Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Viper Pilot F-16

Dan Hampton

Viper Pilot F-16

19,95

 

Ta opowieść sprawia, że czujesz się, jakbyś walczył za sterami F-16.

No bez jaj, kurwa! – to okrzyk bojowy Dzikich Łasic, niszczycieli pocisków rakietowych ziemia-powietrze. To oni są pierwszymi pilotami wysyłanymi do strefy wojny. Z premedytacją ściągają na siebie ogień nieprzyjaciela na ziemi. Potem tropią i niszczą stanowiska wyrzutni rakiet, czyszcząc niebo dla nadlatujących śmigłowców. Ich zadania uznaje się za najniebezpieczniejsze we współczesnej walce powietrznej.

Podpułkownik Dan Hampton był najlepszym pilotem Dzikich Łasic. Ma za sobą dwadzieścia lat służby i setki godzin lotów bojowych w myśliwcu F-16 . Był w Iraku, Kosowie i na wojnie w Zatoce Perskiej, gdzie uratował oddział marines.
Zabójczo niebezpieczny. Śmiertelnie skuteczny.

W książce VIPER. PILOT F-16 Dan Hampton daje wgląd w szkolenie amerykańskich pilotów wojskowych i odtajnia szczegóły misji bojowych.
Oto jego historia.


Polskie Siły Powietrzne otrzymały znakomite narzędzie w postaci wielozadaniowych F-16. Korzysta na tym całe Wojsko Polskie. Bycie pilotem samolotu bojowego to wielka przygoda, wymagająca długiej nauki i ciągłego samodoskonalenia. Ta książka pokazuje, jak trudna i wspaniała jest nasza profesja.
Generał broni pilot LECH MAJEWSKI, dowódca Sił Powietrznych


DAN HAMPTON
151 misji bojowych
21 potwierdzonych zniszczeń stanowisk ziemia-powietrze
4 Zaszczytne Krzyże Lotnicze z Odznaką Waleczności
1 Purpurowe Serce

Podpułkownik Wojsk Lotniczych USA. Ukończył Szkołę Uzbrojenia Myśliwskiego Wojsk Lotniczych USA, Szkołę Top Gun Marynarki Wojennej USA oraz Szkołę Operacji Specjalnych Wojsk Lotniczych USA. Zdobywca licznych nagród za innowacje taktyczne, był pionierem taktyki walki powietrznej, która stała się obecnie standardem.
W latach 1986–2006 był jednym z kluczowych pilotów Dzikich Łasic, elitarnych eskadr myśliwskich Wojsk Lotniczych, których zadania uznaje się za najniebezpieczniejsze we współczesnej walce powietrznej. Łasice to pierwsze samoloty, które wysyła się do strefy działań wojennych. Latają daleko za linie wroga, celowo starając się ściągnąć na siebie ogień pocisków ziemia-powietrze i artylerii. Muszą unikać zestrzelenia, a potem wrócić i zniszczyć zagrożenie, zostawiając czyste niebo dla tych, którzy nadejdą po nich.

Pascal
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-764-2150-6

Liczba stron: 384

Format: 14.0x20.5cm

Cena detaliczna: 19,95 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...