Menu

Jędrzejewska-Wróbel Roksana

Ortograffiti. Czytanie ze zrozumieniem (rz-ż, u-ó) opiera się na materiale wyrazowym skoncentrowanym wokół pisowni rz i ż oraz u i ó. Publikacja zawiera ćwiczenia rozwijające umiejętność czytania, kształci rozumienie czytanego tekstu oraz doskonalą funkcje słuchowo-językowe (percepcję słuchową).Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest kluczową kompetencją wymaganą podczas wszystkich egzaminów. Po każdym tekście następuje pięć ćwiczeń oznaczonych odpowiednim piktogramem, pomagających uczniowi lepiej zrozumieć tekst według czterech poziomów rozumienia: na poziomie dosłownym uczeń odnajduje i wydobywa to, co jest w tekście; na poziomie interpretacyjnym – zauważa związki przyczynowo-skutkowe wynikające z tekstu, ale nie wskazane w nim bezpośrednio;na poziomie krytycznym – odnosi się do własnych ocen i doświadczeń; na poziomie twórczym tekst staje się dla ucznia inspiracją do nowego działania.Bardzo pomocne dla wszystkich uczniów mających trudności w czytaniu i pisaniu są ćwiczenia słuchowe.W zestawach ćwiczeń słuchowych znalazły się takie, które wszechstronnie doskonalą wrażliwość słuchową (uwaga słuchowa, zainteresowanie dźwiękami, rozróżnianie dźwięków, ich natężenia, wysokości, czasu trwania oraz ilości), słuch fonemowy, umiejętności fonologiczne oraz pamięć słuchową. Na końcu zeszytu zamieszczono cztery dyktanda bazujące na słownictwie z zakresu ćwiczonych trudności ortograficznych.Stanowią one doskonałą okazję do sprawdzenia stopnia opanowania tych trudności.Przy każdym ćwiczeniu słuchowym i dyktandzie umieszczono kod QR do nagrania, aby uczeń mógł je sprawnie odnaleźć i odtworzyć.Czytają profesjonalni aktorzy, wykwalifikowani do pracy z dziećmi i młodzieżą. Dla młodzieży 13-18 lat.opiera się na materiale wyrazowym skoncentrowanym wokół pisowni ch i h, rz i ż, ji i ii. Publikacja zawiera ćwiczenia rozwijające umiejętność czytania, kształci rozumienie czytanego tekstu oraz doskonalą funkcje słuchowo-językowe (percepcję słuchową).Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest kluczową kompetencją wymaganą podczas wszystkich egzaminów. Po każdym tekście następuje pięć ćwiczeń oznaczonych odpowiednim piktogramem, pomagających uczniowi lepiej zrozumieć tekst według czterech poziomów rozumienia: na poziomie dosłownym uczeń odnajduje i wydobywa to, co jest w tekście; na poziomie interpretacyjnym – zauważa związki przyczynowo-skutkowe wynikające z tekstu, ale nie wskazane w nim bezpośrednio;na poziomie krytycznym – odnosi się do własnych ocen i doświadczeń; na poziomie twórczym tekst staje się dla ucznia inspiracją do nowego działania.Bardzo pomocne dla wszystkich uczniów mających trudności w czytaniu i pisaniu są ćwiczenia słuchowe.W zestawach ćwiczeń słuchowych znalazły się takie, które wszechstronnie doskonalą wrażliwość słuchową (uwaga słuchowa, zainteresowanie dźwiękami, rozróżnianie dźwięków, ich natężenia, wysokości, czasu trwania oraz ilości), słuch fonemowy, umiejętności fonologiczne oraz pamięć słuchową. Na końcu zeszytu zamieszczono cztery dyktanda bazujące na słownictwie z zakresu ćwiczonych trudności ortograficznych.Stanowią one doskonałą okazję do sprawdzenia stopnia opanowania tych trudności.Przy każdym ćwiczeniu słuchowym i dyktandzie umieszczono kod QR do nagrania, aby uczeń mógł je sprawnie odnaleźć i odtworzyć.Czytają profesjonalni aktorzy, wykwalifikowani do pracy z dziećmi i młodzieżą. Dla młodzieży 13-18 lat.
