Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

1989 Jesień Narodów

1989 Jesień Narodów

99,99

 

Niewielu miało nadzieję, że moment przesilenia nadejdzie i Zimna Wojna dobiegnie wreszcie końca. Rok 1989 zostanie zapamiętany jako świt nowej ery. Oto kończy się epoka ustroju komunistycznego, który przez połowę wieku panował nad znaczną częścią globu. Do życia budzą się nowe idee: wolność, równość, samostanowienie...lecz czy na pewno? Jesień Narodów to gra strategiczna przeznaczona dla dwóch graczy, w której pokierujecie zmianami, które zaszły w Europie Wschodniej w latach 80 i 90 ubiegłego wieku. W rękach trzymacie los przyszłych pokoleń...czy jesteście na to gotowi?

Kolejna część bestsellerowej serii gier strategicznych, opartych na zasadach legendarnej Zimnej Wojny. Stanowi to niepodważalną gwarancję jakości. Nowe elementy, które wprowadza 1989 zadowolą zarówno starych, jak i nowych fanów Zimnej Wojny oraz Labiryntu.

Gra posiada wyjątkowy klimat i fabułę: dotyka wydarzeń z przełomu lat 80 i 90 w Europie Wschodniej. Jak dotychczas jest to słabo wykorzystany okres historyczny na polu gier planszowych, nie licząc rynku polskiego, który jednak nie skupia się zazwyczaj na szerszym kontekście. 1989 zarysowuje wspomniany szerszy kontekst, a nasza edycja została specjalnie przygotowana w taki sposób, by idealnie łączyć spojrzenie na losy świata i Polski. Gra została objęta specjalnym patronatem IPN.

Mechanika i fabuła gry skupiają się na walce między różnymi grupami społecznymi. Dzięki temu wojna toczy się na polu idei, a nie jest próbą sił zbrojnych. Powoduje to, że gra nabiera jedynego w swoim rodzaju charakteru.

Grę cechuje przygotowane z pietyzmem wykonanie: plansza i żetony z grubej tektury oraz starannie przygotowane tłumaczenie, oddające najdrobniejsze szczegóły kontekstu fabularnego. Końcowy produkt zadowoli nawet najbardziej wymagających graczy i kolekcjonerów.

Zawartość opakowania:

Plansza przedstawiająca mapę Wschodniej Europy
110 kart wydarzeń
52 karty walki o wpływy
Instrukcja
Dwa arkusze żetonów
Dwie karty pomocy gracza
Dwie kostki sześciościenne

Liczba graczy: 2
Wiek graczy: 14+
Czas rozgrywki: 120-180 minut

Bard
Format: 230x310mm

Cena detaliczna: 99,99 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...