Traktowanie sztuki jako inwestycji w klasycznym ujęciu nauki ?nansów wymaga odniesienia się do efektywności inwestycji, czyli podejścia ilościowego do tego problemu. Celem publikacji jest zdobycie nowej w polskich warunkach wiedzy na temat mechanizmów cenotwórczych i efektywności inwestycji w obrazy. Jest to istotne novum w rozwoju wiedzy na temat funkcjonowania rynku malarstwa jako segmentu rynku ?nansowego i oznacza wzmocnienie pozycji obrazów jako aktywa inwestycyjnego w głównym nurcie nauki ?nansów. Nowatorstwo i oryginalny wkład prezentowanej monogra?i dotyczą przedmiotu badań i metody badawczej. Obejmują: zbadanie i opisanie aukcyjnego rynku malarstwa w Polsce, wykorzystanie narzędzi wielorakiej regresji hedonicznej dla identy?kacji i kwanty?kacji determinant cen i ich zmienności. Dotyczą także zbudowania unikalnego, adekwatnego do warunków polskiego rynku malarstwa, hedonicznego indeksu cen dzieł sztuki, w którym cena obrazu jest funkcją jego charakterystyk.
Difin
Oprawa miękka
ISBN: 978-83-808-5675-2
ISBN: 978-83-808-5675-2
Liczba stron: 366
Format: 16.0x23.5cm
Cena detaliczna: 80,00 zł
Format: 16.0x23.5cm
Cena detaliczna: 80,00 zł