Ortograffiti. Czytanie ze zrozumieniem (ch i h, ą i ę, ji i ii) opiera się na materiale wyrazowym skoncentrowanym wokół pisowni ch i h, rz i ż, ji i ii. Publikacja zawiera ćwiczenia rozwijające umiejętność czytania, kształci rozumienie czytanego tekstu oraz doskonalą funkcje słuchowo-językowe (percepcję słuchową). Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest kluczową kompetencją wymaganą podczas wszystkich egzaminów. Po każdym tekście następuje pięć ćwiczeń oznaczonych odpowiednim piktogramem, pomagających uczniowi lepiej zrozumieć tekst według czterech poziomów rozumienia: na poziomie dosłownym uczeń odnajduje i wydobywa to, co jest w tekście; na poziomie interpretacyjnym – zauważa związki przyczynowo-skutkowe wynikające z tekstu, ale nie wskazane w nim bezpośrednio;na poziomie krytycznym – odnosi się do własnych ocen i doświadczeń; na poziomie twórczym tekst staje się dla ucznia inspiracją do nowego działania.Bardzo pomocne dla wszystkich uczniów mających trudności w czytaniu i pisaniu są ćwiczenia słuchowe. W zestawach ćwiczeń słuchowych znalazły się takie, które wszechstronnie doskonalą wrażliwość słuchową (uwaga słuchowa, zainteresowanie dźwiękami, rozróżnianie dźwięków, ich natężenia, wysokości, czasu trwania oraz ilości), słuch fonemowy, umiejętności fonologiczne oraz pamięć słuchową. Na końcu zeszytu zamieszczono cztery dyktanda bazujące na słownictwie z zakresu ćwiczonych trudności ortograficznych. Stanowią one doskonałą okazję do sprawdzenia stopnia opanowania tych trudności.Przy każdym ćwiczeniu słuchowym i dyktandzie umieszczono kod QR do nagrania, aby uczeń mógł je sprawnie odnaleźć i odtworzyć. Czytają profesjonalni aktorzy, wykwalifikowani do pracy z dziećmi i młodzieżą. Dla młodzieży 13-18 lat.
Drugi tom przygód sympatycznej ryjówki, znanej już ze swego pamiętnika. Tym razem Florka pisze listy do przyjaciółki z wakacji – myszki Józefiny – w których relacjonuje „na gorąco” wszystkie ważne zdarzenia ze swego codziennego życia. Pisze dużo i ciekawie. Na przykład o tym, w jaki sposób ryjówka może zamienić się w świnkę… Przede wszystkim jednak dowiadujemy się z jej listów, co się dzieje, gdy w domu małej ryjówki niespodziewanie pojawi się dziwne zjawisko zwane MŁODSZYM RODZEŃSTWEM. Florka jest teraz starszą siostrą i ta nowa rola staje się dla niej nie lada wyzwaniem… Książka wpisana na Złotą Listę kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”.
Poznajcie Florkę! A może już ją znacie i lubicie...? Florka jest bohaterką kilku fajnych książek i serialu animowanego. To kilkuletnia rezolutna autorka pamiętnika, która właśnie nauczyła się pisać. Mała filozofka, która pyta, docieka, odkrywa. Zastanawia ją, gdzie jesteśmy, kiedy śpimy, i gdzie chowa się ten czas, którego tak brakuje mamie i tacie. Albo czy coś może być i nie być jednocześnie… Florka bada otoczenie, eksperymentuje, podaje w wątpliwość – a hodowaną cierpliwie fasolkę próbuje przyłapać „na rośnięciu”. Wszystko ją ciekawi. Bacznie obserwuje świat i z humorem go komentuje. I choć Florka jest… ryjówką, jada kanapki z komarem i muchy w czekoladzie, to naprawdę można się z nią zaprzyjaźnić! Książka wpisana przez ekspertów Fundacji ABCXXI na Złotą Listę i nagrodzona przez czytelników w plebiscycie Złota Dwudziestka z okazji 20-lecia kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”.
