Zakładaniu startupu towarzyszą marzenia. By mogły się spełnić, firma musi się rozwinąć i pomyślnie przejść proces skalowania. O tym, że nie jest to łatwe, przekonało się już wielu przedsiębiorców. Aby się udało, trzeba umieć tworzyć i utrzymywać modele biznesowe, a także wiedzieć, kiedy i jak się z nich wycofać. Każdy chce skalować swoją firmę, ale niekiedy deskalowanie jest najlepszym rozwiązaniem. Cóż więc zrobić? Poznać odpowiednie narzędzia i dowiedzieć się, kiedy i jak z nich skorzystać.
Ta książka zawiera bezcenne rady dla każdego, kto chce wprowadzić na rynek nowy produkt czy usługę. Pokazuje, jak liderzy tworzą wizję innowacyjnego produktu i przedstawiają oczekiwane korzyści dla użytkowników. Opisano tu różne opcje finansowania, zasady budowania zespołu pracowników, a także problemy związane z wprowadzaniem produktu na rynek. Narzędzia i wskazówki, które tu znajdziesz, mają przyspieszać rozwój biznesu działającego w nurcie Lean i Agile. Odnoszą się one do takich tematów jak praca z zespołem rozproszonym, optymalizacja przepływu pracy czy mapy podróży użytkownika.
W książce:
jaki jest naturalny cykl życia firm i jak nim zwinnie zarządzać
jak i po co tworzyć biznesowe patchworki, koła wartości i protopersony
co to jest wir innowacyjności i co ma wspólnego refleksja z usprawnieniami
które wskaźniki są przydatne przy kierowaniu biznesu na ścieżkę rozwoju
lejki rekrutacji, testy behawioralne i zarządzanie talentami
jak przygotować startup na skalowanie
Zakładasz startup? Pilnuj, by tego nie schrzanić!
O autorze
Jurgen Appelo — pisarz, mówca, szkoleniowiec, programista, przedsiębiorca, menedżer, bloger, czytelnik, marzyciel, lider i wolnomyśliciel. Założył kilka firm i pełnił w nich funkcję lidera zespołu, menedżera lub kierownika. Był głównym specjalistą do spraw informatyki w ISM eCompany, jednym z największych dostawców rozwiązań e-biznesowych w Holandii. Appelo jest niekwestionowanym autorytetem w dziedzinie metodyki agile. Jest popularyzatorem modelu zarządzania 3.0.