Menu

Bożena Czarnota

Opowiadanie, napisane rymowanym wierszem o przygodach kota Węgielka i jego pani, czarownicy. Lekki i rytmiczny tekst i wesołe opowieści o różnych losowych zdarzeniach.
„O pchłach, które miód ukradły” to zbiór rymowanych opowieści dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym, traktujących o zwierzętach: ptaszkach, pieskach, kotkach i misiach. Rytmiczne, łatwe do czytania wiersze wprowadzają dzieci w świat zwierząt, ucząc i moralizując w bardzo przystępny sposób. Niemal każdy wiersz okraszony jest ilustracja przeznaczoną do kolorowania, przez co książka jest interaktywna, a każde dziecko może się czuć jej współtwórcą. Wierszowane historyjki niczym bajki opowiadane do snu, z rymem i rytmem. Jest wiersz dla niejadków, by dostrzegli walory jedzenia, są wiersze o zwierzętach, co umieją czytać, pisać, a nawet dzwonić. Autorka bardzo zręcznie posługuje się słowem nadając mu odpowiednią lekkość. Nie boi się używać personifikacji, co znacznie ułatwia utożsamianie się małym czytelnikom z bohaterami wierszy. A te mogą czytać zarówno same, jak i z dorosłymi. Bardzo się cieszę, że autorka, oprócz wartości tradycyjnych stara się używać w swoich historiach ogólnodostępnych, a nawet nowoczesnych środków przekazu, jakimi są bez wątpienia nowinki technologiczne i elektroniczne. Oczywiście tutaj jest wszystko na swoim miejscu, a morały płynące z wierszy mają uwrażliwić dzieci na pewne aspekty życia, które powinny być dla nich najważniejsze. Sugestywne, emocjonalne, a nawet ciepłe, takie jak puszek do przytulenia. Wiersze, które można czytać o każdej porze dnia. Czy to przy herbatce, czy kubku słodkiego kakao :) Polecam całym sercem! Agnieszka Krizel
Wiersze różne, pisane podwójnym rymem w układzie ab,ab, o charakterze dydaktycznym. Książka jest nośnikiem wielu informacji z zachowań zwierząt i ptaków. Pod ich postacią często pokazane są ludzkie przywary i słabości. Prezentuje wiele humorystycznych zdarzeń i daje przykłady jak należy się zachować. Wiersze są rytmiczne i można do nich ułożyć muzykę, stworzyć piosenki. Napisane są w żartobliwym stylu. Mają klasyczne zwieńczenie morałem lub puentą.
Wiersze różne, opowiadające zjawiskach przyrody, historie o zwierzętach, ptakach i dzieciach. Pisane z rymem, posiadające elementy dydaktyczne, morał lub puentę.