Znacie Florkę, prawda? To już piąta książka o przygodach tej sympatycznej ryjówki, która pisze pamiętnik. Jak każdy przedszkolak Florka jest bardzo ciekawa świata i ma głowę pełną myśli o arcyważnych, trudnych sprawach. Dzisiaj zastanawiała się, skąd wiadomo, że ona to ona… Florka codziennie uczy się nowych rzeczy. Nie zawsze jej wszystko wychodzi. Żałuje na przykład, że nie umie od razu jeździć na rowerze, a rysowane kółka nie chcą być równiutkie i okrągłe. Za to pisać Florka potrafi już świetnie! Notuje więc interesujące wydarzenia z życia przedszkolaka. Ciekawe, czy zgodzicie się z nią, że: razem jest o wiele fajniej niż samemu; świat można ratować „po kawałeczku”; dzielnym trzeba być czasem, ale słowa dotrzymywać zawsze; od wygrywania ważniejsza jest dobra zabawa. Florka zdradza też, co robi, gdy ma strasznie wielki problem. Może i wam przyda się jej rada? Nam się czasem przydaje. Najlepsza Książka Dziecięca w konkursie Empiku „Przecinek i Kropka” 2017 – nominowana przez jury, wybrana głosami czytelników! Książka wpisana na Złotą Listę kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”.
„Baśń tę dedykuję wszystkim wrażliwym dziewczynkom i chłopcom, którzy tak jak Ronja czują się bezsilni i samotni” – napisała Roksana Jędrzejewska-Wróbel na okładce „Śpiących rycerzy”, opowieści o tym, jak wiele możemy zrobić, działając wspólnie, ramię w ramię. Opowieść ta kończy 7-tomową serię „Baśni nie dość znanych”, których bohaterki zrozumiały, od czego zależy szczęście. Wcześniej ukazały się: „Kwiat paproci”, „Szklana góra”, „Dziwożona”, „Woda żywa”, „Żelazne trzewiczki” i „Kije samobije”. Serię zaprojektowała i wszystkie książki zilustrowała Marianna Oklejak. Ronja jako jedna z niewielu widzi, że morze płonie. I tylko ona jedna dostrzega w tym śmiertelne niebezpieczeństwo. Kiedy próbuje uświadomić innym, co się dzieje, nikt nie zwraca na nią uwagi. Nikogo to nie obchodzi. Nawet rodzice nie rozumieją, o czym mówi. Ich niepokój wzbudza dopiero załamanie bezradnej córki. Próbują ją leczyć... Ronja nie potrafi jednak zapomnieć o nadchodzącej katastrofie, o płomieniach, które widać z okna jej pokoju. Kiedy więc przeczyta, że dziewcząt myślących jak ona jest więcej, zrobi wszystko, żeby udało im się połączyć siły i ruszyć wspólnie w góry, po śpiących rycerzy. Bo już czas ich obudzić... Czy uda im się ugasić płonące morze, odwrócić grożącą światu katastrofę? Czy zdołają pociągnąć za sobą obojętnych dotąd ludzi? W tej opowieści spotkają się wszystkie bohaterki opowiedzianych na nowo starych baśni. Każda z nich szczęśliwa – bo mądra; bo odważna; bo wolna; twórcza, wytrwała, pewna siebie; SZCZĘŚLIWA – BO Z INNYMI.
