Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Zachowania nabywcze podróżnych w kontekście zrównoważonego rozwoju transportu

Rosa Grażyna

Zachowania nabywcze podróżnych w kontekście zrównoważonego rozwoju transportu

45,79

 

Narastające zjawisko nieograniczonego konsumpcjonizmu, odzwierciedlające się między innymi w degradacji środowiska, skłania do redefiniowania polityki ochrony środowiska w szerokim ujęciu i przeciwdziałania temu trendowi. Wiele krajów wkłada wytężony wysiłek we wdrażanie, wspólnie opracowanych i uzgodnionych, idei zrównoważonego rozwoju, w tym również w transporcie pasażerskim.

Celem monografii jest zbadanie i analiza zachowań nabywczych podróżnych, ich potrzeb i preferencji, i wskazanie możliwości takiego oddziaływania na nie, aby były zgodne z koncepcją zrównoważonego rozwoju transportu. W celu osiągnięcia przyjętych założeń: ? przedstawiono przeobrażenia zachodzące w zachowaniach nabywców we współczesnym świecie,
? zrealizowano podstawowe problemy badawcze w ujęciu teoretycznym i empirycznym, odnoszące się do zachowań podróżnych w transporcie publicznym i prywatnym (indwidualnym),
? zrealizowano podstawowe problemy badawcze w ujęciu teoretycznym i empirycznym, odnoszące się do koncepcji zrównoważonego rozwoju w transporcie,
? omówiono przeobrażenia zachodzące na rynku przewozów pasażerskich na świecie i w Polsce,
? zaprezentowano wyniki badań pierwotnych obejmujące zarówno preferencje, zachowania nabywcze, jak i potrzeby podróżnych w transporcie publicznym i prywatnym
(indywidualnym) w podziale na przewozy międzyregionalne, regionalne i miejskie (aglomeracyjne),
? wskazano na możliwości oddziaływania na zachowania nabywcze podróżnych w kontekście idei zrównoważonego rozwoju transportu.

Publikacja przeznaczona jest dla wielu środowisk, przede wszystkim dla przedstawicieli sfery nauki, zainteresowanych problematyką zachowań nabywczych podróżnych
w transporcie oraz ewolucji przewozów pasażerskich na tle zmian w otoczeniu, zwłaszcza w kontekście zrównoważonego rozwoju, menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami transportowymi, organizacjami współpracującymi z przewoźnikami, jak również studentów, dla których istotna jest omawiana problematyka.

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-797-2640-0

Liczba stron: 198

Format: 17.0x24.0cm

Cena detaliczna: 55,00 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...