Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

O to chodzi 6 Język polski Zeszyt ćwiczeń Część 2 Szkoła podstawowa

Maria Biernacka-Drabik

O to chodzi 6 Język polski Zeszyt ćwiczeń Część 2 Szkoła podstawowa

17,00

 

Pakiet edukacyjny „O to chodzi!” dla klas 4–6 został stworzony zgodnie z założeniami nowej podstawy programowej i w pełni umożliwia realizację zawartych w niej celów. Łączy to, co dobre i sprawdzone w tradycyjnym kształceniu polonistycznym, z ujęciem nowatorskim, wychodzącym naprzeciw nowoczesnym realiom współczesnego świata, w jakim porusza się dziecko.
Autorki starają się znaleźć złoty środek między rozwijaniem praktycznych umiejętności a wprowadzaniem niezbędnej wiedzy, by nie rezygnując z teorii, kłaść nacisk na funkcjonalność, komunikacyjny charakter nauczania.

Podręczniki O to chodzi!

kształcą umiejętności ucznia w odbiorze wypowiedzi i wykorzystaniu zawartych w nich informacji, w zakresie analizy i interpretacji tekstów kultury oraz tworzenia samodzielnych wypowiedzi ustnych i pisemnych. Ćwiczenie każdego rodzaju umiejętności ułatwiają niezależne moduły przeznaczone do różnego typu pracy;

prowadzą krok po kroku od umiejętności prostszych do bardziej skomplikowanych, od zadań analitycznych do syntetycznych, przy czym zawsze odwołują się do doświadczeń ucznia i wprowadzają nowe treści, wychodząc od tego, co uczeń już wie i co potrafi;

ułatwiają nauczycielowi indywidualizację pracy z każdym dzieckiem i zarazem pozwalają dostosować poziom trudności i zakres materiału do konkretnego zespołu uczniowskiego;

zostały skonstruowane tak, by nie przeciążać ucznia wiedzą, a kierować ku samokształceniu, umiejętności szukania, gromadzenia i praktycznego wykorzystywania informacji, rozwijać w dziecku twórczą i badawczą postawę oraz ciekawość świata. Autorki stawiają problemy, ale ich nie rozstrzygają – zawarte w podręcznikach różnorodne teksty kultury zostały dobrane i opatrzone poleceniami w taki sposób, by motywować ucznia do refleksji, stawiania pytań, udziału w dyskusji i świadomego uczestnictwa w kulturze i życiu społecznym;

są atrakcyjne zarówno pod względem urozmaiconego doboru tekstów literackich (klasycznych i nowych) i proponowanych do nich zadań, jak i pod względem materiału językowego oraz różnorodności ćwiczeń gramatycznych i ortograficznych, a przyjazna, spokojna szata graficzna i ciekawy materiał ilustracyjny inspirują ucznia i wspierają proces kształcenia;

zawierają ciekawe, inspirujące i bogato ilustrowane opracowanie większych lektur (po trzy w każdym semestrze), oparte na pomysłowych, atrakcyjnych zadaniach;

pozwalają uczniowi na bieżąco sprawdzać zdobytą wiedzę i umiejętności – służy do tego specjalna gra ze startem i metą umieszczona na końcu każdego rozdziału.

Stentor
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-634-6246-8

Liczba stron: 104

Format: 200x265mm

Cena detaliczna: 17,00 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...