„Baśń tę dedykuję wszystkim, którzy nie czują się pewni siebie” – napisała Roksana Jędrzejewska-Wróbel na okładce „Kijów samobijów”, baśni o pewności siebie i samoakceptacji. Ale też o odpuszczeniu sobie – nie musimy być „naj”, ważne, byśmy byli sobą. I nie krzywdzili sami siebie kijami samobijami. Bo po co? I do czego to prowadzi? Anielka nie wierzy w siebie. Czuje się beznadziejna. Wydaje jej się, że nie tylko źle wygląda, ale też nic nie umie i wszystko jej nie wychodzi. W dodatku wciąż porównuje się z „ideałami” z mediów społecznościowych. Im gorzej dziewczynka czuje się we własnej skórze, tym lepiej mają się... jej kije samobije, które bezbłędnie uderzają w najczulsze punkty. Jak potoczy się życie wiecznie niezadowolonej z siebie Anielki? Czy uda jej się stanąć mocno na nogach? Czy znajdzie kij na kije samobije i odzyska pewność siebie? I czy w końcu przestanie porównywać się z – nie zawsze prawdziwymi – obrazami innych? Co sprawi, że będzie SZCZĘŚLIWA, BO PEWNA SIEBIE? Ta książka uświadamia, jak ważna jest akceptacja siebie, ale też jaką krzywdę robią hejterzy, krytykanci... I „życzliwi”, których – często nieprzemyślane – uwagi niszczą, zamiast pomagać. To szósta z siedmiu „Baśni nie dość znanych”, których bohaterki zrozumiały, od czego zależy szczęście. Warto przypomnieć sobie lub nareszcie poznać te zapomniane baśnie, które opowiada na nowo mistrzyni odczytywania starych prawd, autorka bestsellerowej książki „Siedmiu wspaniałych i sześć innych, nie całkiem nieznanych historii”. Cykl „Siedem szczęśliwych. Baśnie nie dość znane” tworzą tomy: „Kwiat paproci”, „Szklana góra”, „Dziwożona”, „Woda żywa”, „Żelazne trzewiczki”, „Kije samobije” i „Śpiący rycerze”. Serię zaprojektowała i wszystkie książki zilustrowała Marianna Oklejak.
Siedem opowiadań pełnych czułości, ciepła i humoru! Czy babcię można wymyślić? A co, jeśli jest szefową gangu? Czy naprawdę zamieniła się w wilkołaka? Czy potrafi przegrywać w scrabble? Co się stanie, gdy złamie nogę? Czy umie pływać i kierować barką? Czy babcia może kochać bez pamięci? Wszystkie odpowiedzi znajdziecie w Zagadkach babci. To idealna książka na prezent i do wspólnej, wielokrotnej lektury! Całość pięknie zilustrowała Oksana Draczkowska – ukraińska artystka.
„Baśń tę dedykuję wszystkim, którym się wydaje, że są zbyt słabi, aby coś osiągnąć” – napisała Roksana Jędrzejewska-Wróbel na okładce „Żelaznych trzewiczków”, baśni o wytrwałości. O małych krokach, którymi powoli dochodzi się do wymarzonego celu. A nawet gdyby nie udało się go osiągnąć – to i tak liczy się przede wszystkim droga. I satysfakcja z codziennego pokonywania własnych ograniczeń. Małgosia, bohaterka tej opowieści, lubiła robić tylko to, co przychodziło jej szybko i bez trudu. Zmieniła się dopiero pod wpływem dramatycznych przeżyć. I nie od razu, lecz powoli. Dzień po dniu, miesiąc po miesiącu... To dzięki swej wytrwałości zdołała wrócić do życia. I poczuła prawdziwą radość – znacznie większą niż wtedy, gdy nie miała jeszcze „żelaznych trzewiczków”... Doceniła też to, co wcześniej, przed wypadkiem, przychodziło jej bez trudu. To książka dla tych, którzy zbyt łatwo się poddają. Którzy nie wierzą w siebie, w to, że mogą coś osiągnąć. Oby kiedyś zdołali zrobić ten pierwszy krok. I następne. I oby mogli roześmiać się jak Małgosia: „Szło mi okropnie. Ale się nie poddałam!”, SZCZĘŚLIWA, BO WYTRWAŁA. To piąta z siedmiu „Baśni nie dość znanych” – każda z ich bohaterek zrozumiała, od czego zależy szczęście. Najwyższa pora przypomnieć sobie lub nareszcie poznać mądre ludowe baśnie, które opowiada na nowo mistrzyni odczytywania starych prawd, autorka bestsellerowego zbioru bajek dla młodszych Czytelników pt. „Siedmiu wspaniałych i sześć innych, nie całkiem nieznanych historii”. Cykl „Siedem szczęśliwych. Baśnie nie dość znane” tworzą tomy: „Kwiat paproci”, „Szklana Góra”, „Dziwożona”, „Woda żywa”, „Żelazne trzewiczki”, „Kije samobije” i „Śpiący rycerze”. Serię zaprojektowała i wszystkie tytuły zilustrowała Marianna Oklejak.
