Menu

Barbara Kopeć-Umiastowska

Nagrodzona Bookerem, pełna tajemniczości, napięcia i pożądania powieść uznawana za jedną z najważniejszych w XX wieku. Literaturoznawca Roland Mitchell, zajmujący się naukowo twórczością wiktoriańskiego poety, Randolpha Asha, odnajduje rękopisy listów miłosnych, których adresatką bynajmniej nie była jego żona… Tajemniczą kobietą rzucającą zupełnie nowe światło na biografię Asha okazuje się młoda poetka której twórczość bada praprawnuczka jej siostrzenicy, Maud Bailey. Oboje – zarówno Mitchell, jak i Bailey – zmuszeni do współpracy, traktują się wzajemnie z dużą dozą dystansu. Wspólna pasja jednak sprawia, że między naukowcami rozkwita wyjątkowy romans. Powieść została zekranizowana w 2002 roku – główne role zagrali Gwyneth Paltrow i Aaron Eckhart.
Światowy bestseller! Film na podstawie książki! To nie pierwsze przestępstwo Artemisa, młodego geniusza i złoczyńcy, ale zdecydowanie najbardziej podłe. Za uwolnienie porwanej elfki chłopak żąda gigantycznego okupu – legendarnego skarbu. Artemis nie cofnie się przed niczym. Wszystko po to, by uratować ojca i odzyskać rodzinną fortunę. Rozpoczyna się konflikt między ludźmi i elfami. Kto wygra ostateczne starcie? W serii powieści o Artemisie kryją się: najnowsza technologia, potężne zaklęcia, szybka i wciągająca akcja oraz niepokorni bohaterowie.
Błyskotliwa analiza rozwoju i przyszłości globalnego kapitalizmu. Po wprowadzeniu otwartej gospodarki rynkowej w Indiach zapanował chaos niszczenia i tworzenia: slumsy i targowiska były burzone, a na ich miejscu wyrastały centra handlowe i apartamentowce, powstawały oszałamiające fortuny, młodzi ludzie robili zawrotne kariery, a luksus był na wyciągnięcie ręki. Transformacja stała się również początkiem ogromnych nierówności społecznych. Książka mówi o współczesnym Delhi z liryzmem i empatią, wsłuchując się w głosy jego mieszkańców: miliarderów i biurokratów, handlarzy narkotyków i przedsiębiorców, mieszkańców slumsów i pracowników międzynarodowych korporacji.
Barwna jak malarstwo Fridy – fascynująca jak jej niezwykłe, naznaczone bólem i pełne pasji życie – biografia artystki, której legenda rośnie z roku na rok. Frida – niezwykle kreatywna, pewna siebie i swoich niekonwencjonalnych wyborów, trudna, kochająca i oddana sztuce bez reszty. Trudno uwierzyć, że tę piękną i dramatyczną historię napisało… życie.
Druga część kryminalnego cyklu z Bernie Güntherem, osadzona w 1938 roku, dwa lata po wydarzeniach opisanych w Marcowych fiołkach. Niebezpieczne śledztwo zaprowadzi w kręgi najwyższych sfer – hitlerowskich elit władzy.
Przestępcza kariera Artemisa dobiegła końca. Kto stanął mu na drodze? Własny ojciec, który spędził pięć lat w niewoli u rosyjskiej mafii, a teraz, ku przerażeniu syna, w imieniu ich obu poprzysiągł porzucić drogę występku. Jednak Artemis nie byłby sobą, gdyby nie zakończył swej kryminalnej przygody wyczynem godnym geniusza. Niestety, i tym razem okazuje się, że błyskotliwy plan to za mało, a wykradziona elfom technologia, która miała dać Artemisowi kontrolę nad ludźmi, obraca się przeciwko niemu. Artemis znów musi szukać pomocy u swych niedawnych wrogów, kapitan Holly Niedużej i komendanta Bulwy – tym bardziej, że jego wierny towarzysz Butler jest ciężko ranny i tylko magia elfów może uratować mu życie.
Kto zaopatruje przestępczą organizację goblinów w zakazane, ludzkie źródła energii? Holly Nieduża - oficer elitarnej jednostki Sił Krasnoludzkiego Reagowania - nie ma wątpliwości, że stoi za tym wróg numer jeden, trzynastoletni Artemis Fowl. Ale czy tak jest naprawdę? Artemis ma własne problemy: jego ojciec jest zakładnikiem rosyjskiej mafii i tylko cud mógłby go uratować. Genialny plan to za mało. Być może tym razem to Artemis potrzebuje pomocy...
W 1987 roku Paul Bowles za namową znajomego zaczął prowadzić dziennik, w którym przez dwa lata notował ważne i błahe wydarzenia. Wynikiem są Dni - intrygujący obraz pracy artysty z nowym środkiem wyrazu, zachwycająco świeże i przenikliwe małe prozy, w których mistrz obserwacji rzeczy obcych i tajemniczych zwraca się ku codzienności, dając nam zaskakujący wgląd w swoje życie w Tangerze pod koniec XX stulecia. Nie postanowiłem zamieszkać w Tangerze; tak się po prostu stało. Wizyta miała być krótka; potem zamierzałem ruszyć dalej i podróżować bez końca. Rozleniwiłem się i odłożyłem wyjazd. Później nadszedł dzień, gdy wstrząśnięty uświadomiłem sobie, że nie tylko na świecie żyje o wiele więcej ludzi niż całkiem niedawno, lecz także hotele są gorsze, podróże mniej wygodne, a świat na ogół mniej piękny. Kiedy gdzieś wyjechałem, natychmiast zaczynałem tęsknić do Tangeru. Więc jeśli tu teraz jestem, to tylko dlatego, że byłem tu, gdy uświadomiłem sobie, do jakiego stopnia świat zmienił się na gorsze, i uznałem, iż nie chcę już podróżować. Paul Bowles