Menu

Jarecki Wojciech

Wraz z rozwojem koncepcji kapitału ludzkiego coraz większego znaczenia na­brało zarządzanie tym kapitałem w organizacjach, co przełożyło się na zmianę podejścia do pracowników i zarządzania nimi. Dodatkowym bodźcem zmian był rozwój techniki i technologii, powstanie Internetu, a także przemiany w rela­cjach społecznych i wyznawanych wartościach. To wszystko spowodowało, że od pracowników zaczęto oczekiwać coraz większej samodzielności, kreatywności, odpowiedzialności, umiejętności uczenia się i rozwoju kompetencji społecznych, szczególnie umiejętności pracy w zespole. Ze strony pracowników wzrasta po­trzeba postrzegania sensu pracy, czerpania z niej przyjemności i wykonywania jej w dobrej atmosferze, oczekują oni też dobrych możliwości rozwoju, stabilno­ści zawodowej i oddzielenia czasu pracy od czasu wolnego. Monografia może służyć zarówno osobom, które zajmują się od strony teo­retycznej zagadnieniami tworzenia i rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji, jak i praktykom, chcącym wykorzystać przedstawioną wiedzę w zarządzaniu pracownikami. Publikacja może też być wykorzystana przez studentów do po­głębiania wiedzy z analizowanego zakresu. Z wprowadzenia