„Baśń tę dedykuję wszystkim, którzy chcą mieć wpływ na swoje życie” – napisała Roksana Jędrzejewska-Wróbel na okładce „Wody żywej”, baśni o twórczości. I nie chodzi wyłącznie o twórczość artystyczną, lecz o bycie człowiekiem, który „ma dość wyobraźni i odwagi, aby wcielać w życie swoje plany i marzenia”. Mariannę, dziewczynkę z Betonowego Miasta, przezywają w szkole „Artystką”. Ma bujną wyobraźnię, ale to ukrywa, by nie narażać się na kpiny. Talent dziewczynki doceniają tylko jej młodsi bracia. Ale i oni nie znają jej wielkiego marzenia: by ich rodzinne miasto znów było zielone, a bloki – kolorowe. Dziewczynka stara się coś zmienić, jednak nie ma szans, bo Betonowe Miasto dusi się od żaru. I braku wody. Słysząc, że zwycięzca organizowanej przez „Wodę żywą” gry miejskiej będzie mógł zrealizować swój projekt na upiększenie miasta, Marianna podejmuje wyzwanie. Tak bardzo chciałaby namalować coś na szarej ścianie domu naprzeciwko... Czy wygra konkurs? Czy zdoła przywrócić szczęśliwe życie miastu? Rzece, fontannom, kwiatom. Zdyszanemu psu, wyschniętej żabie... Zresztą, czy trzeba wygrywać konkursy, by żyć tak, jak się chce? Marianna ¦ SZCZĘŚLIWA, BO TWÓRCZA – już zna odpowiedź! To czwarta z siedmiu „Baśni nie dość znanych” ¦ każda z ich bohaterek zrozumiała, od czego zależy szczęście. Najwyższa pora przypomnieć sobie lub nareszcie poznać mądre ludowe baśnie, które opowiada na nowo mistrzyni odczytywania starych prawd, autorka bestsellerowej książki dla młodszych czytelników pt. „Siedmiu wspaniałych i sześć innych, nie całkiem nieznanych historii”. Cykl „Siedem szczęśliwych. Baśnie nie dość znane” tworzą tomy: „Kwiat paproci”, „Szklana Góra”, „Dziwożona”, „Woda żywa”, „Żelazne trzewiczki”, „Kije samobije” i „Śpiący rycerze”. Serię zaprojektowała i wszystkie książki zilustrowała Marianna Oklejak.
„Baśń tę dedykuję wszystkim, którzy boją się być sobą” – napisała Roksana Jędrzejewska-Wróbel na okładce „Dziwożony”, baśni o wolności. Wolności, do której brama wcale nie jest zamknięta. Wystarczy się odważyć. Małe mieszkanki pięknego, jasnego Domu dla Dziewczynek słodko uśmiechają się od rana do wieczora – posłuszne i dobrze ułożone. Myśli o wolności nawet nie przychodzą im do głowy, szczególnie że dyrektor Wiktoria Blum nieustannie karmi je opowieściami o strasznych dziwożonach... Tylko Madzia, która wciąż zadaje sobie wiele pytań, pewnego wieczoru zdobywa się na odwagę i – wbrew zakazom – podchodzi do okna, by popatrzeć na księżyc w pełni. Wie, że grozi to uprowadzeniem przez dziwożonę, ale ciekawość świata jest większa niż lęk... Potem wszystko toczy się jak w opowieściach pani Blum – a jednak dziewczynka jest szczęśliwa. Bo wolność daje szczęście. Madzia nie chce być już słodką dziewczynką z „fermy certyfikowanej”. Chce być sobą – której śmiech jest prawdziwy jak ona sama. I chce, by jej koleżanki odważyły się być SZCZĘŚLIWE, BO WOLNE. To trzecia z siedmiu „Baśni nie dość znanych”, których bohaterki „wyruszyły w drogę”, by zrozumieć, od czego zależy szczęście. Warto poznać albo przypomnieć sobie baśń o niepokornej dziwożonie, którą opowiada na nowo mistrzyni odczytywania starych prawd, autorka bestsellerowej książki „Siedmiu wspaniałych i sześć innych, nie całkiem nieznanych historii”. Cykl „Siedem szczęśliwych. Baśnie nie dość znane” tworzą tomy: „Kwiat paproci”, „Szklana Góra”, „Dziwożona”, „Woda żywa”, „Żelazne trzewiczki”, „Kije samobije” i „Śpiący rycerze”. Serię zaprojektowała i wszystkie książki po mistrzowsku zilustrowała Marianna Oklejak.
