Menu

Klaus-Jürgen Wrede

Urodzony 19 sierpnia 1963 roku w Niemczech. Projektant gier planszowych. Sukces osiągnął dzięki grze Carcassonne.
Usiądź z przyjaciółmi przy stole i wspólnie zacznijcie budować z niewielkich żetonów łąki, twierdze, całe miasta i drogi, rywalizując między sobą o przejęcie kontroli nad co bardziej atrakcyjnymi lokacjami. Sprytne zagranie może pozbawić rywala możliwości ukończenia ogromnego miasta lub pozwoli Ci przejąć kontrolę nad wielką łąką. Na czym to polega? Gracze wyciągają losowe elementy planszy i kładą na stole, układając przy sobie tak, aby stworzyć nowe zamki, rzeki i łąki. Gdy stworzysz nowy obiekt, możesz przejąć nad nim kontrolę. Im więcej żetonów znajduje się na stole, tym obiekty robią się większe, ogromne nawet, czasem się łączą. W chwili gdy dany obiekt zostaje ukończony - jak miasto lub droga - osoba kontrolująca go otrzymuje punkty, a znacznik kontroli wraca do gracza. Nalezy jednak uważać, by nagle nie odkryć, że wszystkie nasze znaczniki kontroli zostały rozstawione na planszy w nieukończonych obiektach! W takiej sytuacji nie mamy możliwości zdobywania kolejnych punktów! Celem gry jest zebranie jak największej liczby punktów na koniec rozgrywki, następujący, gdy skończą się żetony, które można układać na stole. Zawartość pudełka: instrukcja 72 żetony 1 tor punkacji 45 pionków w 5 kolorach Wiek graczy: 7+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 35 minut
Wieczorem, po długim dniu, dzieci wracają do domów, zmęczone, ale za to pełne wspaniałych przeżyć. Uwieńczeniem kolorowego święta jest wspólne ognisko, przy którym zasiadają dzieci, rodzice i dziadkowie, oraz degustacja miejscowych specjałów. W blasku ognia starsi opowiadają ciekawe historie o rycerzach, wróżkach i smokach. Dzieci słuchają przejęte, tęskniąc za dawnymi czasami i czekając na dzień, w którym przeżyją podobne przygody. W końcu wszyscy zasypiają, a zwierzęta cieszą się spokojem w swoich zagrodach. Zwierzęta, które nie zostały wyłapane, wracają zmęczone i dołączają do pozostałych zwierząt. Bo dzieci z Carcassonne dobrze opiekują się swoimi owcami, psami, kotami i kurami. Łatwa i przyjemna gra z cyklu Carcassonne, świetne wprowadzenie dla najmłodszych w świat gier planszowych. Wszyskie elementy pasują do siebie, gracze starają się połączyć uliczki na których znajdują się postaci w odpowiednim kolorze.
Teraz możesz czerpać jeszcze więcej radości grając w Carcassonne! Dodaj katedry, karczmy i zrób miejsce dla kolejnego, szóstego gracza. Z tym dodatkiem Twoje możliwości są niemal nieskończone! Dodatek do gry Carcassonne. Wprowadza dodatkowe elementy: katedra potraja wartość miasta, a karczma podwaja wartość drogi, ale tylko jeśli zostaną one ukończone. Z kolei duży pionek pomaga przy uzyskaniu przewagi na drogach, łąkach i w miastach. Wszystkie wersje językowe są wykonane w ten sam sposób i można je ze sobą łączyć. Pudełko zawiera: 18 żetonów z motywami terenu 8 pionków dla szóstego gracza 6 żetonów punktów 6 dużych pionków świty Instrukcja Rozszerzenie - do gry wymagany jest zestaw podstawowy Carcassonne.
