Menu

Agata Christie

Akcja książki zbudowana jest wokół zagadki morderstwa popełnionego w pociągu. Śledztwo okazuje się trudne i nietypowe: nie znaleziono ofiary, a jedyny świadek zdarzenia podróżował innym pociągiem. Nikt nie wierzy starszej damie upierającej się przy swojej wersji zdarzeń. Intryga zagęszcza się, gdy dochodzi do kolejnych zabójstw. Panna Marple, detektyw amator, wysyła na miejsce zbrodni swoją młoda przyjaciółkę Lucy Eyesbarrow. Czy obu kobietom uda się zdobyć informacje, które skierują śledztwo na właściwe tory?
Seryjny morderca zabija ludzi w porządku alfabetycznym. Przed każdą zbrodnią wysyła list z informacją, gdzie i kiedy należy szukać następnej ofiary. Koło zwłok zawsze zostawia rozkład jazdy pociągów, potocznie zwany ABC. Co więcej, zabójca w listach również podpisuje się "A.B.C.". Czyżby cierpiał na kompleks alfabetyczny? Poirot czuje jednak, że za tym pozornym szaleństwem musi skrywać się umysł przebiegły i metodyczny, a zostawiane wskazówki mają sprowadzić policję na błędny trop.
Herkules Poirot po rozwiązaniu sprawy kryminalnej w Azji wraca do Europy. Pociąg Orient Express, którym podróżuje, grzęźnie w zaspie śnieżnej. W nocy w niewyjaśnionych okolicznościach ginie jeden z pasażerów. Detektyw Poirot rozpoczyna dochodzenie, a jego podróż zamienia się w śledztwo. Fakty wskazują, że zabójca zajmuje przedział w tym samym wagonie… Czy Poirot zdoła rozwiązać zagadkę tajemniczego morderstwa? Sprawa nie należy do łatwych - każdy pasażer jest podejrzany…
Herkules Poirot jest bohaterem wszystkich czterech opowiadań tomu. Morderstwo w zaułku – mało wiarygodne samobójstwo, a może jednak morderstwo? Niewiarygodna kradzież – kto chciał skompromitować lorda, kradnąc dokumenty państwowe? Lustro nieboszczyka – kto zabił ekscentrycznego arystokratę? Trójkąt na Rodos – czemu służą wieloramienne trójkąty wielomałżeńskie? Wnioski są dwa. Pierwszy: nie ma faktów oczywistych. Drugi: każdy fakt może zyskać nową interpretację. A drwina z „małych szarych komórek” Herkulesa Poirot nikomu nie ujdzie na sucho.
W tej zawiłej intrydze są wszystkie elementy dobrego kryminału: morderstwo, niebezpieczeństwo, olbrzymia fortuna, szantaż i bezradna policja. Milioner Goldon Cload zapewnia dostatnie życie całej swojej rodzinie. Błogi spokój krewnych zostaje zburzony, gdy Goldon ginie, a majątek dziedziczy jego młodziutka żona Rosaleen. Rozpaczliwą sytuację Cloadów zdaje się ratować niespodziewany przyjazd pierwszego męża Rosaleen. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie trzy kolejne ofiary. Ich śmierć zwiedzie nawet Herkulesa Poirot.
Atmosfera w King's Abbot jest daleka od sielanki. Plotki, samobójstwo, śmierć tytułowego Rogera Ackroyda... Herkules Poirot podejmuje grę z wyjątkowo perfidnym mordercą. Jego asystentem zostaje doktor Sheppard - miejscowy lekarza, który świetnie zna tajemnice niewielkiej społeczności. Powieść wywołała wiele kontrowersji, ponieważ niektóre wątki były sprzeczne z ówczesnymi kanonami literatury kryminalnej. Agata Christie została za to wykluczona z klubu zrzeszającego autorów powieści detektywistycznych.