„Baśń tę dedykuję wszystkim, którzy się boją” – napisała Roksana Jędrzejewska-Wróbel na okładce „Szklanej Góry”, baśni o odwadze. Odwadze, na którą tak trudno się zdobyć i bez której nie da się żyć szczęśliwie. Hania bała się dosłownie wszystkiego. Psów, pająków, a nawet niektórych ilustracji w książkach. Bała się, że coś może się zdarzyć... lub nie zdarzyć. Bała się odezwać... i nie odezwać. Bała się, że ktoś ją wyśmieje albo skrzyczy. „Nie dasz rady, nie próbuj”, podpowiadał strach, który z każdym dniem rósł, podczas gdy dziewczynka czuła się coraz mniejsza i bardziej bezradna. I tylko marzyła, by być odważną jak bohaterki seriali, które niekiedy nawet jej się śniły. Jednak pewnej nocy przyśniła się Hani ona sama. Stała na szczycie Szklanej Góry, a Króla Strachu nie było już obok niej. Czy Hania zdoła zdobyć Szklaną Górę? Czy uda jej się raz na zawsze pozbyć strachu? A może w końcu zrozumie, że strach często nam towarzyszy, lecz gdy spojrzeć mu odważnie w oczy, traci swą paraliżującą moc. I odtąd już nie króluje, tylko staje się oddanym sługą królowej własnego życia – SZCZĘŚLIWEJ, BO ODWAŻNEJ. To druga z siedmiu „Baśni nie dość znanych” – każda z ich bohaterek zrozumiała, od czego zależy szczęście. Najwyższa pora przypomnieć sobie lub nareszcie poznać mądre ludowe baśnie, które opowiada na nowo mistrzyni odczytywania starych prawd, autorka bestsellerowej książki „Siedmiu wspaniałych i sześć innych, nie całkiem nieznanych historii”. Cykl „Siedem szczęśliwych. Baśnie nie dość znane” tworzą tomy: „Kwiat paproci”, „Szklana Góra”, „Dziwożona”, „Woda żywa”, „Żelazne trzewiczki”, „Kije samobije” i „Śpiący rycerze”. Serię zaprojektowała i wszystkie książki zilustrowała Marianna Oklejak.
„Baśń tę dedykuję wszystkim, którzy nie czują się szczęśliwi” – napisała Roksana Jędrzejewska-Wróbel na okładce „Kwiatu paproci”, opowieści o mądrości. Opowieść ta rozpoczyna 7-tomową serię „Baśni nie dość znanych”, niekiedy wręcz zapomnianych, które opowiada na nowo mistrzyni odczytywania starych prawd, autorka bestsellerowej książki „Siedmiu wspaniałych i sześć innych, nie całkiem nieznanych historii”. Zosia jest zwyczajną dziewczynką – czasami radosną, czasami mniej, a niekiedy smutną. Nie myśli o tym, czy jest szczęśliwa. Zastanawia się raczej, jaki sekret posiedli zawsze promiennie uśmiechnięci ludzie, których ogląda na swoim smartfonie. To tam trafia na supertest, który odbiera jej spokój i zmienia życie. „Jesteś bardzo nieszczęśliwa”, stwierdza aplikacja HiperHappyGirl i zaczyna podsuwać Zosi wciąż nowe pomysły, jak być bardziej szczęśliwą. Czy szczęście zależy od koloru paznokci? Od jednego wyjątkowego kwiatka? Albo od królewicza... szukającego szczęścia z pomocą aplikacji MegaHappyBoy? A może raczej szczęście zależy od nas samych? Od naszych decyzji i wyborów? Kiedy bohaterka tej baśni to zrozumiała, stała się mądra. I SZCZĘŚLIWA, BO MĄDRA. „Siedem szczęśliwych. Baśnie nie dość znane” to siedem opowieści na motywach baśni ludowych, których bohaterkami jest siedem dziewczynek. W każdej historii bohaterka wyrusza w drogę – bardziej lub mniej metaforyczną – aby zdobyć jakąś moc oraz przekonać się, że warto wziąć odpowiedzialność za własne szczęście, wyjść ze strefy komfortu i pokonać wewnętrzne ograniczenia. Kolejne tomy serii to: „Szklana Góra”, „Dziwożona”, „Woda żywa”, „Żelazne trzewiczki”, „Kije samobije” i „Śpiący rycerze”. Serię zaprojektowała i wszystkie książki zilustrowała Marianna Oklejak.
