (nagłos, śródgłos, wygłos). Grać może od 2 do 4 graczy. Gra polega na przejściu pionkiem (pionkami) po plastrze miodu. Start następuje z pierwszych czterech pól plastra miodu leżących po przeciwnej stronie wybranego przez gracza „domku” („domki” to cztery wydzielone pola z obramowaniem w kolorze czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym). W grze można wykorzystać od 1 do 4 pionków. Grę rozpoczyna gracz, który wyrzuci kostką 6 oczek. Wówczas ustawia się on na dowolnym polu po przeciwnej stronie (przekątnej) „domku”. Następnie rzucając kostką przesuwa się o liczbę pól, które wskazuje kostka. Przesuwając pionek gracz musi nazwać napotkane po drodze obrazki. W przypadku wyrzucenia 6 oczek, graczowi przysługuje dodatkowy rzut kostką. Jeżeli pionek gracza zatrzyma się na polu, gdzie stoi pionek przeciwnika, następuje jego strącenie do punktu startu. Ruch pionka może odbywać się do przodu, w linii prostej lub po przekątnej. Wygrywa gracz, który pierwszy ustawi swoje pionki w „domku”. Gra dla 2-4 graczy Wiek 4+
Gra ma na celu rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnej wymowy głosek szeregu szumiącego (sz, ż, cz, dż) oraz ciszącego (ś, ź, ć, dź), a także rozwój percepcji słuchowej. Dodatkowo dzieci ćwiczą spostrzegawczość, pamięć wzrokowo-słuchową, koncentrację uwagi oraz myślenie. Gra skierowana jest do logopedów, terapeutów, nauczycieli i rodziców, którzy pracują z dzieckiem nad poprawnością wymowy. Pudełko zawiera: 96 żetonów z obrazkami 16 żetonów z poleceniami dwustronną planszę 16 pionków kostkę do gry instrukcję Gra może odbywać się według zaproponowanych w instrukcji wariantów lub może być przez graczy dowolnie modyfikowana w zależności od czasu, jaki został przeznaczony na rozgrywkę, oraz od liczby osób biorących udział w grze. Plansza niebieska przeznaczona jest do dłuższych, a różowa do krótszych rozgrywek.
Wąż Wiktor głoski dźwięczne Gra przeznaczona jest do ćwiczeń głosek dźwięcznych. Grać może od 2 do 4 graczy. Rozpoczyna gracz, który wyrzucił 6 oczek. Przesuwa się on do przodu o tyle pól, ile uzyskał w rzucie kostką, dodatkowo nazywając poprawnie obrazki na mijanych polach. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze pionkami do końca lub początku węża Wiktora. Napotkanego na danym polu rywala można „wyrzucić”, wówczas jest on zmuszony do rozpoczęcia gry tym pionkiem od nowa. Zawodnicy mogą wykorzystać w grze od 1 do 4 pionków. Pszczółki Śmieszki – ś/si, ź/zi, ć/ci, dź/dzi (nagłos) Gra przeznaczona jest do ćwiczeń głosek ś/si, ź/zi, ć/ci, dź/dzi (nagłos). Grać może od 2 do 4 graczy. Gra polega na przejściu pionkiem (pionkami) po plastrze miodu. Start następuje z pierwszych czterech pól plastra miodu leżących po przeciwnej stronie wybranego przez gracza „domku” („domki” to cztery wydzielone pola z obramowaniem w kolorze czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym). W grze można wykorzystać od 1 do 4 pionków. Grę rozpoczyna gracz, który wyrzuci kostką 6 oczek. Wówczas ustawia się on na dowolnym polu po przeciwnej stronie (przekątnej) „domku”. Następnie rzucając kostką przesuwa się o liczbę pól, które wskazuje kostka. Przesuwając pionek gracz musi nazwać napotkane po drodze obrazki. W przypadku wyrzucenia 6 oczek, graczowi przysługuje dodatkowy rzut kostką. Jeżeli pionek gracza zatrzyma się na polu, gdzie stoi pionek przeciwnika, następuje jego strącenie do punktu startu. Ruch pionka może odbywać się do przodu, w linii prostej lub po przekątnej. Wygrywa gracz, który pierwszy ustawi swoje pionki w „domku”. Gra dla 2-4 graczy. Wiek 4+
Książeczka „Koty” to druga część serii „Uczę się mówić z Fretką”, przeznaczonej dla dzieci, u których obserwuje się opóźniony rozwój mowy. Pozycja, podobnie jak poprzednia, skierowana jest do logopedów, pedagogów, psychologów, terapeutów pedagogicznych oraz wszystkich tych, którym temat stymulacji rozwoju mowy nie jest obcy (w tym rodziców, którzy chcą pozytywnie wpływać na nabywanie mowy u ich dzieci). Ilustracje w książeczce stanowią podstawę do ćwiczeń nazywania, rozumienia oraz do tworzenia dłuższych wypowiedzi. Wykorzystać ją można do wzbogacania słownika, nauki tworzenia dialogów, formułowania pytań, ćwiczeń artykulacyjnych, a także do rozwijania kompetencji językowej i komunikacyjnej. Książeczka może służyć też jako pomoc edukacyjna na początkowym etapie czytania, gdyż zawiera tylko proste wyrazy, złożone z sylab otwartych. Można ją stosować podczas pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.
