Autor analizuje antyczne, renesansowe oraz klasycystyczne działania widowiskowe oraz bada zależność między tymi działaniami a rozwojem nauk o człowieku. Prezentuje stosunek do ciała i jego funkcji w zachodniej myśli filozoficznej, a także w naukach medycznych i innych. Pokazuje, jak kształtowała się koncepcja "ciała widowiskowego", na którą miały wpływ determinanty kulturowe i religijne danych epok, poglądy wybitnych twórców teatralnych oraz liczne przemiany społeczne i polityczne. Wreszcie dla podkreślenia cech charakterystycznych zachodniego sposobu myślenia zestawia teorie europejskie z azjatyckimi.
Jean-Marie Pradier – francuski psycholog i teatrolog, jeden z najwybitniejszych współczesnych teoretyków sztuk widowiskowych, prekursor podejścia multidyscyplinarnego w badaniach nad teatrem. W latach 90. XX w. powołał do życia etnoscenologię. Wykładał na uczelniach całego świata, m.in. w Tuluzie, Istambule, Nowym Jorku, Perugii, Salwadorze w Brazylii i Paryżu.
Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa miękka
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-011-7065-3
Tytuł oryginalny: La scene et fabrique des corps. Ethnoscenologie du spectacle vivant en Occident.
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-011-7065-3
Tytuł oryginalny: La scene et fabrique des corps. Ethnoscenologie du spectacle vivant en Occident.
Liczba stron: 480
Format: 14.5x20.5cm
Cena detaliczna: 74,00 zł
Format: 14.5x20.5cm
Cena detaliczna: 74,00 zł