Kupcy mogą zarabiać dla graczy punkty, budowniczowie zaś umożliwiają układanie graczom dodatkowych żetonów, dzięki czemu miasta i drogi rozrastają się znacznie szybciej. Prawidłowo ustawiona świnka pozwala podwoić przychód uzyskany z farmy. W pudełku znajduje się również wykonana z tkaniny torba, w której można przechowywać żetony gry. Dzięki temu łatwiej je przemieszać i wyciągać losowy żeton w czasie gry. Zawartość pudełka: 24 żetony z motywami terenu 20 żetonów dóbr 6 drewnianych pionków budowniczych 6 drewnianych pionków świń 1 torba wykonana z materiału do przechowywania żetonów Instrukcja
Dodatek do familijnej gry Carcassone, która w 2002 roku zdobyła nagrodę za najlepszą grę planszową! Dodatek gwarantujący wspaniałą zabawę. Księżniczka i Smok to dodatek, wprowadzający do Carcassonne elementy fantasy. Ziemie wokół miasta zostają nawiedzone przez potężnego smoka oraz pomocne wróżki, w miastach pojawiają się kapryśne księżniczki, a wieśniacy, w obawie przed smokiem, zaczynają drążyć podziemne tunele. Rozszerzenie posiada kilka nowych zasad, nowe pionki (księżniczki i smoka) oraz 30 nowych żetonów, w tym wulkany czy magiczne portale. Wszystkie wersje językowe są wykonane w ten sam sposób i można je ze sobą łączyć. Zawartość pudełka: 30 żetonów z motywami terenu 1 drewniany pionek smoka 1 drewniany pionek wróżki instrukcja Wiek: 7+ Liczba Graczy: 2 - 6 graczy
Żetony opactw działają tak jak klasztory z podstawowej wersji, jednak nie muszą pasować do otaczającego terenu. Pionki Burmistrzów mogą być postawione tylko w miastach a ich "siłę" określa liczba tarcz w danym mieście. Dodatkowo rozszerzenie zawiera pionki Stodół i Wozów. Stodoły pozwalają na punktowanie łąk w czasie gry zamiast na koniec. Wozy ustawione na drogach, miastach lub klasztorach mogą poruszać się do przyległej niezakończonej budowy gdy aktualna jest zakończona. Zawartość: 12 żetonów z motywami terenu 6 żetonów opactw 6 drewnianych pionków burmistrza 6 drewnianych pionków stodół 6 drewnianych pionków wozów Wiek: 7+ Liczba Graczy: 2 - 6 graczy
Do Carcassonne zawitał cyrk, który przemieszcza się ze swoimi zwierzętami z miejsca na miejsce. Gdy rozbija swój namiot, w pobliże nadciągają wszyscy podwładni, aby podziwiać atrakcje. Akrobaci cyrkowi są prawdziwymi mistrzami w swoim fachu. Gdy tylko znajdą odpowiedni placyk, piętrzą się w „żywą” piramidę. Praca dyrektora cyrku nie należy do łatwych, jednak otoczony przez swoich akrobatów i cyrk, czuje, że naprawdę żyje. Zawartość pudełka: 20 płytek terenu 16 żetonów zwierząt 1 drewniana figurka namiotu cyrkowego 6 drewnianych figurek dyrektora cyrku Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Carcassonne.
Carcassonne to strategiczna gra planszowa autorstwa Klausa-Jürgena Wrede. Po raz pierwszy wydana w 2000 roku. Polska wersja gry pojawiła się za sprawą Bard Centrum Gier z Krakowa. Opracowali oni odpowiednik na podstawie czeskiej wersji. Nazwa gry pochodzi od francuskiego miasta. W grze nie ma klasycznej planszy. Od 2006 roku w Niemczech organizowane są mistrzostwa w Carcassonne. „Hrabia Król i Rzeka 6 rozszerzenie do drugiej edycji najpopularniejszej gry kafelkowe” jest uzupełnieniem gry podstawowej. Tytułowy Hrabia działa tak, aby namówić gracza do pomocy w zdobywaniu punktów swoich przeciwników. Oczywiście w zamian oferuje odpowiednie nagrody. Król i baron rabusiów mają za zadanie nagradzać tych graczy, których stworzą najdłuższy trakt (trasę) lub największe miasto. Heretyk i siedziby kultu umożliwiają z kolei rzucenie wyzwania mnichom i odebranie punktów ich właścicielom. Rzeka to 12 nowych płytek, które urozmaicają zabawę. Gra przeznaczona jest dla 2-6 graczy o minimalnym wieku 8 lat. Pojedyncza rozgrywka trwa około 30-45 minut. Zawartość pudełka: 1 pionek hrabiego 12 płytek miasta Carcassonne 12 płytek rzeki 1 płytka króla 1 płytka barona rabusiów 5 nowych płytek terenu 5 płytek siedziby kultu