Tym razem przeciwnikiem Herkulesa Poirota jest złodziej formuły broni atomowej. Jej wynalazca, sir Claud Amory, zostaje otruty w swojej rezydencji, a ujawnienie rodzinnych sekretów grozi skandalem. Czy rzeczywiście kobiety częściej używają trucizny, a mordercy są zbyt pewni siebie? I co wspólnego ma praca pokojówki z pracą detektywa? Uwaga rozdrażnionego kapitana Hastingsa nieoczekiwanie pomoże uporządkować wszystkie elementy zagadki.
Dziesięć osób, każda podejrzana o morderstwo, zostaje zaproszonych przez tajemniczego gospodarza do domu na wyspie. Gdy ginie druga osoba, goście szybko zdają sobie sprawę, że to, co początkowo uważali za nieszczęśliwy wypadek, jest robotą zabójcy. Postanawiają odkryć jego tożsamość, ale okazuje się, że nikt nie ma alibi. Odizolowani od społeczeństwa, niezdolni do opuszczenia miejsca pobytu, umierają jeden po drugim w sposób opisany w dziecięcej rymowance, która wywieszona jest w ich pokojach. Najpopularniejsza powieść Agaty Chrisite, dawniej znana pod tytułem "Dziesięciu małych Murzynków".
Herkules Poirot po rozwiązaniu sprawy kryminalnej w Azji wraca do Europy. Pociąg Orient Express, którym podróżuje, grzęźnie w zaspie śnieżnej. W nocy w niewyjaśnionych okolicznościach ginie jeden z pasażerów. Detektyw Poirot rozpoczyna dochodzenie, a jego podróż zamienia się w śledztwo. Fakty wskazują, że zabójca zajmuje przedział w tym samym wagonie… Czy Poirot zdoła rozwiązać zagadkę tajemniczego morderstwa? Sprawa nie należy do łatwych - każdy pasażer jest podejrzany…
Kiedy grecki milioner Arystydes Leonides zostaje otruty, podejrzenia padają na Brendę –młodą wdowę. Wnuczka ofiary Josephine to wścibska nastolatka – uwielbia kryminały i podsłuchuje, więc o krok wyprzedza policjantów. Trzeba uważnie słuchać, bo mordercy są próżni i lubią się chwalić! Ekscentryczni spadkobiercy, listy miłosne i panieński notes to tropy w śledztwie. Dom zbrodni jest wykładem na temat anatomii morderstwa, a przewrotne zakończenie i dziś może budzić sprzeciw. Nic dziwnego, że to ulubiona powieść Agaty Christie, która uważała, że „każdy jest zdolny do zbrodni”.
Bogatą Amerykankę Ellie i lekkomyślnego utracjusza Michaela połączyła miłość od pierwszego wejrzenia. Nikt więc nie przejmuje się mezaliansem i klątwą. A przecież gdyby posłuchano rad starej cyganki, zamiast kilku zgonów mielibyśmy romantyczny happy end. Wśród kandydatów na mordercę są: wdowiec, dama do towarzystwa, genialny architekt i prawnik rodziny – każdy równie oddany ofierze. Jest nastrój, wiarygodny portret psychopaty, autorka gra z czytelnikiem fair play, nic zatem dziwnego, że to jedna z najbardziej cenionych książek Agaty Christie.
Powieściopisarka kryminalna Ariadna Oliver, alter ego samej Christie, spotyka na wieczorze autorskim damę zainteresowaną wyświetleniem zbrodni sprzed dwudziestu lat. Nad urwiskiem znaleziono wtedy dwa ciała: generała Ravenscrofta i jego żony. Sprawa zakończyła się stwierdzeniem podwójnego samobójstwa, choć do dziś nie udało się znaleźć motywu. Ponieważ po tylu latach nie sposób szukać odcisków palców i złamanych gałązek, pani Oliver i Poirot ruszają śladami ... „słoni”, czyli uczestników tamtych wydarzeń, starych ludzi, którzy pamiętają wszystko.
