Menu

Żak

Żak
Zagadnienie wolności i tożsamości w myśli wybranych filozofów analitycznych Dylematy aksjologiczne współczesnego społeczeństwa polskiego Fragmentaryzacja i autonomia autorytetu Autorytet rodziców a styl i jakość życia współczesnej rodziny Style życia współczesnego człowieka Plastyczność ciała w epoce ponowoczesności
Ta interesująca i z pasją napisana książka jest dziełem dwojga socjologów z Uniwersytetu Warszawskiego. Rozpoczyna się omówieniem spraw teoretycznych, związanych z dzieckiem i dzieciństwem poprzez przedstawienie praw dziecka i historii ich wprowadzenia w życie, by pokazać problem ich ochrony na gruncie życia rodzinnego. Autorzy pracy przeprowadzili szerokie badania wśród dorastającej młodzieży i jej rodziców, rysując współczesny portret polskiej rodziny oraz widzenie praw dziecka przez obie zainteresowane strony. Problemy, które omawiają wiążą z prawem dziecka do: prywatności, niezależności, własnego zdania i możliwości podejmowania decyzji.
Treści w nowej serii zostały tak opracowane, że pozwalają na osiągnięcie trzech podstawowych celów kształcenia zgodnych z podstawą programową: - Przyswajanie przez uczniów określonego zasobu wiadomości na temat faktów, zasad, teorii i praktyki. - Zdobycie przez uczniów umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów. - Kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie.
Niniejszy zeszyt ćwiczeń jest skorelowany z podręcznikiem "Biologia dla gimnazjum, część 2", autorstwa Barbary Klimuszko. Numer dopuszczenia: 192/2/2010
Zestaw edukacyjny do nauczania historii w szkole podstawowej obejmuje: - podręczniki - zeszyty ćwiczeń - przewodniki metodyczne - sprawdziany. Treści podstawy programowej podręczników realizowane są w sposób chronologiczny. Zakres czasowy poszczególnych podręczników: klasa 4 - starożytność klasa 5 - od średniowiecza do XVIII wieku klasa 6 - od wieku XIX do czasów współczesnych.
Zawiera opis dziejów Polski i Europy od początku XIX wieku do czasów współczesnych. Ukazanie związku współczesności z przeszłością kształtuje postawę odpowiedzialności i zaangażowania w działania obywatelskie, a także buduje poczucie więzi ze wspólnotą lokalną, narodową, europejską i globalną. Uczy również wrażliwości społecznej i tolerancji. Pytania i polecenia podsumowujące każdy rozdział służą utrwaleniu zdobytej wiedzy.