Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Polski transport samochodowy ładunków

Polski transport samochodowy ładunków

45,68

 

Analiza funkcjonowania rynku transportu samochodowego nie dotyczy tylko gromadzenia i przetwarzania danych statystycznych dotyczących stanu liczbowego tego transportu, wielkości przewozów, a także kosztów w przedsiębiorstwach transportu samochodowego wykonującego przewozy ładunków. Autorzy w niniejszej monografii zaprezentowali między innymi także nowe wyzwania badawcze, takie jak: prognozowanie tendencji rozwojowych transportu samochodowego, koncepcje organizacyjne zagadnień recyklingu pojazdów samochodowych, kształtu obsługi transportowej współczesnych miast czy zagadnienia ekologii w transporcie.

Te wszystkie problemy są niezmiernie ważne przy konstruowaniu strategii rozwoju gospodarczego Polski w dynamicznie rozwijających się warunkach zarówno wewnątrzkrajowych, jak i otoczenia międzynarodowego. Jak napisał recenzent prof. A. Kuriata: „niniejsza monografia jest unikalnym opracowaniem dotyczącym całościowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem współczesnego rynku transportu samochodowego, a jej wysoki poziom teoretycznych rozważań ukazuje złożoność w aktualnych warunkach funkcjonowania gospodarki Polski". Recenzent uważa także, iż zaprezentowany materiał w niniejszej monografii winien być systematycznie uaktualniany i poszerzany w zależności od założeń polityki transportowej państwa, powinien być materiałem wyjściowym dla tej polityki, a także być materiałem źródłowym dla teoretyków, jak i praktyków.

CeDeWu
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-810-2283-5

Liczba stron: 334

Format: 16.5x23.5cm

Cena detaliczna: 59,00 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...