Prezentowany zestaw ilustracji służy przede wszystkim do ćwiczeń utrwalających artykulację głosek w dłuższych wypowiedziach. Pomoc może być wykorzystana na różnych etapach terapii dyslalii: w utrwalaniu wymowy głosek w wyrazach, wyrażeniach oraz w zdaniach. Znajdzie także zastosowanie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność tworzenia zdań, konstruowania poprawnych form gramatycznych oraz rozwijania zasobu leksykalnego dziecka. Obrazki do kolorowania umożliwiają dziecku swobodny dobór kolorów, choć w niektórych opisach kolory zostały wskazane. Aby ułatwić pracę terapeutyczną, pod ilustracjami zamieszczono wyrazy i wyrażenia zawierające ćwiczoną głoskę. Wyrazy stanowią klucz do tworzenia własnych opowiadań. W wyrazach takich jak: jeż, krzew (str.1), chleb (str. 22), paw (str.26), świerszcz, kwiaty, światło, świeczki, otwiera (str. 27) miód (str. 35) wyróżnione litery są realizowane w wymowie jako głoski bezdźwięczne.
„Księga słów i obrazków, czyli ćwiczenia do słuchania i mówienia” jest wynikiem wieloletnich doświadczeń pracy terapeutycznej (logopedycznej i pedagogicznej) z dziećmi w różnym wieku i z różnymi problemami. Przez całe lata obserwowałam dzieci prawidłowo rozwijające się i dzieci z dysharmoniami rozwojowymi. Każde dziecko należy traktować indywidualnie, każde potrzebuje dostosowanych do swoich potrzeb oddziaływań terapeutycznych. Wszystkie dzieci jednak potrzebują wszechstronnej stymulacji językowej, stałego wzbogacania zasobu słownictwa, budowania umiejętności komunikacji. Prawidłowa komunikacja językowa stanowi podstawę rozwoju dziecka, decyduje o jego powodzeniach lub niepowodzeniach szkolnych, a później życiowych. Dużym problemem dla większości moich małych pacjentów było uzyskanie sprawności fonetyczno-fonologicznej czyli sposobu realizacji głosek w sylabach, wyrazach i zdaniach, a także umiejętności swobodnego wypowiadania się. Większość dzieci miała też mały zasób słownictwa. Wczesne stosowanie ćwiczeń i zabaw pobudzających rozwój języka to najlepsza metoda na prawidłowy, wszechstronny rozwój dziecka. Słuchanie i patrzenie, przedstawianie słowa mówionego w atrakcyjnej formie graficznej umożliwia dokładniejszą percepcję wzrokowo-słuchową i wspomaga prawidłową artykulację. „Księga słów i obrazków ...” przedstawia głoski języka polskiego ułożone w kolejności alfabetycznej. Do każdej głoski ułożony jest krótki tekst. Z tekstami związane są obrazki, których zadaniem jest przyciągnięcie uwagi dziecka, zainteresowanie czytanym tekstem. Taka forma przedstawienia treści angażuje u dziecka analizatory wzrokowy i słuchowy. Ze względu na specyfikę języka polskiego niektóre głoski zostały przedstawione w dwóch oddzielnych tekstach ze względu na różny zapis ortograficzny (np. h, ch, ż, rz). Pozwoli to dziecku zapamiętać prawidłową pisownię. Również specyfika języka polskiego - mała liczba wyrazów rozpoczynających się np. na głoskę ć, dź - spowodowała umieszczenie ich w jednym tekście z zapisem ortograficznym głosek ci, dzi. Wyrazy wybrane do ćwiczeń w załączonych tekstach są używane w naszym języku z różną częstością, należy jednak wprowadzać do języka dziecka również wyrazy trudne czy rzadko używane, sprzyja to bowiem rozwojowi kompetencji komunikacyjnej, ułatwia rozumienie słowa pisanego i mówionego. „Księga słów i obrazków ...” jest przeznaczona dla logopedów, pedagogów, rodziców i wszystkich osób pracujących z dziećmi, a przede wszystkim dla dzieci. Mam nadzieję, że dzieci odkryją w „Księdze...” jak bogaty w słowa jest nasz język, poznają i zapamiętają nowe słowa, utrwalą prawidłową wymowę i uśmiechną się, oglądając obrazki! Jolanta Heczko
Zestaw dwóch gier planszowych "SuperDziecko" i "SuperDzieci grają w raz, dwa, trzy!". Gry przeznaczone są dla dzieci w wieku od 8 lat, a także dla ich opiekunów. Wskazana liczba uczestników gier – od 2 do 6 osób. Gry służą dzieciom do zabawy z innymi dziećmi czy rodzicami, mogą być też wykorzystane przez prowadzącego zajęcia (wychowawcę, pedagoga, rodzica) do celów edukacyjno-wychowawczych lub zajęć o charakterze terapeutycznym. Dla tego celu zostały przygotowane przydatne sugestie dla prowadzącego grę, które zostały umieszczone w dodatkowej instrukcji „Instrukcja dla prowadzącego grę”.
