Konto

Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa Barbara Muszyńska Książka

Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa
46,51 zł
54,00 zł - sugerowana cena detaliczna
Zamów teraz, wyślemy w poniedziałek.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Wydanie: 1
Liczba stron: 152
Format: 14.8x21.0cm
Rok wydania: 2024
Zobacz więcej
46,51 zł

Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe jest podejściem w kształceniu dwujęzycznym, w którym dodatkowy język (najczęściej język obcy) jest używany do nauczania oraz uczenia się przedmiotów innych niż ten język.

Moim celem jest zachęcić nauczycieli, studentów, metodyków i badaczy teorii kształcenia oraz pedagogów do pracy z teoriami naukowymi i wykorzystywania ich w praktyce poprzez tworzenie środowiska wspierającego uczenie się, w którym uczący się mogą czerpać z różnych, celowych sposobów budowania wiedzy i poznania. W tekście wskazuję na możliwość wykorzystywania pojęcia multialfabetyzacji w kształceniu przedmiotowo-językowym, zarówno na zajęciach językowych, jak i przedmiotowych.

Książka ta przyjmuje konwencję knowledge translation, działania mającego na celu przeniesienie wyników badań naukowych wprost w ręce nauczycieli i edukatorów poprzez zilustrowanie tego, jak teorie mogą pracować w praktyce. W związku z tym każdy rozdział zawiera przykład, w którym teoria ulega zmaterializowaniu.

Z tekstu

tajemy przed koniecznością poszukiwania odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób realizować kształcenie przedmiotowo-językowe w sytuacji doświadczanej wielości języków oraz światów i towarzyszącego mu zróżnicowania. Sugerowane w tej książce przejście od kształcenia przedmiotowo-językowego do multialfabetyzacji stanowi w moim przekonaniu interesującą odpowiedź na wyzwanie, przed jakim stajemy.
Prof. dr hab. Roman Leppert,

Książka Barbary Muszyńskiej niewątpliwie dostarcza istotnego głosu eksperckiego w obszarze wdrożeń działania dydaktycznego realizującego naukowe postulaty teoriopoznawcze. Co więcej, wskazuje na istotność owej wiedzy na temat aplikacyjności teorii u praktyków, czyli nauczycieli. Innymi słowy, podkreśla konieczność sięgania przez nich po naukowe uzasadnienia, by aktywnie współtworzyć wiedzę naukową w reflektywnym i refleksyjnym działaniu praktycznym. Monografia stanowi płynną i ważną lekturę zarówno dla teoretyków, jak i praktyków kształcenia językowego i obcojęzycznego.
Dr Beata Karpińska-Musiał, prof. UG,

Szczegółowe informacje na temat książki Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
EAN: 9788301234140
Autor: Barbara Muszyńska
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Wydanie: 1
Liczba stron: 152
Format: 14.8x21.0cm
Rok wydania: 2024
Data premiery: 2024-03-12
Język wydania: polski
Podmiot odpowiedzialny: Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.
ul. Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
PL
e-mail: [email protected]

Podobne do Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa

Oceny i recenzje książki Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa

Średnia ocen:
~ /10
Liczba ocen:
0
Powiedz nam, co myślisz!

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Ten produkt nie ma jeszcze żadnych recenzji

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Bestsellery

Nowości

DARMOWA DOSTAWA
za zapis do newslettera!
Odkrywaj najlepsze książki, wyjątkowe promocje i niepowtarzalne okazje.
*Kod jednorazowego użycia przy minimalnej wartości koszyka 69 zł.