Konto

Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej Borowiak Patryk Książka

Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej
27,75 zł
37,00 zł - sugerowana cena detaliczna
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Liczba stron: 288
Format: 14.0x22.0cm
Rok wydania: 2021
Zobacz więcej

Podobne do Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej

Nowatorska publikacja z zakresu polskiej i bułgarskiej chrematonimii przedstawia funkcjonowanie firmonimów na szyldach – wizualnych nośnikach informacji i reklamy – w polskich i bułgarskich miastach (m.in. Warszawie, Sofii, Poznaniu, Płowdiwie) w latach 2016-2019. Obiektem zainteresowań autora stały się zwłaszcza szyldy z nazwami lokali gastronomicznych, stanowiące bardzo liczny, jak i różnorodny oraz wyróżniający element pejzażu miast. Podstawą wyboru nazewnictwa były w równej mierze kompetencje zawodowe, jak i zainteresowania badawcze autora, który analizował nie tylko firmonimy jako takie, ale również ich design, zwracając uwagę na fakt, że nazwa i nośnik, na którym została ona ukazana, wzajemnie się warunkują i dopełniają. Autor wskazuje też na znaczenie, jakie w przypadku nazw polskich i bułgarskich odgrywa różnica alfabetów, co wpływa na odbiór zawartych w firmonimie treści. W książce przedstawione zostały również podobieństwa i różnice w kreowaniu i projektowaniu szyldów (pokazano określone tendencje występujące w Polsce i Bułgarii) oraz różnice w ich postrzeganiu przez odbiorców.

Szczegółowe informacje na temat książki Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
EAN: 9788323239215
Autor: Borowiak Patryk
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Liczba stron: 288
Format: 14.0x22.0cm
Rok wydania: 2021
Język wydania: polski
Podmiot odpowiedzialny: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ul. Fredry 10
61-701 Poznań
PL
e-mail: [email protected]

Oceny i recenzje książki Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej

Średnia ocen:
~ /10
Liczba ocen:
0
Powiedz nam, co myślisz!

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Ten produkt nie ma jeszcze żadnych recenzji

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Bestsellery

Nowości

DARMOWA DOSTAWA
za zapis do newslettera!
Odkrywaj najlepsze książki, wyjątkowe promocje i niepowtarzalne okazje.
*Kod jednorazowego użycia przy minimalnej wartości koszyka 69 zł.