Menu

Od semiotyki do konsumpcjonizmu O potrzebie wartościowania fotografii (red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz Książka

37,91 zł
37,91 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką
52,30 zł (-28%) - cena detaliczna
Zamów teraz, wyślemy w poniedziałek.
Zobacz więcej
Wydawnictwo: Adam Marszałek
Rodzaj oprawy: Miękka
Liczba stron: 200
Format: 16.0x22.0cm
Rok wydania: 2021
37,91 zł
Monografia "Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii" podejmuje wiele wątków związanych z fotografią i fotografowaniem oraz z praktyką i krytyką komunikacji wizualnej, i to z kilku naukowych perspektyw. Zachowuje przy tym rzadką w takich przedsięwzięciach spójność. Ma swoich przywoływanych explicite pa-tronów, w szczególności Rolanda Barthesa i Johna Bergera – w zakresie teoretycznym i analitycznym – oraz Henri’ego Cartier-Bressona, Roberta Capę i Eugena Smitha – w odniesieniu do praktyki zatrzymywania świata w obrazie fotograficznym i świadomości tego, czym fotografia być powinna. Spójność niniejszej publikacji polega jednak nie tylko na wspólnym kodzie, posługiwaniu się podobnymi kanonami i metodami (przede wszystkim semiologicznymi i spod znaku krytycznej analizy dyskursu). Autorzy poszczególnych rozdziałów przejawiają również tę samą troskę o jakość komunikacji wizualnej: o jakość użytkową (w obszarze fotografii dziennikarskiej, artystycznej czy reklamowej), a także o jej etyczne standardy – odpowiadanie potrzebom ludzkim, uczciwość w relacjonowaniu politycznych sporów, opowiadanie z empatią, czy nawet „czułością” o najbardziej bolesnych problemach ludzkości doby pandemii, wojen i uchodźctwa. Wydaje się, że kwestie etyczne związane są z zawodem fotoreportera, kuratora wystaw fotograficznych, fotoedytora, autorzy niniejszego to-mu zwracają jednak uwagę, że pomnażanie dobra po stronie odbiorcy jest też powinnością rozmaitych prosumentów, którzy współtworzą dziś sieciową – i obrazkową przecież – mediosferę. dr hab. Jacek Grębowiec Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Wrocławski

Szczegółowe informacje na temat książki Od semiotyki do konsumpcjonizmu O potrzebie wartościowania fotografii

Wydawnictwo: Adam Marszałek
EAN: 9788381803984
Autor: (red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz
Rodzaj oprawy: Miękka
Liczba stron: 200
Format: 16.0x22.0cm
Rok wydania: 2021

Oceny i recenzje książki Od semiotyki do konsumpcjonizmu O potrzebie wartościowania fotografii

Średnia ocen:
~ /10
Liczba ocen:
0
lubimyczytac.pl
Powiedz nam, co myślisz!

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Zaloguj się, aby dodać opinię
Ten produkt nie ma jeszcze żadnych recenzji

Pomóż innym i zostaw ocenę!