Rozwiązywanie zagadek to skuteczna recepta na złe samopoczucie panny Marple. Zacna dama udowodni, że prowincjonalne życie wcale nie jest nudne. Wystarczy znać okolicę, plotki oraz ludzkie charaktery, by rozszyfrować ponury żart, nie przerazić się śmiertelnej klątwy i zdemaskować szajkę złodziei. Tom ośmiu opowiadań składa się z ciekawych ingrediencji: profetycznych wizji, niebanalnych przygód i nastroju grozy. Zagadka, celny dowcip i morał zaspokoją wszelkie czytelnicze gusta.
Herkules Poirot nie musi szukać roboty, sama go znajdzie. Ktoś otruł pastora i lekarza – mamy ten sam modus operandi i świadków, a jednak śledczy są bezradni. Wśród podejrzanych jest kamerdyner. Uciekł, czyli zabił? W przedstawieniu bierze udział wiele osób, ale sir Charles Cartwright gra główną rolę, konkurując z legendarnym detektywem. Trzeba znaleźć motyw i reżysera zbrodni, a tymczasem Herkules Poirot buduje domki z kart. Wprawdzie pozostaje nieco w cieniu, ale zarzuca przynętę i po mistrzowsku rozgrywa finałową scenę Tragedii w trzech aktach.
Sztuka planowania i wykonywania morderstwa osiągnęła taką popularność, że proponuje się ją na festynach. Jest taką samą grą towarzyską jak rzucanie kokosem do celu. Najlepiej do ułożenia takiej gry nadaje się autorka powieści kryminalnych, Ariadna Oliver. Cóż z tego, skoro pisarka czuje się sterowana czyjąś niewidzialną ręką! Prosi zatem o pomoc Herkulesa Poirot tuż przed tym, jak „trup” staje się… prawdziwym trupem. Sir George Stubbs, organizator zabawy, ma pełne ręce roboty, a oprócz tego trwają poszukiwania jego żony, lady Stubbs. Miłej zabawy na festynie!
Esencja stylu mistrzyni kryminału zamknięta w cyklu zgrabnych opowiadań z niezastąpionym Herkulesem Poirot. Detektyw postanawia efektownie zakończyć karierę - stawia sobie za cel rozwiązania dwunastu spraw inspirowanych pracami swego mitycznego imiennika. Błyskotliwe dialogi, nietuzinkowe postacie, angielski humor. Tuzin wciągających historii połączonych motywem z greckiej mitologii - nie tylko dla fanów gatunku i miłośników kultury antycznej
Akcja książki zbudowana jest wokół zagadki morderstwa popełnionego w pociągu. Śledztwo okazuje się trudne i nietypowe: nie znaleziono ofiary, a jedyny świadek zdarzenia podróżował innym pociągiem. Nikt nie wierzy starszej damie upierającej się przy swojej wersji zdarzeń. Intryga zagęszcza się, gdy dochodzi do kolejnych zabójstw. Panna Marple, detektyw amator, wysyła na miejsce zbrodni swoją młoda przyjaciółkę Lucy Eyesbarrow. Czy obu kobietom uda się zdobyć informacje, które skierują śledztwo na właściwe tory?
Palące karaibskie słońce, piasek i szum morza… Tę sielankę przerywa śmierć emerytowanego wojskowego nudziarza. Czy przyczyną zgonu jest nadciśnienie i zbyt wesoła zabawa? Gdy giną kolejne osoby, staje się jasne, że wśród hotelowych gości jest pozbawiony skrupułów morderca. Tym razem panna Marple musi sobie radzić bez swoich wypróbowanych sojuszników, inspektorów Scotland Yardu. Jedna z najbardziej wciągających powieści Christie, obalająca stereotypy na temat sprawności intelektualnej ludzi starszych.
Morderstwo nauczycielki gimnastyki prestiżowej szkoły dla dziewcząt nie mieści się w schematach. Mało tego, jedna z uczennic zostaje porwana. Prawdziwa szkolna maskarada: przebieranki, szpiedzy, szantaż i klejnoty, które nawet z niewinnych nastolatek czynią prawdziwe kobiety! Morderca nieprędko opuści mury szacownej szkoły. Herkules Poirot pojawia się na kartach powieści znacznie później niż zwykle, za to w najwyższej formie. Powieść dla miłośników kobiet i… kotów (oraz przeciwników gołębi)!