„Logopedyczny Piotruś” i „Memory” to dwie bardzo znane i lubiane przez dzieci (i dorosłych) gry. Materiał obrazkowo-wyrazowy w kartach opracowany jest tak, aby dzieci bawiąc się ćwiczyły poprawną wymowę poszczególnych głosek. Każda talia zawiera ćwiczoną głoskę w różnych pozycjach. W każdej talii znajduje się 13 par kart. Gry wyrabiają spostrzegawczość, uczą rozwijać skojarzenia, ćwiczą koncentrację uwagi i pamięć. Uczestnicy gier oprócz poprawnego nazywania poszczególnych obrazków mogą układać z nich wyrażenia dwu wyrazowe, zdania i inne. Gra dla 2-4 graczy Wiek 6+
„Logopedyczny Piotruś” i „Memory” to dwie bardzo znane i lubiane przez dzieci (i dorosłych) gry. Materiał obrazkowo-wyrazowy w kartach opracowany jest tak, aby dzieci bawiąc się ćwiczyły poprawną wymowę poszczególnych głosek. Każda talia zawiera ćwiczoną głoskę w różnych pozycjach. W każdej talii znajduje się 13 par kart. Gry wyrabiają spostrzegawczość, uczą rozwijać skojarzenia, ćwiczą koncentrację uwagi i pamięć. Uczestnicy gier oprócz poprawnego nazywania poszczególnych obrazków mogą układać z nich wyrażenia dwu wyrazowe, zdania i inne. Gra dla 2-4 graczy Wiek 6+
Piotruś słuchowy. Zestaw I Piotruś słuchowy zawiera 8 talii po 29 kart. Jest pomocą wspomagającą rozwój funkcji słuchowych u dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Karty można wykorzystać w pracy zarówno z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się, jak i z dziećmi, u których stwierdzono zaburzenia słuchu fonemowego. Zawarte w zestawie talie kart umożliwiają ćwiczenie: analizy i syntezy sylabowej słów, umiejętności dobierania/różnicowania paronimów i rymów oraz słuchowego wyodrębniania głosek w nagłosie i wygłosie słów. Dołączona w zestawie instrukcja zawiera 25 przykładowych ćwiczeń z kartami Piotruś słuchowy. Zestaw składa się następujących talii: - sylaby, - paronimy, - rymy, - rymowanki, - samogłoski w nagłosie, - spółgłoski w nagłosie, - samogłoski w wygłosie, - spółgłoski w wygłosie. Wiek graczy: 3+ Liczba graczy: 2-6
Karty „Rozwijamy mowę i myślenie dziecka” to kolejna gra typu „Memory” i „Piotruś” z zestawem innych zabaw i ćwiczeń dla dzieci. Gra zawiera 24 talie, które są posegregowane tematycznie w trzech zestawach. W każdej talii znajduje się 13 par obrazków (i 1 para „Piotrusia”), które różnią się pomiędzy sobą co najmniej jednym szczegółem. Wszystkie talie zawierają 312 par obrazków. Zestaw 1 zawiera: zabawki, przybory szkolne, osoby, jedzenie, ciało, zawody, owoce, warzywa. Oprócz znanych gier typu "Piotruś" i "Memory" proponujemy Państwu zestaw zabaw i ćwiczeń rozwijających myślenie i język dziecka. Znajdują się tu zabawy dla dzieci najmłodszych i ćwiczenia językowe dla dzieci starszych oraz ćwiczenia usprawniające dla dzieci z problemami w zakresie różnych funkcji. Gra dla 2-4 graczy Wiek 3+
Karty „Rozwijamy mowę i myślenie dziecka” to kolejna gra typu „Memory” i „Piotruś” z zestawem innych zabaw i ćwiczeń dla dzieci. Gra zawiera 24 talie, które są posegregowane tematycznie w trzech zestawach. W każdej talii znajduje się 13 par obrazków (i 1 para „Piotrusia”), które różnią się pomiędzy sobą co najmniej jednym szczegółem. Wszystkie talie zawierają 312 par obrazków. Zestaw 2 zawiera: ubranie cz.1, ubranie cz.2, pojazdy, dodatki do ubioru, zwierzęta na wsi, zwierzęta w zoo, zwierzęta w lesie, zwierzęta inne. Oprócz znanych gier typu "Piotruś" i "Memory" proponujemy Państwu zestaw zabaw i ćwiczeń rozwijających myślenie i język dziecka. Znajdują się tu zabawy dla dzieci najmłodszych i ćwiczenia językowe dla dzieci starszych oraz ćwiczenia usprawniające dla dzieci z problemami w zakresie różnych funkcji. Gra dla 2-4 graczy Wiek 3+