Nasze dzieci mają dzisiaj o wiele więcej zabawek niż my w ich wieku, ale czy mniej problemów? W tych pełnych humoru bajkach z łatwością odnajdziemy ślady baśni klasycznych, ale również - jakże bliską nam rzeczywistość. Rozwód u państwa Żabickich; wredny wilk z VI B prześladujący ufnych pierwszaków; presja pięknego wyglądu, która pyzatej królewnie odbiera radość życia; sławna dzięki mediom, choć samotna Roszpunka; trzy świnki akwizytorki, wymuszające na zagubionym wilku zupełnie mu niepotrzebne potrzeby; mama w roli Kopciuszka. Skąd my to znamy…? Mówiąc o współczesnych problemach, historie te opowiadają jednocześnie o potrzebie akceptacji i miłości, która jest niezmienna od wieków. Czasy się zmieniają, bajki się zmieniają, a tęsknota za byciem kochanym – nie. Te bajki „dodają otuchy, uczą prawdziwych wartości i rozwijają inteligencję emocjonalną”, pisze znana psychoterapeutka Katarzyna Miller. O popularności bajek terapeutycznych Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel najlepiej świadczy fakt, że to już czwarte wydanie tej niezwykłej książki. Warto po nią sięgnąć i czytać razem z dziećmi!
Bestseller. Najlepsza Książka Dziecięca „Przecinek i Kropka” 2009 w konkursie Empiku. Tytuł wpisany na prestiżową Złotą Listę Fundacji ABCXXI – „Cała Polska czyta dzieciom”. Teraz w nowym, jeszcze piękniejszym wydaniu! Bajka o zwyczajnej dziewczynce, która niespodziewanie zostaje królewną przysłanego w paczce Maleńkiego Królestwa. Myśli, że będzie przechadzać się w koronie po pałacu, wydawać rozkazy, siedzieć na tronie. Żadnych obowiązków, same przyjemności. Tymczasem korona ciśnie w głowę, tron okazuje się twardy, najpiękniejsza suknia świata uwiera pod pachami, a Wielki Ochmistrz ciągle zawraca głowę jakimiś rozporządzeniami. Jakby tego było mało, pod wieżą zjawia się zarozumiały królewicz, z krzaków wyłazi pomarańczowy smok obżerający się krówkami, a namolna zielona żabka nieustannie domaga się całowania. Aurelka zupełnie inaczej wyobrażała sobie bycie królewną. Jak ma sobie teraz z tym wszystkim poradzić? Świetnie napisana i zilustrowana opowieść wciąga od pierwszej strony. Żywa akcja, sympatyczni bohaterowie i mądra refleksja nad światem z dużą dozą pysznego humoru. Książka idealna do głośnego czytania. Dla dziewczynek i dla chłopców.
Pan Jeleń ma wszystko - przytulne mieszkanko, pracę, samochód oraz własne miejsce parkingowe pod blokiem. Jego życie w wielkim mieście jest wygodne i bezpieczne. Jednak pewnego dnia wszystko wywraca się do góry nogami. Zaczyna się niewinnie. Po powrocie z pracy Pan Jeleń nie może zaparkować, bo jego miejsce jest zajęte przez samochód sąsiada. Niby drobiazg, ale ponieważ w pobliżu nie ma wolnych miejsc parkingowych, za to wszędzie czają się zakazy i nakazy, nasz bohater nie może wysiąść ze swojego auta. Jest więc zmuszony jechać przed siebie, coraz dalej i dalej. Tam, gdzie jeszcze nigdy nie był i gdzie czeka go coś niezwykle ważnego. Pamiętaj, nie bądź jeleniem, bo możesz nie zaznać wolności… przez przypadek!