Zabawa w detektywa może być wyjątkowo inspirująca, zwłaszcza jeśli przy stole siedzi panna Jane Marple. Oprócz niej wśród uczestników gry są: lekarz, prawnik, malarka, pisarz i... emerytowany detektyw Scotland Yardu. Wszyscy opowiadają historie kryminalne, pozostawiając ich rozstrzygnięcie starszej pani. Agacie Christie udało się stworzyć zbiór wyjątkowy. W sposób budzący dreszcze kreśli relacje między mordercą, ofiarą i świadkiem zbrodni, który nie może nic zrobić, żeby jej zapobiec. No, chyba że jest panną Marple!
Tommy Beresford i Tuppence Cowley, para angielskich poszukiwaczy przygód, tropią przestępczość we wszystkich jej postaciach. Jednak… jak odkryć tożsamość tajemniczego pana Browna, groźnego przeciwnika, zagrażającego rządowi Imperium Brytyjskiego? I w jaki sposób odnaleźć Jane Fish, która najwyraźniej jest kluczem do rozwiązania tej zagadki? Komiks na podstawie bestsellerowych powieści Agathy Christie. Za scenariusz i rysunki tomu odpowiada Emilio Van der Zuiden, autor wielu popularnych francuskich komiksów, m.in. „Mc Queen”, „Les Enquetes auto de Margot”.
Zima 1937 roku. Tuż po północy zaspa śnieżna zmusza Orient Express do zatrzymania się w szczerym polu. Jak na tę porę roku ten luksusowy pociąg jest zdumiewająco pełny. Jednak wczesnym rankiem okazuje się, że liczba pasażerów zmniejszyła się o jedną osobę… Zginął Amerykański bogacz, ugodzony dwanaście razy sztyletem. Kto dokonał tej makabrycznej zbrodni? Drzwi do jego przedziału były zamknięte od wewnątrz… W odciętym od świata pociągu Herkules Poirot rozpoczyna śledztwo... Komiks na podstawie bestsellerowych powieści Agathy Christie. Autorem scenariusza jest rysownik i ilustrator Benjamin von Eckartsberg, znany przede wszystkim jako scenarzysta serii „Gung Ho”. Rysunki wykonał Tsai Chaiko („Chronique des immortels”).
Wczesnym rankiem w bibliotece domu pułkownika Bantry'ego i jego żony Dorothy służba znajduje ciało młodej kobiety. Pani Bantry natychmiast dzwoni do swojej przyjaciółki Jane Marple, charakteryzującej się zdrowym rozsądkiem i zamiłowaniem do zbrodni, i prosi ją o pomoc w rozwiązaniu zagadki, która okazuje się bardziej skomplikowana niż wydawałoby się na pierwszy rzut oka. Komiks na podstawie bestsellerowych powieści Agathy Christie. Scenariusz napisał szwajcarski pisarz, dramaturg i reżyser Dominique Ziegler, a rysunki wykonał Olivier Dauger, uznawany za najlepszego komiksowego rysownika lotnictwa („Ciel en ruine”).
Seryjny morderca zabija ludzi w porządku alfabetycznym. Odpracował już litery "A", "B" i "C"… Czy zostanie schwytany, zanim dojdzie do "Z"? Sprytny przestępca umyka wymiarowi sprawiedliwości, mimo że przed każdą zbrodnią wysyła list z informacją, gdzie i kiedy należy szukać następnej ofiary. Koło zwłok zawsze zostawia rozkład jazdy pociągów, potocznie zwany ABC. Co więcej, w listach również podpisuje się "A.B.C.". Czyżby zabójca cierpiał na kompleks alfabetyczny? Herkules Poirot czuje jednak, że za tym pozornym szaleństwem musi skrywać się umysł przebiegły i metodyczny, a zostawiane wskazówki mają sprowadzić policję na błędny trop.
1
z 1
skocz do z 1