Czarodziej Gębolud, który swój fach odziedziczył po przodkach, to na pierwszy rzut oka postać – mówiąc oględnie – dość nieprzyjemna. Czarny wytłuszczony strój, zachwaszczony ogród, zagracony dom pełen myszy i pająków. Brrr… Gdy Gębolud idzie do łazienki, żeby preparować ohydne mikstury, ręka przykleja mu się do lepkiej od brudu klamki. Czy kogoś takiego można darzyć sympatią?! No właśnie! Gębolud też ma z tym problem. Nie lubi siebie ani swojego ponurego zajęcia. Patrząc co rano w popstrzone przez muchy lustro, widzi nieszczęśliwego, niezadowolonego z życia złego czarownika, który tak bardzo boi się śmieszności, że dawno zapomniał o swoich pięknych marzeniach. Na szczęście marzenia nie zapomniały o Gęboludzie! Ta historia to opowieść o tym, że czasami coś, co z pozoru wydaje się porażką i kompletną klapą, może nas ocalić. I o tym, że nie musimy od razu wywracać świata do góry nogami, by realizować marzenia. Czasem wystarczy zrobić tylko mały krok, na przykład wyjść z domu i pożyczyć miotłę od życzliwej sąsiadki…
Jak wiadomo, przyjaciele są od tego, żeby pomagać w trudnych chwilach. Florka pomaga więc swojemu przyjacielowi Klemensowi, pisząc do niego mejle do szpitala. Wyobraźcie sobie, jak by mu tam było źle bez wiadomości, co się dzieje w ich przedszkolu, u Tygrysków. I gdyby nie dostawał buziaków-wesołaków od Florki! I jak źle byłoby Florce, gdyby nie mogła dzielić się z przyjacielem swoimi myślami. A ma o czym myśleć. Bo oto Florce – tej bardzo przyjaźnie nastawionej do świata ryjówce – przyjdzie się spotkać z zaskakującym zachowaniem koleżanek. I przekonać się, że nie każdy, kto zapewnia o przyjaźni, jest prawdziwym przyjacielem! Trzeba więc bardzo uważać… na swoje zachowania również, bo ani się obejrzysz, a tu jakaś AGAMA ciąży ci jak kamień! Nic więcej nie zdradzimy, bo obowiązuje… tajemnica korespondencji. Ale za zgodą Florki możecie sami przeczytać, co pisze do Klemensa – przed wami najnowszy, czwarty tom jej przygód!
Przed Wami kolejna porcja przygód sympatycznej ryjówki! Tym razem Florka pisze urocze i bardzo serdeczne listy do ukochanej babci Balbiny. Opisuje swoje lekcje pływania u pana Żaby. Opowiada o wakacjach nad morzem i hodowaniu w wiaderku meduzy. Zwierza się z pierwszego dnia w przedszkolu. Pisze o zgubionym numerku w teatrze i o tym, jak sama zgubiła się w supermarkecie. Przeczytacie też o zmaganiach całej rodziny z groźnym wirusem, wspólnym budowaniu z tatą domku dla lalki Barbary i chodzeniu z mamą na lekcje baletu. Będzie dużo i śmiesznie o wybrykach młodszych braci, a także trochę o poradnikach dla rodziców nieznośnych dzieci.
Do kamienicy Pod Świńskim Kopytkiem (dziwna nazwa, prawda?) wprowadza się nowa lokatorka – sympatyczna dekoratorka wnętrz Klara Kwik, świnka obdarzona temperamentem, fantazją i nieposkromioną kreatywnością. Życie mieszkańców fika kozła i z dnia na dzień staje na głowie. Nowa książka Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel to dowcipnie napisana i zilustrowana przez Daniela de Latoura powieść z dreszczykiem dla dzieci od lat 8.
Książka dla dzieci o Powstaniu Warszawskim : Losy Henryka Konczykowskiego ps. Halicz. Archiwalne zdjęcia, dokumenty,mapa powstańczej Warszawy. Dla dzieci w wieku 10-13 lat.